Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 2.5Tdi 150km sterowanie turbiny

29 Mar 2017 00:36 1965 11
  • Poziom 8  
    Witam. Słuchajcie mam taki problem ze swoją A4 a mianowicie chodzi o to ze sztanga od turbiny jest cały czas w górnej pozycji . Podłączałem się pod komputer zero błędów , wymieniałem przepływomierz , czujnik doładowania , turbine i nic problem wciąż istnieje. Proszę was o pomoc.
  • Poziom 23  
    Nie podałeś roku i kodu silnika.
    damek115 napisał:
    Podłączałem się pod komputer zero błędów

    Jeśli sztanga stoi to będzie problem z doładowaniem co automatycznie zarejestruje sterownik w postaci błędu.
    damek115 napisał:
    wymieniałem przepływomierz , czujnik doładowania , turbine i nic problem wciąż istnieje.

    Cokolwiek sprawdziłeś zanim wymieniłeś? Vacuum , przewody ...?
  • Poziom 8  
    Tak odpalam auto i sztanga odrazu się podnosi , podłączenie przewodów jest ok gdy odłączę zasilanie od elektrozaworu to się opuszcza.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Rok auta 98 kodu silnika nie pamiętam . Sztanga pracuje, podciśnienia ok vacuum pompa też.
  • Poziom 13  
    Czesc

    Wszystko prawidłowo.

    Szukasz dziury w całym..
  • Poziom 23  
    damek115 napisał:
    Tak odpalam auto i sztanga odrazu się podnosi , podłączenie przewodów jest ok gdy odłączę zasilanie od elektrozaworu to się opuszcza.

    Więc w czym jest problem ? Jeżeli tak bardzo chciałbyś zobaczyć jak sztanga pracuje to weź kogoś , niech ci pogazuje a ty obserwuj.
    damek115 napisał:
    wymieniałem przepływomierz , czujnik doładowania , turbine i nic problem wciąż istnieje

    Trudno uwierzyć ...
  • Poziom 8  
    mario77 sluchaj twoim zdaniem nie ma zadnego problemu skoro samochód pracuje na wolnych obrotach a turbina na sile wpycha mu cisnienie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Ttomek jak by było prawidłowo nie szukałbym problemu wiem jak to pracowało wcześniej i jak ten samochód chodził
  • Poziom 23  
    damek115 napisał:
    sluchaj twoim zdaniem nie ma zadnego problemu skoro samochód pracuje na wolnych obrotach a turbina na sile wpycha mu cisnienie

    Słuchaj , proponowałbym żebyś sobie poczytał jak działa turbina i wastegate. Audi a4 2.5Tdi 150km sterowanie turbiny
    damek115 napisał:
    jak by było prawidłowo nie szukałbym problemu wiem jak to pracowało wcześniej i jak ten samochód chodził

    Więc jak pracowało wcześniej i jak auto chodziło? Co jest teraz nie tak?
    Jak sam stwierdziłeś na początku błędów nie ma. Bez problemu można podejrzeć aktualne ciśnienie doładowania i porównać z zadanym plus ewentualne logi.
  • Poziom 8  
    Podeslales fotkę ok fajnie to teraz zobacz sobie jak jest ustawiona sztanga jeżeli jest podniesiona maksymalnie do góry to wszystkie spaliny idą na wirnik a jak opuszczona to wali je częściowo w wydech . A u mnie jest taka sytuacja sztanga cały czas w górze do dołu nawet nie ruszy choć bym ją prosił glaskal i nic dopiero jak zgasze samochód lub odłącze zasilanie od elektro zaworu to opadnie.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Wcześniej ta sztanga na wolnych obrotach była w dolnej pozycji po wkreceniu silnika na 2500obr była w górnej pozycji a po wyżej 3000obr opadala na dół i upuszczala ciśnienie w układ wydechowy a teraz tak nie ma ,ciśnienie upuszcza przez filtr powietrza .
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Podłącz auto pod komputer, wejdź w blok 11 gdzie widać ciśnienie doładowania, zadane ciśnienie i wysterowanie N75 a zobaczysz jak powinno być.
    Możesz też sprawdzić czujnik ciśnienia doładowania czy Cię nie oszukuje.
    Sztanga ma być wyciągnięta na wolnych obrotach.
    Turbine napędzają spaliny.
    Regulacja ciśnienia doładowania regulowana jest poprzez regulacje podciśnienia podawanego na gruszkę. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika wzrasta prędkość przepływu spalin przez co turbina szybciej się kręci.
    Na wolnych obrotach prędkość spalin jest zbyt mała przez co EDC wysteruje N75 prawie że na maksa i wtedy sztanga wychyla się maksymalnie. Jeżeli turbina osiągnie zadane ciśnienie to EDC przymyka N75.
    Wraz ze wzrostem obrotów wzrasta prędkość turbiny Przez co wzrasta doładowanie i EDC ogranicza otwarcie N75 po to by turbina nie kręciła się zbyt szybko bo by przekroczyła zadane ciśnienie.
    Zrób log dynamiczny 11 i możesz zacząć go mierzyć nawet od startu auta i tam będzie widać czy jest ok.
    Na postoju sztanga ma być podniesiona.
    Jeżeli przez cały zakres obrotów była by podniesiona sztanga to miałbyś zapisany błąd o przeładowaniu.
  • Poziom 8  
    A jakie ma być ciśnienie na wolnych obrotach
  • Poziom 42  
    Około atmosferycznego.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Takie jakie zażyczy sobie EDC a to widać w blokach pomiarowych.
    Masz tam pokazane ciśnienie zadane oraz aktualne.
    Zrób loga dynamicznego bloku 11 od momentu odpalenia auta do jego rozpędzenia na 3biegu do końca to zobaczysz jak to działa.
    Prędkość spalin jest zbyt wolna na niskich obrotach by rozpędzić sprężarkę tak by zaczęła pompować to co chce sterownik.