Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A4 B6 - Zakup ściągacza sworzni Wahaczy/drążków kierowniczych

KUBASUL 06 Cze 2017 11:51 705 19
  • #1 06 Cze 2017 11:51
    KUBASUL
    Poziom 5  

    Witam
    Proszę o pomoc w wyborze uniwersalnego ściągacza do sworzni wahaczy oraz końcówek drążków.
    Ściągacz miałby mi służyć głownie do mojego autka Audi A4 B6 ale chciałbym tez aby mi w przyszłości służył...
    Jest pełno tych ściągaczy na allegro i różne rozmiary a ja nie wiem jaki rozmiar wybrać.
    Chciałbym taki ściagacz skręcany który podczas skręcania wybije sworzen a nie te widełki wbijane.
    jaki rozmiar byłby uniwersalny żeby nie był za mały i żeby "wszędzie" się zmieścił?
    Oczywiście nie chciałbym na to wydać nie wiadomo ile , myślę max 60-70 zł
    Myślałem ze takie cos byłoby fajne ale może się myle?? i nie wiem jaki rozmiar kompletnie.


    Pozdrawiam

  • #2 06 Cze 2017 12:19
    polmar
    Poziom 19  

    Żadnego z nich w tym aucie nie wykorzystasz, do dolnych sworzni nie podejdzie a góra i końcówki nie są mocowane na stożku więc nie potrzebny ściągacz.

  • #3 06 Cze 2017 12:22
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    KUBASUL napisał:
    Chciałbym taki ściagacz skręcany który podczas skręcania wybije sworzen a nie te widełki wbijane.


    Widełki mają dużo plusów.

    Po drugie jak kupisz orginalne sworznie to spokojnie 5 =6 lat pojeździsz.

  • #4 06 Cze 2017 12:55
    KUBASUL
    Poziom 5  

    polmar napisał:
    Żadnego z nich w tym aucie nie wykorzystasz, do dolnych sworzni nie podejdzie a góra i końcówki nie są mocowane na stożku więc nie potrzebny ściągacz.

    A dlaczego niby nie podejdzie? Myślę że normalnie by podszedł do tych sworzni...
    A widełki z tego co słyszałem rozrywają te gumy na sworzniach a mi chodzi głównie do tego mieć taki ściągacz żeby sobie rozpiąć wahacz w razie wątpliwości co stuka i go sprawdzić żeby nie wymieniać połowy zawieszenia bez potrzeby.

  • #5 06 Cze 2017 13:07
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    KUBASUL napisał:
    żeby sobie rozpiąć wahacz w razie wątpliwości co stuka i go sprawdzić


    Jak zamierzasz co chwile sprawdzać co stuka do daj se na wstrzymanie, zawieszenie robi się całe i wtedy sprawdza co uszkodzone.

  • #6 06 Cze 2017 13:11
    KUBASUL
    Poziom 5  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    KUBASUL napisał:
    żeby sobie rozpiąć wahacz w razie wątpliwości co stuka i go sprawdzić


    Jak zamierzasz co chwile sprawdzać co stuka do daj se na wstrzymanie, zawieszenie robi się całe i wtedy sprawdza co uszkodzone.

    jak się wymieni całe zawieszenie to po co sprawdzać co jest uszkodzone?? ;/
    I nie zamierzam co chwile sprawdzać tylko wtedy jak coś stuka i jest podejrzane do wymiany

  • #7 06 Cze 2017 14:41
    Mad Max
    Poziom 23  

    KUBASUL napisał:

    I nie zamierzam co chwile sprawdzać tylko wtedy jak coś stuka i jest podejrzane do wymiany


    To się wtedy nie rozpina, tylko jedzie na szarpaki i sprawdza, co ma luz. I wtedy wymienia.

  • #8 06 Cze 2017 14:54
    matimon22
    Poziom 25  

    KUBASUL napisał:
    Witam
    Proszę o pomoc w wyborze uniwersalnego ściągacza do sworzni wahaczy oraz końcówek drążków.
    Ściągacz miałby mi służyć głownie do mojego autka Audi A4 B6 ale chciałbym tez aby mi w przyszłości służył...
    Jest pełno tych ściągaczy na allegro i różne rozmiary a ja nie wiem jaki rozmiar wybrać.
    Chciałbym taki ściagacz skręcany który podczas skręcania wybije sworzen a nie te widełki wbijane.
    jaki rozmiar byłby uniwersalny żeby nie był za mały i żeby "wszędzie" się zmieścił?
    Oczywiście nie chciałbym na to wydać nie wiadomo ile , myślę max 60-70 zł
    Myślałem ze takie cos byłoby fajne ale może się myle?? i nie wiem jaki rozmiar kompletnie.


    Pozdrawiam


    Jesli chcesz robić zawieszenie w A4 B6 to po pierwsze zainwestuj w ściągacz śrub górnych zwrotnicy oraz dobry palnik :D

  • #9 06 Cze 2017 15:46
    KUBASUL
    Poziom 5  

    na szarpakach to te gamonie powiedzą zazwyczaj że nic nie ma luzu nigdzie nawet jak tłucze i dopiero jak się rozbierze to wiadomo co jest

  • #10 06 Cze 2017 20:19
    milejow
    Poziom 42  

    KUBASUL napisał:
    jak się rozbierze to wiadomo co jest

    Nawet nie masz pojęcia, jak sie mylisz, nie ma lepszej kontrolki do zawieszenia jak porządna ,,breszka,, i doświadczenie sprawdzającego. Myślisz, ze po rozpięciu sworznia łatwiej skontrolujesz jego stan, jeśli będzie tak wytrzepany, że zaraz wypadnie to zgadzam się :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    KUBASUL napisał:
    na szarpakach to te gamonie

    Bo na sprawdzenie zawiasu nie jedzie się do stacji kontroli tylko do warsztatu.

  • #12 07 Cze 2017 12:11
    KUBASUL
    Poziom 5  

    Dalej się nie dowiedziałem jaki ściągacz byłby najlepszy... Nie chce jeździć po mechanikach bo w okolicy nie ma komu zaufać a nawet jeśli ktoś się znajdzie solidny to nie ma czasu na takie rzeczy jak sprawdzanie... Praktycznie wszystkie naprawy robię sam a ściągacz miałby mi pomóc w rozbieraniu zawieszenia bez tłuczenia młotkiem i szarpania się....
    Pomoże ktoś konkretny?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jackall napisał:
    E tam od razu palnikiem nie ma co napierać. Ja mam taki myk, że daje radę gdzieś w 80% zapieczonych śrób. Palnik to ostateczność 😉

    Mógłbyś sie pochwalić co to za myk ??Widziałem typa na youtube jak młotowiertarką wybijał tą śrubę od górnych wahaczy... fajny patent

  • #14 10 Cze 2017 12:08
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Jackall napisał:
    To dosyć proste. Obcinasz lub ukręcasz łepek śruby i wyciągasz ją dokręcając nakrętkę


    Tak , ale weź poprawkę że śruba jest głupia i nie reaguje na Twoje perswazje słowno kinetyczne i wyjść nie chce.
    Trzeba jej zrobić piekło.

  • #15 10 Cze 2017 12:12
    andrzej20001
    Poziom 42  

    KUBASUL napisał:
    Oczywiście nie chciałbym na to wydać nie wiadomo ile , myślę max 60-70 zł
    Myślałem ze takie cos byłoby fajne ale może się myle?? i nie wiem jaki rozmiar kompletnie.

    Ja myśle że lepiej kupić 2x0,7

  • #16 10 Cze 2017 14:34
    Jackall
    Poziom 25  

    Bywa, że trzeba, ale stosunkowo rzadko uciekam się do palnika. Przedwczoraj wuciągałem mocno zapieczone śróby z a6c5, tam zwrotnica jest alu, o wiele mocniej syfieje niż w tych odlewanych z żeliwa, staliwa, czy czego tam...

  • #17 10 Cze 2017 15:33
    ociz
    Moderator Samochody

    Jackall napisał:
    wyciągasz ją dokręcając nakrętkę

    Jak będzie tak słabo zapieczona że gwint to wytrzyma to wcale żadnych "myków" nie potrzeba do jej wyjęcia. Kilka takich miałem co nawet prasa nie dała rady, bo tylko koniec śruby miażdżyła.

  • #18 10 Cze 2017 16:02
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Taki ściągacz zazwyczaj uszkadza gwint więc zastanów się czy lepiej puknąć młotkiem w zwrotnice czy uszkodzić gwint i kupić nowy wahacz.
    Taki ściągacz to sie przydaje w BMW jak nie ma dojścia by puknąć lub jak końcówka jest do wyrzucenia.
    Nie zdejmiesz nakrętki by nie uszkodzić gwintu, sworzeń wyjdzie z piasty ale teraz nie odkręcisz nakrętki bo sworzeń sie kręci.
    Druga sprawa to szybciej wyczujesz luz na aucie niż wyjmując wahacz/końcówkę i sprawdzając ją w rękach.

  • #19 11 Cze 2017 06:57
    KUBASUL
    Poziom 5  

    Właśnie ostatnio bylem na przeglądzie i kazałem sprawdzić co jest luźne bo stuka ma torowiskach i czuć na kierownicy mocno te stuki no i diagnosta sprawdzał i powiedział ze nie wie co i ze chyba za mały luz jeszcze.

  • #20 11 Cze 2017 08:08
    ociz
    Moderator Samochody

    Diagnosta na przeglądzie nie ma prawa pchać tam rąk ani żadnych narzędzi, może tylko obserwować, także takie jego sprawdzanie zawieszenia niewiele jest warte.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo