Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rower elektryczny, silnik w kole, nie działa , rower napęd

13 Sie 2014 22:18 12069 32
  • Poziom 6  
    Witam!
    to mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumiałość (nie bardzo wiedziałem do jakiego forum to umieścić)
    posiadam rower z napędem w kole z Austrii nie wiem czy silnik jest sprawny i tu kieruje swoje pytanie

    Jak sprawdzić czy ten silnik działa?

    Mój kolega sprawdził akumulator który był z tym rowerem i mówi ze to jest na 12 v i myślę ze można było sprawdzić ten silnik na samochodowym akumulator a jeśli będzie działał to kupie żelowy
    ten rower posiadał wiele bajerów (gaz, wyłączenie zasilania po wciśnięciu hamulca itp.) mi zależy tylko na tym aby włączyć napęd gdy jest potrzeba i wyłączyć gdy nie ma potrzeby :D
    podejrzewam ze ten rower miał wsteczny
    na zdjęciu widać wiązkę kabli idących do silnika i trzy są grubsze myślę ze one są od zasilania
    jak podpiąć te kable do ku gdzie + gdzie -
    z góry dziękuję za każdą pomoc Rower elektryczny, silnik w kole, nie działa , rower napęd Rower elektryczny, silnik w kole, nie działa , rower napęd Rower elektryczny, silnik w kole, nie działa , rower napęd Rower elektryczny, silnik w kole, nie działa , rower napęd Rower elektryczny, silnik w kole, nie działa , rower napęd
  • Poziom 7  
    Na zdjęciach nie widzę silnika, drugie zdjęcie przedstawia tylko kostkę, która ma doładowywać akumulator plus na aktualne zużycie, zrób zdjęcie z prawej strony roweru.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    nikev napisał:
    na zdjeciu widac wiazke kabli idących do silnika i trzy są grubsze mysle ze one są od zasilania


    To może sugerować że jest tam silnik BLDC. Pokaż zdjęcie sterownika.
    Nawiasem mówiąc nieźle zarościałe są stalowe części - rower chyba stał kilka lat pod chmurką...
  • Poziom 6  
    gdzie jest ten sterownik bo nwm czemu mam zrobic zdjecie?
    soltys2115 napisał:
    na zdjęciach nie widzę silnika

    przeciez silnik jest w kole- wiadac go na 1 zdj :P

    Dodano po 11 [minuty]:

    w tym rowerze nie ma sterownika widaqc to na ostatnim zdj po lewej
    znalazlem taki rower na austriackiej stronie i pisze ze 36 v

    http://translate.googleusercontent.com/transl...2fb410&usg=ALkJrhjzeyQ9Ty3EtHyGm9X0sXZHaBroPA
  • Poziom 39  
    Sterownik był zapewne przykręcony za tylnym kołem. Silnik wygląda na trójfazowy z kontrolą położenia wirnika na czujnikach Halla, sterowniki do takich silników można dostać na allegro.
  • Poziom 6  
    kybernetes napisał:
    terowniki do takich silników można dostać na allegro.

    Ale jaki sterownik wybrać, bo na allegro jest wiele typów i jak to podłączyć. :P
  • Poziom 11  
    Witam,
    sterownik musi być do silnika BLDC, jeżeli chodzi o moc to powinno pisać na piaście , ale podejrzewam ,że ok. 300W parametry takich rowerów można wywęszyć w sklepach z takimi rowerami a i sterownik najlepiej kupić z manetką.
  • Poziom 6  
    ja nie jestem pewien na jakim napieciu dzialał ten silnik jak to spawdzic
    nikev napisał:
    Mój kolega sprawdził akumulator który był z tym rowerem i mówi ze to jest na 12 v

    ale ja nie widze zadnego roweru na 12 jak myslicie jak sprawdfzic?
  • Poziom 11  
    na pewno nie 12v bo za duże prądy by płyneły, podejrzewam,że dwa albo trzy razy 12V czyli 24 lub 36V ja mam chiński skuter i mam w nim cztery aku po 12V ale silnik tam jest 500W.
  • Poziom 6  
    kurcze bylem zobaczyc na ten aku i tam nie ma zadnych oznaczen ile volt
    mozna to jakos sprawdzic?
  • Poziom 39  
    No, no - "technik elektronik" w podpisie a takich rzeczy nie rozkmini...
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    nikev napisał:
    nie wiem jak to sprawdzic


    Naocznie. Akumulator wygląda na demontowalny, zresztą i tak zapewne jest nieżywy po tak długim okresie porzucenia tego sprzętu na deszczu i trzeba go będzie zregenerować.

    nikev napisał:
    jkest ciezki ma pare ładnych kilo


    To zapewne jest ołowiowy.

    nikev napisał:
    wyglada tak


    A ty własnego zdjecie nie jesteś w stanie zrobić? Jakieś opisy na nim są?

    nikev napisał:
    mam to zd z tej strony


    Tam "stoi" że 36V.
  • Poziom 6  
    jdubowski napisał:
    Akumulator wygląda na demontowalny

    tak akumulator mozna wyjąc
    jdubowski napisał:
    trzeba go będzie zregenerować.

    to mozna regenerowac? w jaki sposób
    jdubowski napisał:
    A ty własnego zdjecie nie jesteś w stanie zrobić? Jakieś opisy na nim są?

    zdj zaraz zrobie niestety na nim nic nie pisze
    jdubowski napisał:
    Tam "stoi" że 36V.

    na tej stronie sa tez identyczne aku na 24v
  • Poziom 6  
    Rower elektryczny, silnik w kole, nie działa , rower napęd Rower elektryczny, silnik w kole, nie działa , rower napęd Rower elektryczny, silnik w kole, nie działa , rower napęd Rower elektryczny, silnik w kole, nie działa , rower napęd

    Dodano po 1 [minuty]:

    jdubowski napisał:
    A co pisze na ładowarce?

    niestety ładowarki nie posiadam
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    jdubowski napisał:
    Cytat:
    nikev napisał:
    gdzie jest ten sterownik bo nwm czemu mam zrobic zdjecie?



    Tam gdzie jest włączona wtyczka od silnika.

    Sterownik chyba widać tutaj: Link
    Co na nim napisano?

    Ps. Przypominam autorowi tematu, że zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych! - Proszę poprawić swoje wcześniejsze posty w tym temacie i zapamiętać na przyszłość!
  • Poziom 6  
    to co mam robić? jak sprawdzić ile ma volt? sterownik mogę kupić sterownik ale nie wiem jaki

    Moderowany przez retrofood:

    Brak reakcji na zalecenie poprawy pisowni. Ostrzeżenie nr 1. Pkt 3.1.13 regulaminu forum.

  • Poziom 22  
    Herp napisał:
    Witam,
    sterownik musi być do silnika BLDC, .... i sterownik najlepiej kupić z manetką.


    Rower elektryczny z manetką to już nie rower, tylko motorower. Mandat 200zł jak złapie Policja

    Manetka odłącza PAS, a to złamanie normy EN15194 i kodeksu drogowego.

    Dziennik Ustaw Nr 92
    Ustawa 530 z dnia 1 kwietnia 2011 r.
    o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o kierujących pojazdami

    Kodeks drogowy:
    Cytat:
    rower – pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h;”


    Manetka uruchamia silnik bez nacisku na pedały.

    Jeśli chcesz jeździć z manetką to są dwie możliwości.
    1. Rejestracja roweru jako motorower (nierealne)
    2. Jazda tylko poza drogami publicznymi i bez zakazu poruszania się pojazdami mechanicznymi.
  • Poziom 8  
    W takim przypadku rozwiązanie nr 2 nie bardzo ma sens gdyż dróg nie będących publicznymi masz niewiele,a poza tym na polnych ścieżkach łatwo go uszkodzić a przecież nie tędy droga. rejestracja to dobra opcja,wtedy masz spokój i nie obawiasz się mandatu.
  • Poziom 33  
    piotr411 napisał:

    Manetka uruchamia silnik bez nacisku na pedały.

    Jeśli chcesz jeździć z manetką to są dwie możliwości.
    1. Rejestracja roweru jako motorower (nierealne)
    2. Jazda tylko poza drogami publicznymi i bez zakazu poruszania się pojazdami mechanicznymi
    Koledzy nie przesadzajcie kto rejestruje rower bo manetke posiada?
  • Poziom 22  
    Każdy, kto przestrzega ustawy prawo o ruchu drogowym i nie che ryzykować mandatu 500zł. A takich przypadków było już wiele. Policja dysponuje już przenośnymi "hamowniami" do sprawdzania czy prędkość nie została odblokowana i czy silnik nie generuje więcej niż 250W i czy PAS jest sprawny. Norma EN 15194 musi być przestrzegana, jeśli chcesz motorower to masz obowiązek rejestracji. Inną sprawą jest, sam problem rejestracji, bo o ile posiadasz fabryczną homologację na motorower to nie ma z tym problemów. Mega problem jest kiedy homologacja jest na EN 15194 i dokonasz modyfikacji.
  • Poziom 8  
    piotr411 napisał:
    Kodeks drogowy:

    Cytat:
    rower – pojazd o szerokości nieprzekraczającej 0,9 m poruszany siłą mięśni osoby jadącej tym pojazdem; rower może być wyposażony w uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V o znamionowej mocy ciągłej nie większej niż 250 W, którego moc wyjściowa zmniejsza się stopniowo i spada do zera po przekroczeniu prędkości 25 km/h;”


    "może być" to słowo klucz, może ale nie musi czy powinien, dalej pisze, że: "uruchamiany naciskiem na pedały pomocniczy napęd elektryczny" czyli chodzi o uruchomienie a nie o pracę ciągłą . Więc nie może policja wystawić mandatu jeśli silnik działa bez używania pedałów. Poza tym tego typu modyfikacja może być podciągnięta pod "motorower" więc nie ma potrzeby ani rejestracji ani używania pedałów w czasie pracy silnika etc. Oprócz tego dostępne są mini "komputery" dla takich rowerów, które można zaprogramować w różnych trybach, np. miejski, gdzie sterownik ograniczałby moc silnika i prędkość podczas jazdy w mieście i np. pozamiejski gdzie można by wykorzystać silnik na max.

    _
  • Poziom 22  
    Rower to pojazd poruszany siłą mięśni, dopuszcza się posiadanie silnika który to wspomaga napęd podczas pracy nóg. Czytaj ze zrozumieniem, a jeśli jest ten przepis ustawy mało zrozumiały dla Ciebie zapoznaj się z pełną teścia czyli normą dotyczącą rowerów ze wspomaganiem EN15174 i jak działa system PAS który musi być aktywny, podczas pracy silnika wspomagającego. Każda inna firma uruchomienia silnika np przez manetkę gazu, tempomat, komputer zmienia kwalifikację prawną na inną w zależności od parametrów technicznych. Bo może to być motorower, motor elektryczny, lekki pojazd elektryczny albo inne dziwactwo. E-Rower homologowany na EN/PL15194 jeśli moc silnika się nie zmieni czyli pozostanie to 250W lub nie przekroczy 4700W będzie to motorower elektryczny, po instalacji jakiego kolwiek urządzenia załączającego silnik inaczej jak PAS. Choć by homologować E-Rower na motorower należy dokonać więcej modyfikacji i przygotować całkiem pokaźną sumę na badania homologacyjne. Koszty przeglądów technicznych i OC są takie same jak dla motorowerów. spalinowych.

    Swoją drogą dlaczego moderator nie wrzuca do kosza wpisów namawiających do łamania prawa. Skoro posty związane z piractwem komputerowym z marszu tam lecą to dlaczego piractwo drogowe ma ulgi?
  • Poziom 8  
    No pooglądaj to: [youtube]https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_2309913297&feature=iv&src_vid=8FrrxJmQPuQ&v=ZGpCjZThF-I[/youtube]

    _