Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto - Nie działa 1 i 2 bieg wycieraczki przedniej. 3 - OK. Gdzie szukać?

8850 01 Sty 2017 18:57 1182 8
  • #1 01 Sty 2017 18:57
    8850
    Poziom 21  

    Witajcie w Nowym Roku. Fiat Punto 1, rocznik 1996, wersja SX, benzyna + LPG pojemnośc 1.1, 55KM. Mam problem z przednimi wycieraczkami - nie działa 1 wolny bieg i 2 szybszy bieg. Działa najszybszy 3 bieg.

    Ogrzewanie tylniej szyby działa (świeci się dioda na włączniku), działa spryskiwacze przednich wycieraczek. Chyba też nie działa tylna wycieraczka (ale jej nie używam - mam zaklejone szyby folią reklamową). Po włączeniu wycieraczki słychać stuknięcie przekaźnika żółtego tego od wycieraczek za skrzynką bezpieczników (pierwszy od lewej strony czyli drzwi kierowcy). Jak wyciągnę ten przekaźnik to wycieraczki nie działają nawet na 3 biegu. Wycieraczki 1 i 2 bieg zaczeły coraz bardziej szwankować aż w końcu przestały. Jeśli włączę 3 bieg i przeskoczę na 2 lub 1 bieg to zatrzymują się na szybie w połowie i nie wracają do startu. Problem zaczął się od chwili kiedy zaczeło przeciekać pod szybą i woda dostała się na kable i skrzynkę bezpieczników. Najpierw zaczął grzać się przekaźnik (środkowy) ogrzewania tylniej szyby i bzyczało i się spalił. Wymieniłem przekaźnik ogrzewania szyby i wycieraczek, przedmuchałem gniazda.

    Spryskałem preparatem Kontakt 60 wszystkie kable i wejścia przekaźników. Pomogło na kilka godzin., wycieraczki działały w każdym zakresie, ale wszystko zrobiło się śliskie. Dziś wypiąłem kilka wtyczek z skrzynki bezpieczników, odkręciłem ją na ile pozwoliły mi przewody i wlałem szczykawką z igłą ok. 100 ml alkoholu izopropylowego w gniazda przekaźników i gniazda konektorów wtyczek podłączonych do skrzynki bezpieczników aby wymyć styki. Nie pomogło. Nie pomaga też mój post na forum fiatów punto. Pozostaje elektroda.

    Które kable i jakie kolory odpowiadają za biegi wycieraczek? Jak je sprawdzić? Mam schemat elektryczny mojego samochodu ale jest tak skserowany że nic nie widać i nie potrafię się z niego wyczytać. Jakie macie pomysły? Jakie napięcia i gdzie mają się pojawić? To problem z silniczkiem czy kable, skrzynka bezpieczników?

    0 8
  • Pomocny post
    #2 01 Sty 2017 19:05
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Usterki szukaj w silniczku.

    0
  • #3 01 Sty 2017 20:53
    8850
    Poziom 21  

    @Aleksander_01 - OK, a co mogę sprawdzić w silniczku? Jakie tam panują zasady?

    0
  • #5 01 Sty 2017 21:08
    8850
    Poziom 21  

    @ociz: dziękuję za podpowiedź, szczotki są wymienne czyli kupię w motoryzacyjnym, są uniwersalne takie jak np.od wiertarki? Rozumiem że w tym przypadku nie ma co mierzyć kable tylko od razu rozkręcać poszybie i wykręcać silniczek.
    Klikam kolegom pomógł bo cieszę się żę idzie Wam licznik w górę dokładając kolejne kamyczki do społeczności elektrody.

    0
  • Pomocny post
    #6 02 Sty 2017 03:19
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Do silnika wchodzą do środka 3 przewody: masa, plus dla wolnego biegu oraz plus dla szybkiego biegu.
    Trzeba zobaczyć czy pojawia się tam plus dla wolnego biegu.
    Jeżeli jest to wymiana silnika. Nie ma sensu zabawa ze szczotkami.
    Jeżeli go brak to problem w instalacji auta, np przekaźnik wycieraczek.

    0
  • #7 02 Sty 2017 09:40
    8850
    Poziom 21  

    @grala1 Ok, sprawdzę te plusy na silniczku. Regeneracja szczotek nie ma sensu ponieważ chodzi o poziom trudności w rozkręcaniu i wymianie szczotek czy cenę silniczka na szrocie?

    0
  • Pomocny post
    #8 02 Sty 2017 09:55
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Cena silnika na szrocie, druga sprawa że nie znajdziesz szczotek od wiertaki ktore tam będą pasowały i trzeba będzie je strugać.
    Na szrocie dasz 20-30zł.

    0
  • #9 02 Sty 2017 22:39
    8850
    Poziom 21  

    Dziękuję za pomoc i rzetelne informacje.
    Klikam pomógł z wielką chęcią :)

    0