logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Napięcie na obudowie tostera i czajnika - brak uziemienia w gniazdku?

konrad1923jno 12 Cze 2017 23:48 3231 5
  • #1 16526783
    konrad1923jno
    Poziom 1  
    Witam. Specjalnie się zarejestrowalem bo po przeszukaniu internetow problemy były podobne, ale nie takie same a ja jestem raczej zielony.
    Otóż kobieta poprosiła mnie żeby jej toster rozkrecic bo przypadkiem został zalany woda i chce go przeczyscic i osuszyć. Po wszystkim go skrecam i z ciekawości/dla pewności podpinam go do gniazdka, zalaczam, przykładam neonowke i świeci. Z jeszcze większej ciekawości zalaczam czajnik elektryczny wpięty od zawsze do tego samego gniazdka, przykładam neonowke - zas świeci. Po dotknięciu czajnik nie kopie :D tostera nie dotykalem. Po zdjęciu obudowy z gniazdka okazuje się ze bolce uziemiajace w nim są tylko dla ozdoby, poza tym podpiete jest okej. Moje pytanie: dlaczego próbnik napięcia pokazuje mi na tych urządzeniach ze jest napięcie na ich obudowie? To ze te urządzenia muszą być wpięte do gniazdka z uziemieniem to wiem, zrobię mostek z przewodem neutralnym, ale czy to ze pokazuje mi napięcie na czajniku z którego korzystamy 200 razy dziennie i wszystko zawsze było okej jest normalne?
    Sorry z gory ale na elektryce się raczej nie znam a zależy mi na bezpieczeństwie :)
  • #2 16526853
    xury
    Specjalista automatyka domowa
    Ocena: 1488
    Powiem Ci lepszy numer. Kiedyś podszedłem z neonówką do starego telewizora kineskopowego i tak gdzieś około 30-50 cm nad nim w powietrzu neonówka mi świeciła. :)
    A kiedy postawiłem antenę CB pod świetlówką kompaktową to świeciła mi podczas nadawania. Po wyjęciu z oprawy trzymałem ją w ręce i też mi świeciła. Normalnie czary co ? :)
  • #3 16526873
    sylweksylwina
    Moderator - Komputery Serwis
    Ocena: 2340
    Nie lekceważ problemu @xury.