Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

nowe auto do 60000zł - które?

01 Maj 2015 09:36 4641 57
  • #1 01 Maj 2015 09:36
    2596515
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 01 Maj 2015 11:40
    rafal_rx
    Poziom 25  

    Przy takich przebiegach tylko 1.3 MultiJet. W zasadzie wybór jest niewielki, MultiJet, 1.2, 1.4 i 0.9 TwinAir. O ile ten ostatni na papierze wygląda nieźle, to w rzeczywistości może dużo spalić.

    IMHO jeśli jednak chcesz Fiata, to popatrz na 500L + jakieś bardzo porządne eLPeGie. Bo diesli jakoś nie widzę w ofercie, z wyjątkiem 1.6, który przekracza budżet.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Jeżeli jeździsz po górach i chcesz Punto benzynowe to raczej 1.4. Gdybym chciał takie auto, to pierwszą rzeczą jaką bym zrobił, to dał tu do "zrobienia": Chojnacki Motor System.

    Jeżeli chcesz przejechać 100-150 tysi, nie bawić się w naprawy i sprzedać, to polecam coś z Hyundai/Kia. Na dzień dobry są mega niezawodne, a potem to już nie Twój problem.

    -1
  • #3 01 Maj 2015 11:50
    zed71
    Poziom 22  

    przy takich przebiegach to już lepiej 1,4 77km z lpg. tylko jedna uwaga- nie montować lpg w salonie bo dają tylko możliwość wstawiania instalacji tartarini - którą później nie umieją obsłużyć i trzeba jeździć na ustawieniach fabrycznych. Niektórzy dealerzy wstawiają już instalację stag i tu już nie ma tych problemów (jak coś można ustawić instalkę w innym warsztacie) Tartarini montują tylko w aso fiata i stąd problem z ustawieniem.
    ogólnie silniki fiata (1,2 i 1,4) są "stworzone" do lpg i sprawują się świetnie. są do tego tańsze w zakupie i eksploatacji.

    0
  • #4 01 Maj 2015 16:52
    jerry1960
    Poziom 33  

    Tak jak kolega zed71 bierz Punto Evo z silnikiem 1,4 8V . Ten silnik ma zmienne fazy rozrządu pali poniżej 6 l Pb na trasie. Mam takiego i przejechane około 150 tys. i zero problemów. Jeżdżę na samej benzynie.

    1
  • #5 01 Maj 2015 19:58
    tzok
    Moderator Samochody

    Punto miało dwa dobre silniki ale niestety w Polsce ich nie kupisz - MultiJet 1.3 95KM i MultiJet 1.6 120KM, ten drugi to już w ogóle była rzadkość. 1.3 75KM jest strasznie mułowaty, tu zdecydowanie lepszą alternatywą jest benzyna 1.4 77KM + LPG (STAG albo ZENIT)... albo TwinAir jak lubisz nowości, ale LPG do tego tanio nie założysz, no i nie wiadomo jak z trwałością.

    Mankamentem Punto wobec konkurencji jest praktyczny brak bagażnika, mi to osobiście nie przeszkadza, bo dzięki temu jest dużo miejsca w środku. Bez przesadnego cackania się auto w miarę bezobsługowo wytrzymuje jakieś 150 tys. km, potem trzeba robić zawieszenie. W 1.3 MJ przy 190 tys. km trzeba już było wymienić sprzęgło (jeździć się jeszcze dało ale nie chciałem czekać aż stanę na drodze) i turbinę (zapiekły się kierownice VNT, można było czyścić ale za 600zł kupiłem drugą turbinę pochodzącą z 3 letniego auta w idealnym stanie). Zawieszenie jest twarde ale auto świetnie się prowadzi i ma doskonałe hamulce.

    1
  • #7 02 Maj 2015 08:46
    2596515
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 02 Maj 2015 12:02
    rafal_rx
    Poziom 25  

    W PL auta nowe w salonach są bardzo tanie. Jak widzisz po ofercie Fiata, ale nie tylko, nowe sprzedają się najlepiej w wersjach najtańszych z najsłabszymi benzynowymi. Nikt u nas w kraju przy zdrowych zmysłach nie kupi Diesla, który jest droższy 8-10 tysi niż to samo auto z benzynowcem. Mam wrażenie, że to też dotyczy Skody - promuje się modele z silnikiem 1.0MPI i nadwoziem kombi.
    (Mówimy o kliencie indywidualnym, kupującym auto tanie, czy średnie.)

    Co do klimy, to jest mit. Obecnie w większości jest. Nawet w Punto Young masz. Manualną z filtrem. Sorry, w najtańszej Pandzie nie ma. W nowej Fabii w najtańszej wersji nie ma. Rapida nie sprawdzałem.

    Zobacz np. 500L Trekking Lite - mam nieodparte wrażenie, że Lite powstało wyłącznie dla tej części Europy. Jest obdarte z alufelg, przeciwmgłowych, chromowanych klamek, półki w bagażniku, przyciemnianych szyb i czegoś tam jeszcze. Najtańszy silnik okrojony ze Start&Stop (który i tak guzikiem można wyłączyć na stałe). Aby zejść z ceną, bo auto podoba się i zaczyna sprzedawać.

    Żeby nie było: żona kupiła Fiata, który stał na placu fabrycznym w Tychach 1,5 roku. DLaczego? Bo cena była absurdalna. W wyprzedaży cena zrobiła się normalna, konkurencyjna. Jechaliśmy do sprzedawcy z nastawieniem: ten samochód będzie się podobać, ale cena kosmiczna, przekracza założenia. Okazało się, że jednak nie. A różnica między wyprzedażowymi 1.6MJ a 1.4T-Jet to było 1000zł na korzyść benzyniaka.

    2
  • #9 02 Maj 2015 12:25
    2596515
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 02 Maj 2015 12:41
    rafal_rx
    Poziom 25  

    Podobno ze zmiennymi fazami rozrządu. Może ktoś zweryfikować? Do tego w niektórych autach mogą mieć S&S, więc inny alternator i rozrusznik, czujnik na akumulatorze - na pewno S&S jest w Punto 1.4 8V (jak się nie mylę Bosch).

    0
  • #11 02 Maj 2015 12:49
    jerry1960
    Poziom 33  

    W moim Grande Punto jest silnik o symbolu 350A1000 ze zmienna fazą rozrzadu.

    0
  • #12 02 Maj 2015 13:53
    Karaczan
    Poziom 39  

    To że 1.2 i 1.4 są stworzone do gazu to trochę mit.
    Lubią sobie zaworki wypalać, i to do tego stopnia że mieliśmy przypadek że przy 80kkm zabrakło już regulacji. Wstawiona najcieńsza płytka regulacyjna i i tak było za ciasno.
    Choć tu dużo zależy od tego jak ktoś się przyłoży do montażu i regulacji instalacji LPG.
    Fakt ASO lubi wkładać instalkę Tartarini która według mnie jest taka sobie. Jest taka a nie inna bo jest "zalecana" przez Fiata i każde ASO ma sprzęt do niej i mogą ją serwisować.

    Ale dealerzy często idą na ustępstwa i jeśli np auto będzie jeździć tylko w "danym regionie" i nie będzie odwiedzać innych ASO niż ten przy salonie w którym został zakupiony to dealerzy często proponują instalacje innych producentów.
    My często wkładamy Staga lub KME i klienci są zadowoleni, a instalacje tańsze i lepsze niż Tartarini.

    System Start&Stop to według mnie zbędny i wręcz szkodliwy bajer. Te grosze zaoszczędzone na paliwie szybko wydasz na akumulatory. Cyba że planujesz jeździć tym Punto max 3 lata.

    0
  • #13 02 Maj 2015 14:40
    zed71
    Poziom 22  

    z tymi zaworami bywa różnie ;-) zależy od róznych czynników: jakość gazu, serwis instalacji itp. fiat ma przewagę na tym że w silnikach 1,2 i 1,4 głowice są 2 zaworowe. w najgorszym przypadku remont głowicy bedzie tańszy niż w 16-zaworówce (wypalają się najczęsciej zawory wylotowe).

    a sama instlka tartarini - sama w sobie nie jest zła. ale potrzebuje dobrego fachowca do regulacji. a z tym jest o wiele gorzej. sam miałem punto z instalacją tartarini- i mam jak najgorsze zdanie o ustawieniach przez "fachowcuf" - działy się cuda: silnik gasł, przechodził w tryb awaryjny, brak mocy itp. byłem z 10 czy 15 razy na regulacji i nic. męczyłem się dłuższy czas aż w końcu (przy okazji) trafiłem do serwisu tartarini w warszawie. i co się okazało- przez cały czas jeździłem na nieskalibrowanej instalacji (ustawienia domyślne). po ustwieniu instalacji w warszawie - jak ręką odjął. inny samochód. przejechałem nim 100kkm i było bez problemu. najgorzej ze tartarini występuje tylko w aso fiata i nikt poza nimi nie wstawia tego i serwisuje. a w aso- brak fachowców. i koło się zamyka.

    1
  • #14 02 Maj 2015 15:42
    2596515
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 02 Maj 2015 15:52
    Karaczan
    Poziom 39  

    Na ogół autokalibracja i ew poprawki ręczne.
    Mapa wygląda dość dziwnie, nie ma przedstawienia graficznego.
    Po prostu tabela z cyframi korekcji, nie zauważyłem tam odniesień do mapy benzynowej. I ew pokazuje gdzie za bogato a gdzie za ubogo.

    Ale to tyle co mogę powiedzieć jako "nie gaziaż", ot przyglądam się często przez ramię naszemu fachowcowi od gazów ;)

    0
  • #16 02 Maj 2015 16:04
    my41s
    Poziom 32  

    rafal_rx napisał:
    nowe sprzedają się najlepiej w wersjach najtańszych z najsłabszymi benzynowymi.

    Coś w tym jest :-)

    Widzę, że Twój priorytet to raczej najmniejsze spalanie. Ja natomiast zaproponowałbym coś, co może Ci się spodobać, bądź nie - czyli Mitsubishi Lancer. Pali może troszkę więcej niż Punto, ale to już samochód kompaktowy.

    rafal_rx napisał:
    Jeżeli chcesz przejechać 100-150 tysi, nie bawić się w naprawy i sprzedać, to polecam coś z Hyundai/Kia. Na dzień dobry są mega niezawodne, a potem to już nie Twój problem.

    Też dobra opcja. W sumie jak się kupuje nowy, to na początku problemów nie powinno być.

    0
  • #17 02 Maj 2015 16:15
    2596515
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 02 Maj 2015 16:24
    my41s
    Poziom 32  

    8,9 lat... To całkiem sporo. Co do części, to do Mitsubishi, jakby nie patrzeć, są droższe.
    Punto 1.4 powinno być w porządku.

    machmichgut napisał:
    na pokładzie będzie 4,5 osób + bagaż

    Stąd też zaproponowałem kompakt.

    0
  • #19 02 Maj 2015 17:40
    2596515
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 02 Maj 2015 19:49
    tzok
    Moderator Samochody

    Szyby atermiczne to raczej standard, hak w Punto to trochę bez sensu, ciągnąć tym można co najwyżej lekką bagażówkę. Ogrzewana szyba przednia to raczej Ford albo Mazda. Polskie Punta elektryczne szyby mają tylko z przodu, choć opcja na 4 jest, lusterka elektryczne standard, w opcji podgrzewane. Dołóż sobie podłokietnik z przodu i dzieloną tylną kanapę - warto.

    0
  • #21 02 Maj 2015 20:19
    my41s
    Poziom 32  

    tzok napisał:
    . Dołóż sobie podłokietnik z przodu i dzieloną tylną kanapę - warto.

    Jak najbardziej. A co do haka, to nie ma sensu.
    No i proponuję jazdy próbne. 1.4 77KM do miasta wystarczy, w trasie i przy pełnym załadunku nie będzie dobrze.
    machmichgut napisał:
    po kilku dniach z takiego Opelka V6 przesiąść się do Punto nie będzie miło

    Początek będzie trudny, ale prędzej, czy później się przyzwyczaisz :-)

    0
  • #22 02 Maj 2015 20:30
    2596515
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 02 Maj 2015 20:39
    my41s
    Poziom 32  

    Podłokietnik według mnie warto :-)

    Jeśli chodzi o ceny, to pójdź do salonu i może coś się da z nimi dogadać.

    0
  • #24 02 Maj 2015 21:35
    rafal_rx
    Poziom 25  

    machmichgut napisał:
    Wymogi mam dwa: nowe i do 55-60tys.zł max!! Mile było by kupić coś za 42000zł, dorzucić LPG za 3-3,5tys.zł. Trzeba będzie też kupić bagażnik dachowy i od razu opony na zimę. Do tego OC, rejestracja i trochę poleci więc takie auto za przysłowiowe 40000zł i tak wyjdzie jakieś 45-47tys.zł.
    Naprawdę pomyśl o czymś koreańskim, nawet dieslu. Piszą, że brak dwumasy, jeśli układ wtryskowy Bosch, to naprawisz wszędzie, lecz nie sądzę, aby kiedykolwiek była taka potrzeba. Niewrażliwe na jakość paliwa. Bezawaryjne zupełnie przez pierwszy okres, potem sprzedasz.

    machmichgut napisał:
    Nie wiem jak to jest w dzisiejszych autach ale przydało by mi się:
    Bagażnik dachowy, hak, alarm, centralny zamek, elektrycznie ustawiane lusterka, podgrzewane lusterka, cd z mp3, przyciemnione szyby tył ( nie na czarno lecz takie 30%) oraz boki 5-10% a przód max. 5% w zieleni.


    No bez przesady. Może w najtańszych Pandach i Fabiach są szyby na korbkę oraz drzwi na kluczyk, ale już w odrobinę lepszych zestawach wyposażenia to jest w standardzie. W Fiatach z fabrycznym radiem jest również Bluetooth.

    Jeżeli myślisz o bagażniku dachowym i zamierzasz go intensywnie ekspoatować (jak podałeś wcześniej przebiegi), to sorry, ale tylko Thule nawet gdyby Ci dawali w salonie Fiata za darmo... To bierz i sprzedaj, dołóż do Thule.

    machmichgut napisał:
    Zrobione 400km i 55 litrów paliwa nie ma. To nie dla mnie.

    500L MJ 1.6 105KM - pokładowy kalkulator przy spokojnej jeździe na trasie pokazuje mi 5.1-5.2 litry/100km. Przy dystrybutorze ostatnio po 300km szybkiej trasy i ~450km okazało się, że spalił 6,4 i to jest max, jaki uzyskałem w tym roku. Wcześniejsze tankowania: 6,0 - 6,2. Widziałem gdzieś w internecie foto z kalkulatora pokładowego z wynikiem średnim 4,5, ale ja nie umiem tak jeździć :cry:

    3
  • #25 02 Maj 2015 22:34
    2596515
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 02 Maj 2015 22:52
    tzok
    Moderator Samochody

    To Cię pocieszę - Grande Punto z 1.3 MJ 90KM jedzie 170km/h (na liczniku ponad 180km/h), a w trasie pali poniżej 5l/100km (pod warunkiem nie przekraczania 100-110km/h), mój rekord na odcinku 70km nocą (bez korków i bez klimy) to 4l/100km, zrobiłem też po Polsce trasę 960km bez tankowania... tylko niestety u nas nie oferują już tego silnika ani skrzyni 6-cio biegowej :( Choć akurat skrzynia 6-ka nie jest zbyt udana - głośna i przynajmniej na papierze nic nie daje, szósty bieg jest jak piąty w pięciobiegowej. Prawdę powiedziawszy to często pomijam piąty bieg i z 4ki włączam 6kę.

    0
  • #27 03 Maj 2015 08:27
    2596515
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 03 Maj 2015 09:08
    zed71
    Poziom 22  

    jeżeli chcesz mieć nowe auto z lpg to za dużego wyboru nie masz:
    fiaty panda i punto
    citroen elysee
    hyundai i20 (stare ) i i30
    kia rio i ceed
    skoda citygo i fabia
    opel corsa
    renault clio
    peugeot 301
    ... i to wszystko. oczywiście są to samochody z pełną gwarancją producenta. z tych co podałem to najlepsze są (do lpg) własnie fiaty, i20, kia rio i renault clio. pod względem silnikowym najlepszy jest i20 i rio bo mają hydralikę zaworów i łańcuszek rozrządu. co prawda inne auta też mają swoje zalety ale ...
    opel ma wstawianą inastlkę w fabryce co oznacza ewentualne problemy z regulacją (tylko aso opla)
    skoda citygo i fabia- instalacja brc która spala benzynę i lpg jednoczenie (w określonych przedziałach obrotów) więc nie taka instalacja bedzie się długo zwracać.
    i20 (stare) wychodzi powoli z handlu i tu możesz upatrzeć swoją szansę- nowy samochód za dobrą cenę.

    0
  • #29 03 Maj 2015 10:36
    2596515
    Użytkownik usunął konto  
  • #30 03 Maj 2015 12:17
    rafal_rx
    Poziom 25  

    Znalazłem Hyundai i20 1.2 MPI (84 KM) 2015 za 50k. Kalisz.
    A do kwoty 40k, to i20 Classic z roku 2014 na otomoto jest dużo. Nowe, lub zarejestrowane ze znikomym przebiegiem.

    Rozważ jeszcze Citroen Cactus. Ten samochód jest lekki, deklarowane spalanie jest niskie. Tylko do klimatyzacji w najtańszych trzeba dopłacać. I musisz sprawdzić, czy istnieją bagażniki do wersji bez relingów (bo w najtańszych wersjach nie ma).

    0