Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Restartowanie / zawieszanie / niewłączanie się świeżo zmodernizowanego komputera

luki9596 14 Gru 2014 20:47 477 7
  • #1 14 Gru 2014 20:47
    luki9596
    Poziom 6  

Witam. W piątek odebrałem komputer (nie znam się na sprzęcie więc w kwestii wyboru korzystałem z opinii sprzedawcy w sklepie i całość była na miejscu składana) w którym oprócz stacji dysków , procesora i jednego z dysków wymienione było w zasadzie wszystko. Problemy które zaczęły się niemal od razu są wg mnie co najmniej dziwne, gdyż są w sumie zróżnicowane i nie znajduje związku ich występowania z obciążeniem komputera.

Mianowicie komputerowi zdarza się całkowicie zawiesić, wliczając w to dźwięk z głośników, przy czym czasem sygnał do monitora zanika (wyskakuje na nim komunikat o braku sygnału), obraz pozostaje, lub pojawiają się tak jakby różnokolorowe paski. Jeśli się nie zawiesi to pojawia się czasami critical error, a czasami komputer po prostu restartuje się. Owe problemy występują i w czasie zwykłego działania, jak i w czasie obciążenia komputera (chociaż zdarza się, że bezproblemowo działa i kilka godzin).
    Przy włączaniu się komputera często tak samo zawiesza się / restartuje w różnych momentach (przy ładowaniu windowsa lub wcześniej).
    Czasami nie chce się wgl włączyć i zapala się dioda DRAM_LED na płycie głównej, i zwykle ustępuje po 1-3 restartach.
    Przy każdym włączeniu komputera zawsze pojawia się napis CPU FAN ERROR co po poszukaniu informacji w internecie i przejrzeniu instrukcji płyty głównej okazało się, że problem polega na podpięciu wiatraczka od CPU pod wtyczkę od innego wiatraczka.

Stąd moje pytanie, czy to może stanowić powód w/w problemów, czy należy szukać innej przyczyny. Komputer oczywiście zamierzam zanieść do sklepu w razie nieustąpienia problemu jednak mam nadzieje że problem można rozwiązać szybciej.