Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć prostą cewkę zapłonową. Civic I 1.2

bednar.skc 30 Sty 2017 18:45 1866 36
  • #1 30 Sty 2017 18:45
    bednar.skc
    Poziom 6  

    Witam.
    Posiadam stare auto z 78 roku.
    Civic 1gen. 1.2 40kw
    Lecz nie mam w niej iskry. Zauważyłem że ktoś grzebał
    przy elektryce i mam pytanie jak podłączyć cewkę.
    Cewka jest prosta w budowie.
    Posiada oznakowanie + i - no i wyjście grubym kablem na aparat zapłonowy.
    Jest to dokładnie ta cewka
    I mam przy niej dochodzące kable
    1~Czerwony - pewnie od stacyjki (czy można go ewentualnie podpiąć bezpośrednio pod plus akumulatora?)
    2~Czarny masa.
    3~Czarny który idzie od aparatu zapłonowego.
    4~I czarny na którego końcu jest jakiś kondensator przykręcony do masy.
    Podpowie ktoś które kable gdzie podpiąć do cewki?
    Paweł Skierniewice

    0 29
  • Sklep HeluKabel
  • #2 30 Sty 2017 19:36
    Qbuś
    Poziom 38  

    bednar.skc napisał:
    Posiadam stare auto z 78roki

    To, że stare, to O.K. Ale nawet stare jakoś się nazywa prawda? Jak byś napisał jakiej marki, jaki silnik itp. na pewno dostał byś odpowiedź, bo to "proste" autka były. A jak zaczniesz "na pałę" przewody "podpinać", to jeszcze bardziej popsujesz :( .

    0
  • #3 30 Sty 2017 19:37
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    3 i 4 do (-) cewki, czerwony do (+) cewki. Czerwone ma stacyjka przerywać. Co to za tajemniczy Wehikuł Czasu, co ??????? Bo mogę się mylić :cry:

    0
  • #4 30 Sty 2017 19:40
    nowackahelena
    Poziom 17  

    Ile zacisków ma cewka. Powinna mieć trzy. Zasilanie po stacyjce, z aparatu zapłonowego po przerywaczu i wyjście wysokiego napięcia. Jak podłączyć prostą cewkę zapłonową. Civic I 1.2
    Fotkę daj, markę auta.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #5 30 Sty 2017 19:52
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    @nowackahelena Ewentualnie jeszcze rezystor ceramiczny, zwierany podczas pracy rozrusznika. Wówczas jest więcej ,,kabli" :D

    0
  • #6 30 Sty 2017 20:27
    bednar.skc
    Poziom 6  

    Jutro zrobię zdj dokładnie jak to wygląda.

    A powiedzcie mi na czerwonym plusie teoretycznie od stacyjki powinno byc 12v?na zapłonie czy podczas kręcenia akumulatorem?
    Bo moze wina w stacyjce jest...

    Dziekuje za zainteresowanie

    0
  • #7 30 Sty 2017 20:35
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    bednar.skc napisał:
    podczas kręcenia akumulatorem?
    Nie, podczas kręcenia kołem zapasowym. :cry: Prosiliśmy ciebie, w ramach chęci udzielenia pomocy o dane tego pojazdu, a ty dalej swoje. Nie to nie.

    0
  • #8 30 Sty 2017 20:39
    nowackahelena
    Poziom 17  

    Napięcie jest cały czas a do drugiego zacisku jest minus z przerywacza i jak styk przerywacza się rozwiera wtedy indukuje się wysokie napięcie.

    0
  • #9 30 Sty 2017 20:41
    bednar.skc
    Poziom 6  

    Pisałem informacje jak prosiłeś. Na górze w poście
    A tu mam zdj jak to wygląda.

    Czerwony widać. A licząc od dołu czarne kabelki
    1 od aparatu zapłonowego cienki
    2 od kondensatora przykręconego do masy
    3od jakiejś kostki widocznej po prawej stronie zdj - i co to za kostka?

    No i gruby który idzie do aparatu od cewki -ten wiadomo dla mnie gdzie

    0
  • #10 30 Sty 2017 20:49
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    Sprawdź, czy na czerwonym przewodzie pojawia sie napięcie 12 V w stosunku do masy po przekręceniu stacyjki w pozycje załączenia (zaświecają się kontrolki na tablicy przyrządów), za pomocą choćby żarówki na 12 V. Potem zobaczymy dalej.

    0
  • #11 30 Sty 2017 20:57
    nowackahelena
    Poziom 17  

    Kondensator jest przeciwzakłóceniowy. Na pewno plus do jednego zacisku a kondensator do drugiego jeszcze przerywacz.

    0
  • #13 30 Sty 2017 21:22
    bednar.skc
    Poziom 6  

    Pobrałem schemat ale niestety nie bardzo dla mnie czytelny.
    Tymbardziej widzę ze cos bylo przerobione w instalacji bo ma dołożone światła przeciw mgłowe i cos z radiem bylo modzone. I pare nowych kabli jest pod maska

    Jutro sprawdzę plus po stacyjce i dam znać.

    0
  • #14 30 Sty 2017 21:30
    nowackahelena
    Poziom 17  

    Fajnie że schematy są dla auta od roku 1992 a kolega ma auto z 1978

    0
  • #15 30 Sty 2017 21:31
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    Sprawdź przede wszystkim aparat zapłonowy !! czy jest klasyczny z przerywaczem, czy już z cewka impulsowa (były i takie i takie).

    0
  • #16 30 Sty 2017 22:05
    bednar.skc
    Poziom 6  

    Jutro rozbiorę aparat zapłonowy.
    Lecz nie mam jak go spr bo nie wiem jak podłączyć cewkę.

    Podpowiesz jak podpiąć kable ktore do plusa i minusa na cewce?I na którym kablu i kiedy powinno byc napięcie bym je sprawdzil
    Bo ten czerwony nie wiem czy będzie ze stacyjki czy moze ten czarny z "kostki"...

    0
  • #17 30 Sty 2017 22:06
    mariano79
    Poziom 10  

    Witam jesli to klasyczny układ zapłonowy z przerywaczem to plus czerwony od stacyjki do jednego bieguna cewki zapłonowej drugi begun cewki zapłonowej podłączyłbym do przerywacza a kondensator równolegle do przerywacza i masy pojazdu i zamocować jak nakbliżej przerywacza ponieważ kondensator służy do wzmocnienia iskry w układzie zapłonowym bez kondensatora zjawisko przerywania prądu na przerywaczu bedzie przebiegać łagodnie i bedzie tworzyć sie spore przepiecie na samym przerywaczu co skutkuje że napięcie na stornie wtórnej cewki jest znacznie obniżonegdy kondensator jest uszkodzony. Pozdrawiam

    0
  • #18 30 Sty 2017 22:15
    m789
    Poziom 16  

    bednar.skc napisał:
    Lecz nie mam jak go spr bo nie wiem jak podłączyć cewkę.
    Kolego aby coś naprawić lub sprawdzić musisz chociaż znać podstawy tego jak to działa. Na początek oglądnij sobie jak działa klasyczny układ zapłonowy Link.

    0
  • #19 30 Sty 2017 22:26
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    bednar.skc napisał:
    Podpowiesz jak podpiąć kable ktore do plusa i minusa na cewce?I na którym kablu i kiedy powinno byc napięcie bym je sprawdzil
    Bo ten czerwony nie wiem czy będzie ze stacyjki czy moze ten czarny z "kostki"...
    Ogarnij żesz się człowieku i rób krok po kroku, jak ci radzimy, bo jak widać kompletnie nie masz pojęcia, co sam robisz.

    0
  • #20 30 Sty 2017 22:29
    bednar.skc
    Poziom 6  

    To ta kosteczka po prawo gdzie idzie kabel najwyżej czarny to przerywacz?

    To by wynikało ze do jednego bieguna czerwony a do drugiego 3 czarne...

    0
  • #21 30 Sty 2017 23:12
    m789
    Poziom 16  

    Kolega oglądną sobie filmik ? To by wiedział co to (zdjęcie masz w swoim poście źle dodane), przerywacz jest w aparacie zapłonowym.
    Jak podłączyć prostą cewkę zapłonową. Civic I 1.28728522a53..2bd.jpg Download (448.08 kB)
    Jak chcesz to ogarnąć to musisz wiedzieć co jest co i zrobić tam porządek bo jak dobrze widzę to tam pod cewką masz jakiś stary kondensator podłączony do tego rezystora. Sprawdź dokładnie gdzie idzie każdy przewód łącznie z tymi od tego rezystora.
    Takie zdjęcie jeszcze znalazłem. Tak masz u siebie w aucie?
    Jak podłączyć prostą cewkę zapłonową. Civic I 1.2honda-civi...[3192].jpg Download (376.84 kB)
    Źródło Link

    0
  • #22 31 Sty 2017 01:13
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  

    @m789 Kapitalne zdjęcie :D :idea: . Wynika z niego, ze ten pojazd nie miał jeszcze zapłonu elektronicznego, a zwykły przerywacz. Ten ostatni nieszczęsny czarny przewód idzie najprawdopodobniej do obrotomierza. Jak pisałem jest rezystor rozruchu także :D Do dzieła zatem Kolego - trzy czarne razem do minusa cewki, czerwony do jej plusa. Kabel WN chyba wiesz sam ?? :D [/b]

    0
  • #23 31 Sty 2017 07:48
    bednar.skc
    Poziom 6  

    m789 napisał:
    Kolega oglądną sobie filmik ? To by wiedział co to (zdjęcie masz w swoim poście źle dodane), przerywacz jest w aparacie zapłonowym.

    Jak chcesz to ogarnąć to musisz wiedzieć co jest co i zrobić tam porządek bo jak dobrze widzę to tam pod cewką masz jakiś stary kondensator podłączony do tego rezystora. Sprawdź dokładnie gdzie idzie każdy przewód łącznie z tymi od tego rezystora.
    Takie zdjęcie jeszcze znalazłem. Tak masz u siebie w aucie?

    Źródło Link


    Tak tak samo u mnie.
    Przewód czarny (nie wiem skąd ) idzie do rezystora na wyjściu z rezystora idzie na kondensator i czarny do cewki.
    Z kad powinien isc kabel do rezystora ? I jakie i w jakim momencie powinno tam byc napięcie?

    Bo z tego twojego zdj wynika ze do plusa cewki idzie plus i rezystor. A na drugim idzie pasa do nadwozia i przewód do cewki...tak mi sie wydaje

    0
  • #24 31 Sty 2017 08:04
    abart64
    Poziom 28  

    Zwykle jak był rezystor w zasilaniu cewki to był też przewód do rozrusznika, na którym napięcie było w czasie kręcenia i zasilało cewkę z pominięciem rezystora.

    0
  • #25 31 Sty 2017 09:32
    bednar.skc
    Poziom 6  

    Jak przyjdzie mi na dniach nowa cewka . To zrobię pomiary i dam znać.
    Dzieki za fatygę chłopaki

    0
  • #26 31 Sty 2017 11:06
    m789
    Poziom 16  

    abart64 napisał:
    w zasilaniu cewki to był też przewód do rozrusznika,

    Ważna informacja która wyjaśnia już od czego będzie każdy z tych przewodów na zdjęciu. Tylko autor tematu musi to potwierdzić pomiarami. Znalazłem schemat co prawda civic z silnikiem 1.5 ale z lat 77-78. więc pewnie bardzo podobnie połączone będzie w 1.2.
    Jak podłączyć prostą cewkę zapłonową. Civic I 1.2civic 1500..-78.gif Download (123.08 kB)
    źródło Link
    Najlepiej to oznaczyć przewody na zdjęciu i wtedy opisywać.
    Jak podłączyć prostą cewkę zapłonową. Civic I 1.2v1.jpg Download (1.66 MB)
    Sprawdź czy na przewodzie 1 jest 12V po przekręceniu stacyjki na zapłon (najlepiej żarówką 21W), kondensator C2 bo wygląda na uszkodzony. Czy przewód 4 jest podłączony do 1' i gdzie jest podłączony C2 ?

    0
  • #27 31 Sty 2017 11:46
    bednar.skc
    Poziom 6  

    Jeden czerwony nie jest podłączony o 4
    Bo 4 to idzie tylko kondensator i do cewki

    0
  • #28 31 Sty 2017 11:56
    m789
    Poziom 16  

    Wybacz ale na zdjęciu (v1) z mojego wcześniejszego postu oznaczyłem przewody swoimi numerkami :D i pytanie odnosi się do numerów przewodów z tego zdjęcia.

    0
  • #29 31 Sty 2017 15:21
    bednar.skc
    Poziom 6  

    A wiec tak .
    4 idzie do 1' i do C2
    2 idzie do środka auta i jest do niczego nie podłączony
    1' jest 4v na zapłonie
    1 12V po zaplonie

    I jak to teraz podłączyć bo mam nowa cewkę i nie chce nic popalic

    0
  • #30 31 Sty 2017 16:11
    m789
    Poziom 16  

    To czerwony 2 nigdzie nie podłączasz. Przewód 3 (jak dobrze zrozumiałem z twojego opisu jest od przerywacza w aparacie zapłonowym) oraz C1 podłączasz do zacisku cewki zazwyczaj oznaczonego nr 1 (jakie ma oznaczenia zacisków twoja cewka?). Następnie 1' podłączasz do drugiego zacisku cewki (15) i ostatecznie przewód WN i powinno działać, zakładam że przerywacz jest sprawny.
    Tylko napisałeś że na 1' jest 4V to coś za mało. Sprawdziłeś czy C2 jest nie uszkodzony ?? Odłącz go i zobacz jakie jest napięcie na 1'. Przewód 4 to prawdopodobnie będzie ten na którym jest 12V podczas kręcenia rozrusznikiem. Jeżeli chcesz to na szybko sprawdzić to można odłączyć przewód 1 od rezystora i podłączyć do 15 na cewce zamiast 1' i zobaczyć czy wtedy jest iska (tylko wtedy nie możesz długo zostawiać włączonego zapłonu bo jak przerywacz będzie zamknięty to cewka będzie się grzała).

    0