Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik do ładowana akumulatorów z regulacją prądu POMOCY

liseczq 04 Sie 2005 13:30 5669 3
  • #1 04 Sie 2005 13:30
    liseczq
    Poziom 21  

    cześć

    Miałem prostownik produkcji radzieckiej. Padlo w nim regulacja prądu ładowania i w ogóle był zniszczony (trafo działa). Postanowiłem sie nim zająć. Transformator z niego jest widoczny na zdjęciu. Chciałbym zrobić w nim regulacja prądu ładowania. Był w nim zamontowany amperomierz do 10A, więc myśle, że regulacja powinna być do około 10A. Z tyłu obudowy było napisane tłumacząc ZLIEKTRONIKA ZASZITA W AWTOMATIKA i było napisane 2...12V = 6,3 A ~ 220 V 50 Hz 150 Wt. doradźcie jak zrobić regulacje prądu do Niego i ogolnie chciałbym zrobić z niego normalny prostownik do ładowania akumulatorów. Mogę podesłać więcej fot trafa na maila. pozdrawiam

    0 3
  • Pomocny post
    #2 04 Sie 2005 14:29
    mrozenek
    Poziom 11  

    Ja uzywam prostownika z regulacja pradu, ktory sam zrobilem. Mialem transformator 24 V, 300 W. Na wejsciu (220V) zalozylem regulator obrotow silnika ze starego odkuracza (ok 1000 W). Calosc zabezpieczylem oczywiscie bezpiecznikiem. Na wyjsciu jest tylko mostek prostowniczy 30 A i pomiar pradu. Urzdzenie dziala znakomicie, ma pelna regulacje pradu od 0 do 15 A (a nawet wiecej). Bez problemu wspomaga rozruch aut. Ma tylko jedna wade - mozesz usatawic prad ladowania jaki chcesz i mozna uszkodzic baterie przy nieumiejetnej obsludze. Ty tez moglbys zalozyc podobny regulator do swojego prostownika. Ewentulanie gdzies mam cos takiego jak tyrystorowy regulator pradu z pomiarem. Wejscie 16 - 24 V, 20 A i wyjscie od 0 - 20 A.

    0
  • Pomocny post
    #3 04 Sie 2005 19:26
    jannaszek
    Poziom 39  

    mrozenek napisał:
    Ja uzywam prostownika z regulacja pradu, ktory sam zrobilem. Mialem transformator 24 V, 300 W. Na wejsciu (220V) zalozylem regulator obrotow silnika ze starego odkuracza (ok 1000 W). Calosc zabezpieczylem oczywiscie bezpiecznikiem. Na wyjsciu jest tylko mostek prostowniczy 30 A i pomiar pradu. Urzdzenie dziala znakomicie, ma pelna regulacje pradu od 0 do 15 A (a nawet wiecej). Bez problemu wspomaga rozruch aut. Ma tylko jedna wade - mozesz usatawic prad ladowania jaki chcesz i mozna uszkodzic baterie przy nieumiejetnej obsludze. Ty tez moglbys zalozyc podobny regulator do swojego prostownika. Ewentulanie gdzies mam cos takiego jak tyrystorowy regulator pradu z pomiarem. Wejscie 16 - 24 V, 20 A i wyjscie od 0 - 20 A.

    pochwalam ten sposób,ale końiecznie powinieneś założyć pk,lub stycznik z pomiarem napięcia który bezwzględnie wyłączy to dziwo przy + 15 v aby uniknąć przeładowania [gotowania elektrolitu]
    taki kiedyś zrobiłem podobny -cały układ włączny był dosieci przez ten właśnie przkażnik po dołączeniu akumulatora [elektronika zasilana z .ładowanej bateri],i wyłączał się przy + 14,4v ,następne załączenie następowało gdy napięcie spadło do 12,7 volt-
    taki car mógł stać podłączony do sieci miesiacami znakomicie dbając o stan bateri
    ps .polecam dla bateri 12 v odwinąć jednak z wturnego aby było +18 zmienny
    a i takim regulatorem nie dokońca jest elegancko ,przy pewnych wartościach skacze ten prąd ,coś tam z nasycaniem rdzenia trafo,niemniej funkconuje jakoś

    0
  • #4 08 Sie 2005 11:21
    liseczq
    Poziom 21  

    Cześć

    Założyłem regulacje obrotów od odkurzacza i prostownik działa bardzo dobrze. Jest regulacja od 14 V to 6,5 V. W tym regulatorze jest chyba triak BT139 i wszystko działa bardzo dobrze. Dziękuje za pomoc. Temat uwarzam, za zakończony.

    0
  Szukaj w 5mln produktów