Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Błąd P0420 Układ katalizatora, rząd cylindrów 1-sprawność poniżej wartościprogow

21 Lis 2017 23:11 21927 14
  • Poziom 9  
    Witam .
    Wyświetlił sie mi właśnie ten błąd. Z tego co juz czytałem na te temat wystarczy wkręcić emulatorsondy i powinno być OK. Ja kupiłem auto parę dni temu i okazuje się ze emulator jest już wkręcony. o może byc przyczyną? Zepsuty katalizator ,sonda a może zupełnie coś innego. denerwuje mnie ta lamka i chciałbym usunąć przyczynę. Czy komuś to się udało? Z góry wielkie dzięki za pomoc. Dodam jeszcze że jest to Skoda Octavia 1.6 MPI. Coś się mi wydaje że w niemieckich silnikach sonda to zmora. W japońcach jakoś to lepiej wypada.
  • TermopastyTermopasty
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Uszkodzona sonda raczej nie gdyż wtedy miałbyś błąd mówiący o braku aktywności sondy ale warto w blokach zobaczyć co ona pokazuje.
    Najbardziej prawdopodobną przyczyną jest tutaj katalizator - zużyty lub jego brak, moze być brak wkładu w środku.
    Możliwe że emulator który tam jest zamontowany jest źle wykonany - zbyt małe odsunięcie sondy lub zbyt duży otwór w emulatorze.
    Tak, dobrze myślisz - wydaje Ci się.
    Ja jakoś nie mam wrażenia aby w niemieckich autach szybciej siadały sondy.
  • Poziom 9  
    Myślę że nie ma tam wkładu gdyż widać spawanie wokół katalizatora. Ale czy można nie zaglądając fizycznie w to miejsce stwierdzić czy katalizator tam jest a jeżeli jest to czy jest sprawny? A czy jest jakiś inny sposób żeby tą lampkę wyłączyć. Strasznie mnie denerwuje. Sondę też sprawdzę i dam znać.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 9  
    A ile taki katalizator może kosztować. Widziałem w necie już za około 500 zł. do przelkniecia ale są to pewnie zamienniki . Czy warto cos takiego montować? Czy może lepszy używany ale oryginał? W sumie to wolałbym zamontować katalizator i mieć problem z głowy. Emulator odbija sondę w dół znacząco poniżej podwozia i sondę kiedyś mogę zgubić. Tym bardziej ze zbliżamy sie do zimy i o zaspę może być nie trudno.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Analizator spalin ale jeżeli był spawany to być może wkład był oberwany i został wyjęty bo brzęczał lub ktoś go wyjął dla pieniędzy.
    Czy katalizator za 500zl jest coś wart?
    Ja do swojego auta bym nie założył.
    Jeżeli ktoś za stary potrafi dać 250zl, zawozi to do większej firmy która daje mu za to jeszcze wiecej bo Ci co skupują gdzieś to dalej sprzedają i nie robią tego za darmo. Następnie ktoś odzyskuje z tego materiały szlachetne, robi nowy wkład i wkłada go w nową obudowę, wstawia to do sklepu i to wszystko w 250zl gdzie w tej kwocie jest już zysk sklepu, cena za nową obudowę, podatek itp.
    Trzeba pomyśleć logicznie bo dla mnie coś tu śmierdzi.
  • Poziom 9  
    Znalazłem. W okolicy jest gość który zajmuje sie tłumikami itp. Do mojego auta koszt katalizatora to 900zł.
  • Poziom 29  
    Jak Trzeba to się daje. Ale proszę zrobić to tak pojechać do kogoś kto posiada analizator spalin i zrobić analizę wziąść wydruk. Po zmianie katalizatora wypalić go czyli zrobić z 30-40 km i zrobić ponownie analizę spalin. Wtedy porównać wyniki i będzie widać co zostało założone.
  • Poziom 29  
    Który rok tej Octavi?
    CO za duże.
    HC 238 może świadczyć o braku katalizator. Oczywiście pod warunkiem że silnik pracuje równo nie wypadają zapłony a silnik nie bierze oleju.
    Proszę sprawdzić dlaczego jest przekroczone CO. Świadczy To bogatej mieszance. Mam nadzieję że samochód samochód pracował w CL czyli pętli zamkniętej. Bo jeżeli jest tam sonda szerokopasmowa to najlepiej sprawdzać mając tester diagnostyczny w ręce. Wtedy widać czy samochód pracuje w pętli zamknietej. Sprawdzałem kilkakrotnie i np jak się zgasi silnik i ponownie odpali to Trzeba czasem czekać nawet parę minut co bardzo mnie zawsze dziwi. Zauważyłem to tylko w 1.6 skoda vw itd z sondą szerokopasmową.
    Sprawdzić szczelność kolektora ssacego. Oraz wszystkich połączeń między filtrem a kolektorem ssącym. Sprawdzić dokładnie szczelność wydechu w szczególności od głowicy do drugiej sondy. Tutaj nie ma prawa byc żadnego przedmuchu.
  • Poziom 9  
    Co to jest pętla zamknięta? Sonda raczej szerokopasmowa, sześć przewodów oczywiście ta pierwsza przed katalizatorem. Na wolnych obrotach przy ciepłym silniku trochę faluje , ciśnienie w kolektorze też trochę faluję - może tak ma być. Oleju raczej nie bierze. Zrobiłem tym autem nie całe 1000 km ale gdyby brał to chyba już byłoby widać. Co mnie ciekawi. Jak auto kupiłem błąd 420 pokazywał się częściej bo już po około 30, 40 km. Wczoraj przegoniłem auto po autostradzie przez około 100 km i na razie błędu nie ma. Mam nagrany filmik z pracy sond ale tutaj go chyba nie wkleję.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie. Sprawdziłem dziś szczelność układu dolotowego oraz czyściłem przepustnicę. Wymieniłem również świece. Nie stwierdziłem nieszczelności. Jedno co mnie zastanawia to nie udało mi się to adaptacja przepustnicy. Świece które wykręciłem miały różne kolory, od szar-srebrnych po brązowo-czarne. Moje pytanie : Czy wtryski paliwa mogę mieć tu jakiś wpływ?
  • Poziom 9  
    Witam ponownie. Chciałem się dowiedzieć coś na temat temperatury katalizatora.
    Podpiąłem sobie dziś interfejs pod samochód i zauważyłem że pokazuje mi temperaturę katalizatora -32. Na kanale 43 wskazuje też wartość 0,4V czasem przeskoczy na 0,3V. Dodam że samochód był zimny a temperatura na zewnątrz w granicy 0 stopni. Mam problem z katalizatorem gdyż wyskakuje mi czasem błąd 420. Katalizator fizycznie jest ale nie wiem w jakim stanie.Z tego co wiem to katalizator sprawdza sonda za katalizatorem. Moje pytanie dotyczy właśnie tego czy faktycznie to druga sonda i czy taka temperatura świadczy o padniętej sondzie/grzałce? A może o jakimś innym problemie.
    Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.
  • Poziom 2  
    Druga sonda może mieć z tytułu zużycia większą rezystancję grzałki ...to może powodować błędną analizę grzałki.Warto sprawdzić.U mnie grzałka miała 7.6 ohma i był P0420.Wymieniłem na używaną gdzie grzałka ma 7 ohmów i jest ok.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Oczywiście chodzi o analizę spalin nie grzałki...