Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PEUGEOT 307SW 1,6 16V BSM CZY BSI

dawidof2024 15 Feb 2017 21:34 11127 10
  • #1
    dawidof2024
    Level 6  
    witam. mam dość dziwna awarie w peugeocie od jakiś 2 tygodni :

    a więc tak : przestał działać centralny zamek z pilota ( klikając by automatycznie otworzyć auto to nie działa i włącza się informacja na wyświetlaczu MODE ECONOMY ACVTIVE ) I przekręcam kluczykiem by otworzyć drzwi i otwieram po czym włącza się akumulator i świeci ...

    odpalam auto kontrolka akumulatora znika... ale są 3 sygnały dźwiękowe i ponownie wyskakuje informacja ECONOMY MODE ACTIVE lub BRAKING FAULT ... odpalę auto i wszystko jest ok znika kontrolka akumulatora...

    kończę jazdę gaszę samochód i : zostają podświetlone : przebieg auta ... zegar czas data temperatura i kontrolka akumulatora... i świecą się tak około 40 minut ... i dopiero gasną... i oczywiście nie da się zamknąć auta z pilota muszę przekręcić kluczykiem wtedy auto się zamyka ale kontrolki te powyżej wciąż świecą... i wygasają po około 40min plus minus ...

    no i oczywiście jak na centralnym zamyka otwiera się auto z pilota to oczywiście światła migają a teraz w ogóle światła podczas zamykania otwierania z kluczyka nie migają.

    chodzi mi głównie czemu podczas gaszenia pojazdu nie gasną te kontrolki zegar czas data temperatura i kontrolka akumulatora... i czemu przy tym nie działa centralny zamek z pilota... a jak klikam to wyskakuje economy mode active...

    miał ktoś taki problem?? to jest problem BSM czy BSI ???
  • Helpful post
    #2
    sadek1979
    Cars specialist
    Obstawiam BSM . ( to możesz sam podmienić bo z bsi już bez sprzętu nie powalczysz, zacznij od bsm szybciej i taniej ) Bo bezpieczniki oczywiście sprawdzone ?
  • #3
    dawidof2024
    Level 6  
    tomasz sadowski wrote:
    Obstawiam BSM . ( to możesz sam podmienić bo z bsi już bez sprzętu nie powalczysz, zacznij od bsm szybciej i taniej ) Bo bezpieczniki oczywiście sprawdzone ?


    tak bezpieczniki posprawdzane...
    jak to tylko podmienic?

    chyba wszystko trzeba od nowa wgrywac jesli kupie taki sam bsm ...
    hm ????


    bo bsi i bsm musza chyba ze soba wspolgrac?

    i jak tu kupic dobra uzywke.. by sie nie wkopac... bo nowe bsm to pewnie cena kosmos???
  • #4
    sadek1979
    Cars specialist
    Podmień bsm z innego , koszt nowego nie pytaj lepiej . Używki są od 15 zł więc dużych pieniędzy nie ryzykujesz . Uzupełnij profil to może ktoś z okolicy pomoże .
  • #5
    dawidof2024
    Level 6  
    tomasz sadowski wrote:
    Podmień bsm z innego , koszt nowego nie pytaj lepiej . Używki są od 15 zł więc dużych pieniędzy nie ryzykujesz . Uzupełnij profil to może ktoś z okolicy pomoże .


    w tym problem ze tego bfm nie ma gdzie kupić : BFM B4 9650663980 ind E DELPHI

    są dwa na internecie ale nikt nie da gwarancji że są dobre.

    a najlepsze ze zadzwoniłem do serwisu o tą część i cenę .. to 710zł ... ale powiedzieli , że to nie bfm a bsi ... i najlepiej przyjechać by oni sprawdzili...

    i teraz zgłupiałem ... na serwisie powiedzieli że nie sztuka wydać 710zł na część która to może nie być ta... i że oni sugerują że bsi ...

    elektryk mówi kup bfm ... a na serwisie peugeota że przyjedź sprawdzimy ale te objawy to bsi... i co teraz/??
  • #7
    dawidof2024
    Level 6  
    tomasz sadowski wrote:
    zerknij na all..... numer 5853327355 lub 6520209272 trochę inicjatywy kolego .


    dzięki kolego za linki. ale jak mówiłem elektryk powiedział , że wina BSM ... a jak dzwoniłem do serwisu Peugeot dopytać się o nowe BFM to powiedzieli cenę , i przy okazji spytali po co mi BFM bym powiedział objawy jakie mam... i ... wyszło , że to nie BFM a BSI ( że mogą mi zamówić tą część ale wydam kasę na próżno ) ... tak sądzą że to BSI I umówiłem się na wizytę w serwisie... bo nie sztuką kupić na necie bfm i zapłacić elektrykowi za wymianę, a wyjdzie że to nie to i potem a wymień to potem to i będzie się ciągło...

    myślałem,że ktoś miał takie objawy stąd moje zapytanie .. miałem już zamawiać używkę bfm ... ale po rozmowie w serwisie zgłupiałem...

    NA SAMYM POCZĄTKU NAPISAŁEM OBJAWY ... więc ja nie wiem czy bfm czy bsi ... a z używką można kupić a ktoś nie powie czy działa czy nie ... kupie z błędami i znów będę musiał inne kupować...

    ale dzięki za te linki :) ja szukałem znalazłem 3 inne ... ale każdy mówił że nie wiedzą czy dobre czy nie ...

    a bsi nie mogłem znależć ...

    tak czy siak.. mnie ciekawi od czego są te objawy

    Dodano po 7 [godziny] 31 [minuty]:

    DZIŚ ZACZĘŁY SIĘ dziać już różne rzeczy ... tzn zgasiłem samochód i kontrolka akumulatora zaczęła migać, zaczął migać wyświetlacz z godzina temperatura i data i światełka nad kierowca i z tylu bagażnika i centralny raz działał raz nie z pilota... a najgorsze że zgasiłem samochód i zamknąłem auto i co chwile włączają się same światełka w środku samochodu ... przyszła dziś dodatnia temperatura i ooo zaczynają się dziać dziwniejsze rzeczy niż te co pisałem na samym początku...

    TO CO JEST PRZYCZYNĄ AWARII ????? BSI czy BFM ???? CZY BSM ? BO JUŻ SIĘ GUBIĘ W TYCH NAZWACH MODUŁÓW... POMOŻE KTOŚ ????
  • Helpful post
    #8
    grala1
    VAG group specialist
    Nie wiem skąd te nazwy.
    BSI jest w kabinie.
    BSM pod maską, czadem też jest zwane PSF1 bo tak jest opisane na schematach.
    Oświetleniem kabiny i centralnym zamkiem zarządza BSI.
    BSM steruje np. żarówkami świateł drogowych i mijania.
    Może być tak że brakuje gdzieś masy bądź zasilania lub jest zielono i stąd te problemy.
    Pojedziesz do serwisu i jak Ci wymienia BSI to tysiąc będzie mało.
    Zapytaj się ich czy jak wymienią BSI i okaże się że nie tutaj był problem to czy zabiorą sobie to BSI i nie będziesz płacił?
    W serwisie wymienia BSI, później BSM a na końcu będą szukać gdzie jest przyczyna a za wszystko zapłaci klient.
    Trzeba zacząć od diagnostyki a nie na pałę wymieniać.
  • #9
    dawidof2024
    Level 6  
    to dlatego pytam czy to objawy bsi czy bsm ?? dziś mi już znajomy z elektroda doradził bym sprawdził bsm ... wymienić na inny i sprawdzić co się będzie dziać ...

    ma racje !!!

    ale fajnie by było wiedzieć czy te przyczyny są od bsm czyli od modułu koło akumulatora... czy bsi tego co jest w środku samochodu...

    a w serwisie pytałem o cenę nowego bsm 710zł ... i sami powiedzieli ,że bez sensu zamawiać nowy od razu .. bo według ich to nie wina bsm a bsi ... więc jakby im zależało na sprzedaniu części a nie doradzeniu to by sprzedali a klient niech się męczy i później zamawia kolejną część.. jak były mrozy to były te objawy z pierwszego zapytania... a dziś już były inne jak przyszła odwilż ... więc głównie chodziło mi o to czy to BSM czy BSI ?????
  • #10
    ALIBABA I
    Level 30  
    Witaj kol, jak były mrozy to były te objawy z pierwszego zapytania... a dziś już były inne jak przyszła odwilż ... więc głównie chodziło mi o to czy to BSM czy BSI ????? tu raczej masz punkt zahaczenia, gdzieś w komorze silnika coś nie łączy kol grala dobrze ci sugeruje w ostatniej radzie podepnij go najpierw pod diagnoskop tylko dedykowany do peugeota pp planet samo sprawdzenie to nie fortuna a być może unikniesz jak pisałeś ,,,może to może tamto,,, i dalej koszty
  • #11
    dawidof2024
    Level 6  
    ANI BSM ani BSI jak mówili elektrycy... po praniu mózgu wymień to wymień tamto... załatwiłem od znajomego z hdi peugeota moduł bsi bsm ... i objawy nie znikły... znajomy się zdenerwował .. bo wciąż były te same objawy ( na szczęście nie musiałem płacić za te moduły ) pożyczyłem :) ... rozebrał plastiki pod kierownicą ... wyjął wszystkie wiązki ... i ooo ... znalazł jedną wiązkę nie pasującą do instalacji .... była nowa i rzucała się w oczy... ja jeżdżę peugeotem od 2 lat... więc mnie ta wiązka nie dotyczyła bo ja nic nie robiłem przy aucie :) ... i wiązka zaprowadziła nas od bsi aż do końca auta pod tylne lampy i pod zderzak ... DO MODUŁU HAKA !!!!! tak panowie... PADŁ MODUŁ HAKA... stąd te choinki i błędy ECONOMY MODE ACTIVE i jak na samym początku pisałem... głównie zainteresowała go jedna informacja " BRAKING FAULT" W MOIM MODELU NIE MA CZUJNIKÓW HAMULCY... więc wiedział że coś z elektryką.. odłączył hak tzn wiązke kabli co szła od bsi do puszki haka " moduł" i tylne swiatła i po usterce... do tego wiem czemu często wypalały mi sie tylne lampy.. otóż od tej wiążki do haka bo była podłączona pod tylne lampy. WIĘĆ PRZYCZYNA USTERKI NAPISANEJ NA SAMYM POCZĄTKU TO NIE BSM ani nie BSI a " MODUŁ HAKA " ... pozdrawiam