Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WSK 175 - Jaki regulator do przerobionej prądnicy.

17 Lut 2017 20:26 1668 16
  • Poziom 16  
    Witam. Odnawiam moją wsk 175 w której zamontowałem już zapłon bezstykowy zasilany z akumulatora 12V z którego działania jestem zadowolony i pozostało mi tylko ładowanie do ogarnięcia. Jak narazie wymieniłem dodatkową cewkę ładowania (na główną z innej prądnicy wsk) którą spiąłem szeregowo z cewką główną ładowania a je obie równolegle do cewek które były od oświetlenia oraz odciąłem je od masy. Efektem końcowym są 2 przewody z prądem przemiennym o napięciu 20-kilku V i prądzie 7A(na wolnych obrotach) do których podpiąłem tymczasowo mostek prostowniczy z którego spokojnie można zasilać żarówkę H4 (silnik aż przygasa)czyli mocy mi wystarczy . Teraz potrzebuje regulatora napięcia takiego co wytrzyma bez problemu takie natężenie prądu. Rozwiązanie takie jest np w chińskich skuterach ale tamte regulatory nie wytrzymają takiego prądu a większość dużych motocykli ma regulatory trójfazowe. I teraz pytanie czy ktoś wie jak dobrać taki regulator? Ważne żeby był w miarę dostępny i nie kosztował majątku. Z góry dzięki za pomoc.
  • Poziom 34  
    wskmagik666 napisał:
    narazie wymieniłem dodatkową cewkę ładowania (na główną z innej prądnicy wsk) którą spiąłem szeregowo z cewką główną ładowania a je obie równolegle do cewek które były od oświetlenia oraz odciąłem je od masy.
    Aleś namieszał. Jesteś pewien że pomiędzy cewkami nie płyną prądy wyrównawcze? Bo ja jestem pewien że płyną i zaraz będziesz płakał że spaliła ci się cewka główna ładowania. Łączysz cewki szeregowo-równolegle i to różnego typu i na różne napięcia, nawijane drutem o różnej średnicy i chcesz żeby to było dobrze. Nic z tego. Trzeba było jak już to do cewek oświetleniowych dołączyć równolegle takie same cewki jak masz oryginalnie w tym samym układzie (czyli jak masz np. cewki oświetleniowe połączone szeregowo to dołaczasz równolegle 2 identyczne cewki połączone szeregowo, a jak masz cewki oświetleniowe połączone równolegle to dołączasz równolegle 2 następne). Regulatora tak jak w chińczykach nie podłączysz bo tam jest stratny i po dołączeniu do tych cewek tego typu regulatora po prostu je spalisz.
  • Poziom 16  
    Wiem że najlepiej było by połączyć identyczne cewki ale w tedy musiał bym przewijać całą prądnice ponieważ jest w niej 6 cewek z czego 4 są połączone szeregowo i mają teoretycznie produkować 12 V do reflektora oraz cewka ładująca 6V i dopinana do niej równolegle przez stacyjkę w momencie włączenia postojówek druga słabsza cewka 6V, jest to rozwiązanie fabryczne. Ja wymieniłem tą słabszą na taką samą jak ta pierwsza ładująca i połączyłem ją szeregowo co dało drugi zespół cewek które też powinny dawać 12V jak te oświetleniowe i połączyłem te dwa zespoły równolegle. Jeśli takie rozwiązanie będzie się grzało za sprawą prądów wyrównawczych to może zastosować dwie równoległe pary po 3 szeregowe cewki oświetleniowe? Ale i tak nie wiem jaki by regulator by potem zastosować bo wstawienie diody zenera nie wydaje mi się dobrym pomysłem.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Chciałem to zrobić tak żeby wykorzystać elementy z dwóch statorów i nie płacić kosmosu za nawijanie cewek

    Dodano po 1 [godziny] 57 [minuty]:

    A może połączyć 6 cewek od oświetlenia po 2 w szereg co da 6 wyprowadzeń a wtedy 3 z nich połączyć razem a pozostałe 3 wprowadzić do 3 fazowego regulatora bo taki posiadam? WSK 175 - Jaki regulator do przerobionej prądnicy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Tylko czy schemat połączeń powinien wtedy tak wyglądać ?
  • Poziom 34  
    wskmagik666 napisał:
    4 są połączone szeregowo i mają teoretycznie produkować 12 V do reflektora
    wskmagik666 napisał:
    oraz cewka ładująca 6V i dopinana do niej równolegle przez stacyjkę w momencie włączenia postojówek druga słabsza cewka 6V
    Ale mieszasz. Która to WSK miała instalację mieszaną? Żarówka główna na 12V i akumulator 6V?
  • Moderator Samochody
    To rozwiązanie z 3 fazowym połączeniem cewek ma sens
  • Poziom 16  
    Kolego Wawrzyniec dokładnie tak jest w ostatnim wydaniu wsk do tego cewki świateł były łączone z masą a ładujące nie a żeby było jeszcze śmieszniej cewka główna ładowania jest prostowana dwupołókowo a dodatkowa jednopołówkowo ale to rozwiązanie nie sprawdzało się zbyt dobrze dlatego chcę się go pozbyć. Jeśli łączył bym cewki w 3 fazy to w taki sposób jak narysowałem czy jakoś inaczej bo to rozbieranie statora i przepinanie cewek to jednak chwilkę zajmuje.
  • Poziom 34  
    wskmagik666 napisał:
    dokładnie tak jest w ostatnim wydaniu wsk
    Tak, wiem. Znalazłem schemat zaraz po tym jak napisałem posta. Co do regulatora stratnego to nie wiem czy to w tym motocyklu będzie działało prawidłowo bo napięcie jakie by prądnica dawała na wolnych obrotach powinno być wtedy wyższe od 12V. A wtedy na wysokich obrotach cewki mogłyby się przegrzewać.
  • Poziom 16  
    A czy połączenie cewek tak jak narysowałem da 3 napięcia przesunięte w fazie o 180 stopni czy musiały by być one połączone inaczej a może na tego typu stojanie wogóle nie jest to możliwe? Bo jak widziałem 3 fazowe prądnice od innych motocykli układ cewek wygląda całkiem inaczej a w wsk są rozmieszczone dokładnie tak jak narysowałem.
  • Poziom 23  
    Witajcie!
    W/g schematu cewek pokazanych na zdjęciu wyraźnie widać wyprowadzenie trzech faz.Żeby uzyskać napięcie stałe to muszą być połączone diody dodatnie i ujemne. Śuma diód dodatnich daje + ,który ładuje akumulator / PROSZĘ ZOBACZYĆ Alternator Fiata 125 jak jest połączone. Wirnik alternatora fiata 125 połączony do regulatora napięcia przez zacisk / 67 a 15 do stacyjki/ i odpowiednio doginając spreżynkę na elektromagnesie uzyskujemy /ładowanie - tym ustawiamy na 14,2-3v/ W tym przypadku zamiast wirnika z cewką mamy magnes stały,który pod wpływem obrotów wytwarza pole magnetyczne.
    Tu należy tak połączyć cewki by uzyskać jak najwyższe napięcie zmienne i go wyprostować zestawem diód. Dalej zastosować regulator prądowy ustawiając na 14,2v ładowania.

    Pozdrawiam Mirosław Naszkierski

    Dodano po 9 [minuty]:

    Witajcie!
    W/g schematu cewek pokazanych na zdjęciu wyraźnie widać wyprowadzenie trzech faz.Żeby uzyskać napięcie stałe to muszą być połączone diody dodatnie i ujemne. Suma diód dodatnich daje + ,który ładuje akumulator / PROSZĘ ZOBACZYĆ Alternator Fiata 125 jak jest połączone. Wirnik alternatora fiata 125 połączony do regulatora napięcia przez zacisk / 67 a 15 do stacyjki/ i odpowiednio doginając sprężynkę na elektromagnesie uzyskujemy /ładowanie - tym ustawiamy na 14,2-3v/ W tym przypadku zamiast wirnika z cewką mamy magnes stały,który pod wpływem obrotów wytwarza pole magnetyczne.
    Tu należy tak połączyć cewki by uzyskać jak najwyższe napięcie zmienne i go wyprostować zestawem diod. Dalej zastosować regulator prądowy ustawiając na 14,2v ładowania.

    Pozdrawiam Miro. Nasz
  • Poziom 35  
    A nie wystarczyłoby zamontować orginalnego stojana od pierwszego modelu WSK 175 Ładowanie było rozegrane bez regulatora napięcia a prąd ładowania był ograniczony grubością drutu nawojowago w układzie ładowania.Pierwsze modele WSK 175 posiadały 2 akumulatory 2x po 6V łączone szeregowo.A zapłon można było zastosować tradycyjny przerywacz oraz Rosyjski moduł tyrystorowy który to byłby sterowany poprzez przerywacz.WW moduł pracuje z napięciem 12V i po ptakach.Cewkę zasilającą układ zasilania światła drogowego pozostawił bym bez zmian.Tego typu moduł można było nabyć na bazarach pod nazwą Elektronika 5 lub 6

    Dodano po 11 [minuty]:

    Prąd pracy takiego modułu nie przekraczał 1.8A Na uwagę zasługuje fakt iż przerywacz stanowi wyłącznie sterowanie tyrystora.Przetwornica zamontowana w ww module pracowała z napięciem około 350V ładując kondesator blokowy o pojemności około 1mikro na napięcie 600V Kondesator rozładowywał się przez cewkę zapłonową a iskra była bardzo intensywna a proponowana przerwa na świecy była 1.2mm
  • Poziom 16  
    Witam ponownie, pomimo wielu prób z różnym połączeniem cewek nie mogę uzyskać 3 fazowego napięcia. Aktualnie mam połączone cewki naprzeciw siebie bo połączenie jakie narysowałem też nie działało, czy przyczyną może być niewłaściwy magnes czy jeszcze coś innego. Przeglądałem materiały na temat prądnic 3 fazowych i myślę że teraz połączenie ich jest właściwe. Lepiej by było gdyby było 9 cewek ale na 6 też powinno działać czy tak?

    Dodano po 4 [minuty]:

    W motocyklu royal enfiled jest prądnica niemal identyczna jak w wsk i daje 3 fazy tylko że wirnik ma 4 neodymowe sztabki co 90 stopni a nie 2 pierścienie jak w wsk
  • Poziom 16  
    WSK 175 - Jaki regulator do przerobionej prądnicy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Powinno być tak że Jeśli na jedną z 2 cewek jednej fazy wchodzi N to na dródą musi S czy tak?
  • Poziom 16  
    Wreszcie mi się udało a błąd polegał na tym że w każdej parze przeciwległa cewka musi być obrócona na drugą stronę. Teraz każda z cewek daje ok 3A przy podwyższonych obrotach. Po 3 fazowym mostku prostowniczym uzyskuje na wolnych obrotach ok 25V bez obciążenia na akumulatorze 40ah napięcie dochodzi do 13V, prąd ładowania akumulatora to od 2 do 3,7A w zależności od obrotów czyli niestety to za mało. Nominalna moc prądnicy to 50W (oświetlenie ładowanie i ładowanie dodatkowe). Z tego co policzyłem moja daje troche ponad 48W. I mam teraz pytanie jak mogę jeszcze podnieść jej moc? Magnes musiał by być silniejszy czy cewki musiały by mieć więcej zwoi albo być nawinięte grubszym drutem? Prąd zwarciowy też nie przekracza 3,7A uzyskanie 5A rozwiązało by sprawę
  • Poziom 1  
    Witam,

    trochę późno ale dodam coś od siebie.

    Żeby podnieść moc potrzeba silniejszych magnesów.
    W tym modelu (WSK175) można łatwo zastosować wirnik od motocykla Royal Enfield. Pasuje prawie bez przeróbek.
    Wirnik jest zbudowany na magnesach neodymowych.
    Sam wirnik pasuje prawie idealnie (trzeba dorobić tulejkę dystansową).
    Przy takim rozwiązaniu trzeba jednak przerobić prądnicę (zmienić/ przelutować układ cewek).
    Pozostawienie cewek bez zmian spowoduje ich przegrzanie i spalenie (zbyt silne pole magnetyczne).


    Pzdr
    Paweł