Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LAGUNA II Grandtour (KG0/1_) - czujnik (generator?) położenia wału korbowego

26 Kwi 2015 20:56 6267 10
  • Poziom 8  
    Mam następujący problem z LAGUNA II Grandtour (KG0/1_) / 2.0 16V - 204 KM (KOD SILNIKA: F4R 887, F4R 886):

    - czasem muszę dłużej kręcić rozrusznikiem, żeby auto zapaliło z 3-4 sekundy, nie jest to akumulator (nowy), ładowanie z alternatora w porządku (sprawdzone), nie są to świece i cewki (niedawno wymieniane, jeśli była by to cewka to dawał by błąd na komputerze - a obecnie, żadnego błędu nie pokazuje).

    Mój znajomy miał identyczny problem w Lagunie 2 1.8 121KM. U niego skończyło się to tym, że auto przestało odpalać (pomimo kręcenia rozrusznika). Wymienił to: Link. Problem zniknął.

    Również skłaniam się ku wymianie tego czujnika. Niestety w sklepach/katalogach jest ogólny bałagan, ta sama cześć występuje pod trzema nazwami:

    Link

    Link

    Link

    Co jest co? I czym się różnią te nazwy? Podobny bałagan jest w katalogu Intercars'a.

    Mam następujący obrazek z Dialogys'a:

    LAGUNA II Grandtour (KG0/1_) - czujnik (generator?) położenia wału korbowego

    Pytanie: co to jest 5 a co to jest 7? Czy ktoś pokrótce może opisać działanie tych części (albo dać link z fachową informacją, może być po angielsku).

    I na końcu: co powinienem wymienić?

    Dzięki.
  • Poziom 43  
    Ok, masz gaz w tym silniku turbo?
  • Poziom 42  
    aux84 napisał:
    Pytanie: co to jest 5 a co to jest 7?

    I jeden i drugi to czujnik położenia wału tylko inne modele...
  • Poziom 8  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Ok, masz gaz w tym silniku turbo?


    Tak, posiadam LPG (stag 4 o ile pamiętam)
  • Poziom 12  
    Zakręć zawór na butli z gazem, odpal na LPG i wypal wszystko. Potem daj na benzynę i zobacz czy problem jest, czy zniknął.
    aux84 napisał:
    Mój znajomy miał identyczny problem w Lagunie 2 1.8 121KM. U niego skończyło się to tym, że auto przestało odpalać (pomimo kręcenia rozrusznika).

    Mój miał problemy z sennością, okazało się, że ma cukrzycę. Czy ja też mam, czy poprostu się nie wysypiam?
    W samochodzie jest tyle zmiennych, że jak zaczniesz wymieniać to co wymienili znajomi, to Ci wypłaty braknie. Podjedź do kogoś na komputer i będziesz wszytsko wiedział.
  • Poziom 8  
    Laweciarz napisał:
    Zakręć zawór na butli z gazem, odpal na LPG i wypal wszystko. Potem daj na benzynę i zobacz czy problem jest, czy zniknął.
    aux84 napisał:
    Mój znajomy miał identyczny problem w Lagunie 2 1.8 121KM. U niego skończyło się to tym, że auto przestało odpalać (pomimo kręcenia rozrusznika).

    Mój miał problemy z sennością, okazało się, że ma cukrzycę. Czy ja też mam, czy poprostu się nie wysypiam?
    W samochodzie jest tyle zmiennych, że jak zaczniesz wymieniać to co wymienili znajomi, to Ci wypłaty braknie. Podjedź do kogoś na komputer i będziesz wszytsko wiedział.


    Jasno napisałem - komputer nic nie pokazuje. W aucie znajomego też był gaz lecz nie on był przyczyną. Aczkolwiek sprawdzę to.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zakręć butlę z gazem i obserwuj kilka dni. Jak objawy ustąpią, znaczy, że dostaje Ci się "nieproszony "gaz do kolektorów.
  • Poziom 8  
    Link

    rozumiem, że powinienem zakręcić zawór nr 4 z drugiego obrazka?

    u mnie będzie to ten zaznaczony czerwoną strzałką? LAGUNA II Grandtour (KG0/1_) - czujnik (generator?) położenia wału korbowego [/img]

    Dodam, że przy ciepłym silniku samochód pali od razu. Czy może być taka sytuacja, że np przez noc, gaz zbiera się w kolektorze, a rano mam problem z zapaleniem? Natomiast, zapalenie jedno po drugim następuje bez problemu - gaz nie zdążył się jeszcze zebrać?


    Edit: gaz zakręcony i wyłączony. Zobaczymy jak zapali jutro rano.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    aux84 napisał:
    to ten zaznaczony czerwoną strzałką?
    Tak.
  • Poziom 18  
    Jakie obroty widzi sterownik przy rozruchu?