Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e46 - Po naprawie kluczyka rozrusznik nie kręci ( BMW )

13 Sty 2017 22:24 6489 26
  • Poziom 13  
    Szanowni,

    Temat nie oddaje w pełni istoty problemu, szczegóły poniżej.

    Od dość dawna wymieniam akumulatorki w kluczykach BMW, ..... i właśnie dziś odwiedził mnie Pan z takim pacjentem.

    Kluczyk przestał działać ( znaczy pilot - otwieranie / zamykanie ) około roku temu.
    Samochód był w tym czasie używany, zamykano i otwierano zamkiem w drzwiach.

    Właściciel BMW postanowił wreszcie naprawić kluczyk - wymieniłem więc baterię. ( akumulatorek - oryginał Panasonic )

    Wychodzimy na parking, naciskam guzik i samochód pięknie się zamknął ( stał otwarty )

    Otworzył się normalnie

    .... ale przy próbie odpalenia za pierwszym razem się zbuntował. Nie zakręcił

    Za drugim i trzecim odpalił bez problemu....

    Kolejne próby to porażka - nie kręci ( I nie jest to wina rozrusznika, nie odpala na lince ! )

    Pilot otwiera i zamyka samochód

    Kluczyk przejrzany bardzo dokładnie, brak uszkodzeń powstałych przy lutowaniu czy rozcinaniu kluczyka

    Ponowne kodowanie pilota nic nie zmienia - koduje się ale i tak nie odpala

    Masakra.....

    Pomożecie ??
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Admin grupy Samochody
    Pomożemy.
    Co na to tester?
  • Moderator Samochody
    Dlaczego wiele osób zanim podejmie jakąś próbę diagnostyki zaczyna od najgorszego? A mianowicie linki.
  • Poziom 13  
    Dlaczego od linki...... bo jak nie kręci to pierwszy pomysł "rozrusznik" lub "Akumulator padł "

    i w 99% przypadków to celny strzał

    komp do diagnostyki podepnę jutro .... dziś mam tylko miernik.

    Usterkę stacyjki / instalację raczej wykluczam


    Ciekaw jestem czy to nie coś z immo.... ale zawsze myślałem że będzie wtedy kręcić tylko nie zapali
  • Poziom 34  
    Własnie kilka dni temu taki kluczyk wypadł mi z reki na posadzkę we warsztacie i odmowil posluszenstwa,a co tu dopiero mowic o rozcinaniu.Kluczyk w programatorze nie był identyfikowany czyli przez samochod tez ale krecił.
    W moim przypadku peknieta plyta-temat nie do zrobienia(podstawiana nowa cewka,przeluty itp.).Poradzilem sobie w inny sposób bez problemu coby ominąć elektronikę kluczyka aby auto odpalilo bo robie to na co dzień ale mniejsza z tym.
    Mimo wszystko te samochody maja tak ze jeżeli kluczyk nie jest identyfikowany przez EWS ma krecić,dopiero jak poleci synchro miedzy ews a ecu lub poleci rolling w ews to wtedy owszem ale nie kreci.
    Tu jest cos podejrzanego bądź kolega zle opisał sytuację.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jokerro napisał:
    pęknięta płyta
    O to, to. Diabli ją wzięli przy operacji wyjmowania. Też miałem taki przypadek. Dobrze, że klucz dawca był. Ale zamiast 20 minut, zabawa na pół dnia. Do tego mina klienta, nie mogącego odjechać autem... bezcenna.
  • Poziom 43  
    @Pawel wawa Pawle, przepraszam, ze off-topowo zapytam ? W kluczyku BMW (?) do wymiany baterii potrzebne rozcinanie ??? Zawsze myślałem ze RFID immobilizera to jedno( bez zasilania), pilot zamka to drugie. Bynajmiej w Toyotach tak jest, tudzież wkręt, co by sobie samemu bateryjkę (nie akumulator) zmienić.
  • Poziom 13  
    jokerro napisał:
    Własnie kilka dni temu taki kluczyk wypadł mi z reki na posadzkę we warsztacie i odmowil posluszenstwa,a co tu dopiero mowic o rozcinaniu.Kluczyk w programatorze nie był identyfikowany czyli przez samochod tez ale krecił.
    W moim przypadku peknieta plyta-temat nie do zrobienia(podstawiana nowa cewka,przeluty itp.).Poradzilem sobie w inny sposób bez problemu coby ominąć elektronikę kluczyka aby auto odpalilo bo robie to na co dzień ale mniejsza z tym.
    Mimo wszystko te samochody maja tak ze jeżeli kluczyk nie jest identyfikowany przez EWS ma krecić,dopiero jak poleci synchro miedzy ews a ecu lub poleci rolling w ews to wtedy owszem ale nie kreci.
    Tu jest cos podejrzanego bądź kolega zle opisał sytuację.



    Sytuacja opisana krok po kroku, niczego nie pomijam.

    Rozumiem że w BMW jest możliwe takie uszkodzenie się kluczyka że silnik nie zakręci ?? ( zawsze myślałem że jedno z drugim nie ma nic wspólnego ale ja od innej marki jestem )

    W tych kluczykach nie ma typowej pestki. Immo jest układem na płytce - prosze o sprostowanie jeśli się mylę.

    BMW e46 - Po naprawie kluczyka rozrusznik nie kręci ( BMW )



    W razie czego mam na stanie inny kluczyk - co trzeba przeszczepić by to chodziło ?
  • Poziom 41  
    Inpą zrób synchro DDE lub DME<--->EWS.

  • Poziom 34  
    po co ? bez synchro EWS-DME kręci, nie pali.
  • Poziom 41  
    Miałem przypadek E46 330D i nie kręcił, po prostu nic się nie działo, rozrusznik nawet nie drgnął. Synchro pomogło.
  • Poziom 34  
    Przeszczep cewkę jak masz inny i zrób przelut delikatnie wszystkich elementów,jak nie wstanie to masz problem i wtedy udaj się do kogos kto ma proga do kluczy,polozy ci i zrobi identyfikację,jak zidentyfikuje to klucz ok i problem na wozie,jak nie to klucz leży i można to przeskoczyć innym sposobem bez zakupu nowego klucza.
  • Poziom 33  
    Błędy w EWS jakie są?
    Ceweczka podchodzi ze starej renówki.
  • Poziom 13  
    Panie, Panowie ....


    Po wyjęciu akumulatorka samochód odpala :)

    .... coś musi być uszkodzone w kluczyku.

    Będę z min walczył
  • Poziom 9  
    To moze ja sie wypowiem! Ostatnio rowniez robilem taki kluczyk na wymiane aku!podstawilem drugi zakodowalem i pilot zaczal dzialac, ale rozrusznik przestal krecic!! Na szczescie po szybkim przegladnieciu biurka okazalo sie ze znalazla sie pestka, ktora petla widziala tylko w jednej pozycji na samym skraju w obudowie kluczyka, po zamontowaniu auto odpalilo! Takze nie sugerujcie sie tym ze w kluczyku nie powinno byc pestki, bo moze ktos juz byl tam przed wami i wsadzil pestke z klucza bez pilota tak aby auto tylko odpalalo!
  • Poziom 2  
    Chciałbym odgrzać kotleta:) mam nadzieję że ktoś to zobaczy:)

    U mnie sytuacja jest praktycznie identyczna tj. kluczyk działa tzn. otwiera- zamyka po przekręceniu stacyjki włączają się wszystkie kontrolki ale auto nie odpala...drugi kluczyk działa poprawnie. Zastanawiam się nad zakupem baterii ale czy to pomoże czy może ktoś coś już w tym kluczyku popsuł?bo widoczne są ślady rycia na łączeniu.
    pozdrawiam Artur
  • Poziom 2  
    sebap napisał:
    Robiłeś synchro DME/DDE-EWS?
    szczerze nazwy które wymieniłeś nic mi nie mówią i brzmią mi obco :D Jedynie co zrobiłem w temacie to póki co przeszukuję wiadomości w necie i tak jak napisałem wcześniej przymierzałem się do kupna baterii...aha byłem też u nie w mieście u jednych "speców" co zajmują się dorabianiem kluczy do aut ale mi nie pomogli .
  • Poziom 41  
    Jedź do kogoś kto ma INPE i niech zajrzy.
  • Poziom 2  
    sebap napisał:
    Jedź do kogoś kto ma INPE i niech zajrzy.
    to INPE to co to?
  • Poziom 9  
    Inpa tu nic nie pomoże, skoro na jednym pali a na drugim nie to albo kluczyk padł i trzeba go reanimować, lub mniej prawdopodobna opcja to ews zgubił ten kluczyk z pamięci.
    Synchro DME/EWS nic tu nie da
  • Poziom 2  
    a kto to może ogarnąć? elektro mechanik?
  • Poziom 41  
    Aaa, nie doczytałem, że jeden kluczyk działa poprawnie.
  • Poziom 20  
    Płyta pod lupę i sprawdzasz. Zwróć uwagę na kostkę ELMOS'a.
  • Poziom 39  
    82badyl napisał:
    Chciałbym odgrzać kotleta:) mam nadzieję że ktoś to zobaczy:)

    U mnie sytuacja jest praktycznie identyczna tj. kluczyk działa tzn. otwiera- zamyka po przekręceniu stacyjki włączają się wszystkie kontrolki ale auto nie odpala...drugi kluczyk działa poprawnie. Zastanawiam się nad zakupem baterii ale czy to pomoże czy może ktoś coś już w tym kluczyku popsuł?bo widoczne są ślady rycia na łączeniu.
    pozdrawiam Artur

    oddaj kluczyk komuś kto się zna Ci naprawi,tu nikt dobrze nie podpowiada,a sam też myslisz błędnie.
  • Poziom 9  
    Jeżeli nie masz nikogo w okolicy kto naprawia takie rzeczy a chcesz aby odpalał na tym kluczyku, to podjedź do gościa od dorabiania kluczy, niech ci zrobi transponder na klona z działającego klucza, włożysz go do klucza zapsutego i bedzie odpalał. Skoro był już rozcinany to jest szansa, że ktoś go uszkodził podczas rozcinania, a bez doswiadczenia jest to bardzo prawdopodobne!
  • Poziom 20  
    memore napisał:
    Jeżeli nie masz nikogo w okolicy kto naprawia takie rzeczy a chcesz aby odpalał na tym kluczyku, to podjedź do gościa od dorabiania kluczy, niech ci zrobi transponder na klona z działającego klucza, włożysz go do klucza zapsutego i bedzie odpalał. Skoro był już rozcinany to jest szansa, że ktoś go uszkodził podczas rozcinania, a bez doswiadczenia jest to bardzo prawdopodobne!

    Tak, clona z pcf7935 ekspercie...