Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A4 B6 - Zakup ściągacza sworzni Wahaczy/drążków kierowniczych

KUBASUL 06 Cze 2017 11:51 912 19
  • #1 06 Cze 2017 11:51
    KUBASUL
    Poziom 6  

    Witam
    Proszę o pomoc w wyborze uniwersalnego ściągacza do sworzni wahaczy oraz końcówek drążków.
    Ściągacz miałby mi służyć głownie do mojego autka Audi A4 B6 ale chciałbym tez aby mi w przyszłości służył...
    Jest pełno tych ściągaczy na allegro i różne rozmiary a ja nie wiem jaki rozmiar wybrać.
    Chciałbym taki ściagacz skręcany który podczas skręcania wybije sworzen a nie te widełki wbijane.
    jaki rozmiar byłby uniwersalny żeby nie był za mały i żeby "wszędzie" się zmieścił?
    Oczywiście nie chciałbym na to wydać nie wiadomo ile , myślę max 60-70 zł
    Myślałem ze takie cos byłoby fajne ale może się myle?? i nie wiem jaki rozmiar kompletnie.


    Pozdrawiam

    0 19
  • #2 06 Cze 2017 12:19
    polmar
    Poziom 20  

    Żadnego z nich w tym aucie nie wykorzystasz, do dolnych sworzni nie podejdzie a góra i końcówki nie są mocowane na stożku więc nie potrzebny ściągacz.

    0
  • #3 06 Cze 2017 12:22
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    KUBASUL napisał:
    Chciałbym taki ściagacz skręcany który podczas skręcania wybije sworzen a nie te widełki wbijane.


    Widełki mają dużo plusów.

    Po drugie jak kupisz orginalne sworznie to spokojnie 5 =6 lat pojeździsz.

    0
  • #4 06 Cze 2017 12:55
    KUBASUL
    Poziom 6  

    polmar napisał:
    Żadnego z nich w tym aucie nie wykorzystasz, do dolnych sworzni nie podejdzie a góra i końcówki nie są mocowane na stożku więc nie potrzebny ściągacz.

    A dlaczego niby nie podejdzie? Myślę że normalnie by podszedł do tych sworzni...
    A widełki z tego co słyszałem rozrywają te gumy na sworzniach a mi chodzi głównie do tego mieć taki ściągacz żeby sobie rozpiąć wahacz w razie wątpliwości co stuka i go sprawdzić żeby nie wymieniać połowy zawieszenia bez potrzeby.

    0
  • #5 06 Cze 2017 13:07
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    KUBASUL napisał:
    żeby sobie rozpiąć wahacz w razie wątpliwości co stuka i go sprawdzić


    Jak zamierzasz co chwile sprawdzać co stuka do daj se na wstrzymanie, zawieszenie robi się całe i wtedy sprawdza co uszkodzone.

    0
  • #6 06 Cze 2017 13:11
    KUBASUL
    Poziom 6  

    Strumien swiadomosci swia napisał:
    KUBASUL napisał:
    żeby sobie rozpiąć wahacz w razie wątpliwości co stuka i go sprawdzić


    Jak zamierzasz co chwile sprawdzać co stuka do daj se na wstrzymanie, zawieszenie robi się całe i wtedy sprawdza co uszkodzone.

    jak się wymieni całe zawieszenie to po co sprawdzać co jest uszkodzone?? ;/
    I nie zamierzam co chwile sprawdzać tylko wtedy jak coś stuka i jest podejrzane do wymiany

    0
  • #7 06 Cze 2017 14:41
    Mad Max
    Poziom 23  

    KUBASUL napisał:

    I nie zamierzam co chwile sprawdzać tylko wtedy jak coś stuka i jest podejrzane do wymiany


    To się wtedy nie rozpina, tylko jedzie na szarpaki i sprawdza, co ma luz. I wtedy wymienia.

    0
  • #8 06 Cze 2017 14:54
    matimon22
    Poziom 25  

    KUBASUL napisał:
    Witam
    Proszę o pomoc w wyborze uniwersalnego ściągacza do sworzni wahaczy oraz końcówek drążków.
    Ściągacz miałby mi służyć głownie do mojego autka Audi A4 B6 ale chciałbym tez aby mi w przyszłości służył...
    Jest pełno tych ściągaczy na allegro i różne rozmiary a ja nie wiem jaki rozmiar wybrać.
    Chciałbym taki ściagacz skręcany który podczas skręcania wybije sworzen a nie te widełki wbijane.
    jaki rozmiar byłby uniwersalny żeby nie był za mały i żeby "wszędzie" się zmieścił?
    Oczywiście nie chciałbym na to wydać nie wiadomo ile , myślę max 60-70 zł
    Myślałem ze takie cos byłoby fajne ale może się myle?? i nie wiem jaki rozmiar kompletnie.


    Pozdrawiam


    Jesli chcesz robić zawieszenie w A4 B6 to po pierwsze zainwestuj w ściągacz śrub górnych zwrotnicy oraz dobry palnik :D

    0
  • #9 06 Cze 2017 15:46
    KUBASUL
    Poziom 6  

    na szarpakach to te gamonie powiedzą zazwyczaj że nic nie ma luzu nigdzie nawet jak tłucze i dopiero jak się rozbierze to wiadomo co jest

    0
  • #10 06 Cze 2017 20:19
    milejow
    Poziom 42  

    KUBASUL napisał:
    jak się rozbierze to wiadomo co jest

    Nawet nie masz pojęcia, jak sie mylisz, nie ma lepszej kontrolki do zawieszenia jak porządna ,,breszka,, i doświadczenie sprawdzającego. Myślisz, ze po rozpięciu sworznia łatwiej skontrolujesz jego stan, jeśli będzie tak wytrzepany, że zaraz wypadnie to zgadzam się :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    KUBASUL napisał:
    na szarpakach to te gamonie

    Bo na sprawdzenie zawiasu nie jedzie się do stacji kontroli tylko do warsztatu.

    0
  • #12 07 Cze 2017 12:11
    KUBASUL
    Poziom 6  

    Dalej się nie dowiedziałem jaki ściągacz byłby najlepszy... Nie chce jeździć po mechanikach bo w okolicy nie ma komu zaufać a nawet jeśli ktoś się znajdzie solidny to nie ma czasu na takie rzeczy jak sprawdzanie... Praktycznie wszystkie naprawy robię sam a ściągacz miałby mi pomóc w rozbieraniu zawieszenia bez tłuczenia młotkiem i szarpania się....
    Pomoże ktoś konkretny?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jackall napisał:
    E tam od razu palnikiem nie ma co napierać. Ja mam taki myk, że daje radę gdzieś w 80% zapieczonych śrób. Palnik to ostateczność 😉

    Mógłbyś sie pochwalić co to za myk ??Widziałem typa na youtube jak młotowiertarką wybijał tą śrubę od górnych wahaczy... fajny patent

    0
  • #14 10 Cze 2017 12:08
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Jackall napisał:
    To dosyć proste. Obcinasz lub ukręcasz łepek śruby i wyciągasz ją dokręcając nakrętkę


    Tak , ale weź poprawkę że śruba jest głupia i nie reaguje na Twoje perswazje słowno kinetyczne i wyjść nie chce.
    Trzeba jej zrobić piekło.

    0
  • #15 10 Cze 2017 12:12
    andrzej20001
    Poziom 42  

    KUBASUL napisał:
    Oczywiście nie chciałbym na to wydać nie wiadomo ile , myślę max 60-70 zł
    Myślałem ze takie cos byłoby fajne ale może się myle?? i nie wiem jaki rozmiar kompletnie.

    Ja myśle że lepiej kupić 2x0,7

    0
  • #16 10 Cze 2017 14:34
    Jackall
    Poziom 26  

    Bywa, że trzeba, ale stosunkowo rzadko uciekam się do palnika. Przedwczoraj wuciągałem mocno zapieczone śróby z a6c5, tam zwrotnica jest alu, o wiele mocniej syfieje niż w tych odlewanych z żeliwa, staliwa, czy czego tam...

    0
  • #18 10 Cze 2017 16:02
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Taki ściągacz zazwyczaj uszkadza gwint więc zastanów się czy lepiej puknąć młotkiem w zwrotnice czy uszkodzić gwint i kupić nowy wahacz.
    Taki ściągacz to sie przydaje w BMW jak nie ma dojścia by puknąć lub jak końcówka jest do wyrzucenia.
    Nie zdejmiesz nakrętki by nie uszkodzić gwintu, sworzeń wyjdzie z piasty ale teraz nie odkręcisz nakrętki bo sworzeń sie kręci.
    Druga sprawa to szybciej wyczujesz luz na aucie niż wyjmując wahacz/końcówkę i sprawdzając ją w rękach.

    0
  • #19 11 Cze 2017 06:57
    KUBASUL
    Poziom 6  

    Właśnie ostatnio bylem na przeglądzie i kazałem sprawdzić co jest luźne bo stuka ma torowiskach i czuć na kierownicy mocno te stuki no i diagnosta sprawdzał i powiedział ze nie wie co i ze chyba za mały luz jeszcze.

    0