Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

zbiornik lpg - legalizacja zbiornika gazowego czy wymiana zbiornika lpg

encore 10 Dec 2017 23:45 5814 15
  • #1
    encore
    Level 19  
    Przychodzi czas że mija 10 lat jazdy na gazie. Pora wymienić zbiornik lpg a może legalizacja butli zastanawia się człowiek.
    Myśli tak aż nie zobaczy jak wygląda zbiornik po tych 10 latach i jak rdza nie odpada z niego płatami.
    Niezły filmik jak wygląda zbiornik gazowy po 10 latach warto zobaczyć





    i zastanowić się dopiero wtedy wo wybrać.
    Kupno nowego zbiornika czy legalizację pordzewiałej skorupy z która potem trzeba jeździć w samochodzie przez następne 10 lat.
  • #2
    zdzichra
    Level 31  
    Jeżeli zbiornik jest pordzewiały nikt ci go nie zalegalizuje więc nie będziesz "musiał" jeździc z nim następne 10 lat :D tyle , że zapłacisz za obejrzenie zbiornika. Ceny NOWYCH zbiorników na znanym portalu bywają niższe niż koszt legalizacji.Jeżeli potrafisz wymienić sam zaoszczędzasz na robociźnie-oczywiście chodzi mi o wymianę ze sprawdzeniem szczelności i poprawny montaż,jak nie to warto kupić nowy na portalu i zawieźć do wymiany.Kupowanie u gazownika drożej wychodzi..Do zbiornika masz dokumenty i nawet przy samodzielnym montażu przedstawiasz diagnoście i nikt nie pyta kto go montował bo na przeglądzie i tak powinni sprawdzić prawidłowość montażu i szczelność całej instalacji-dlatego przegląd gazowy jest droższy od zwykłego.
  • #3
    misiek1111
    Level 31  
    encore wrote:
    https://www.youtube.com/watch?v=mQVFD3Bryu4&t=7s


    Poniemieckie miny przeciwczołgowe są w lepszym stanie.
    Zbiornik był zamontowany wewnątrz pojazdu?
  • #4
    przemek25l
    Level 29  
    Jedz wymień zbiornik zbiornik i spokoj na 10 lat. Jeżeli sam wymieniasz zbiornik to pamiętaj o dokładnej szczelności. Najlepiej detektorem ponieważ jest bardzo bardzo czuły i do badania szczelności przy zbiorniku się nadaje. Trzeba pamiętać że za badanie techniczne płaci się przed. Więc w razie nieszczelności nie będzie ono wykonane i będziesz musiał jechać i usuwać nieszczelnosc.
    Jeżeli wymiesz sam to od razu nowa uszczelka pod wielozawor, komplet dociskow z barylkami bo nie wiadomo czy ponownie założysz na starych. Ja wymieniając klientom zbiorniki zmieniam na nowe skręcam szczelność i spokój na następne 10 lat.
  • #5
    Xantix
    Level 40  
    encore wrote:
    Kupno nowego zbiornika czy legalizację pordzewiałej skorupy z która potem trzeba jeździć w samochodzie przez następne 10 lat.

    Powiem ci tak - miałem w poprzednim aucie (Audi 80 B3) butlę w miejscu koła zapasowego. Po 10 latach nie było żadnej rdzy na zbiorniku. Legalizację prawdopodbnie przeszedłby bez problemu. Ale jak spytałem gazownika to wyszło, że legalizacja starocia to 300 PLN a kupno nowej butli z homologacją to 400 PLN. Więc chyba odpowiedź jasna, że nawet butli w dobrym stanie nie oplaca się legalizować, a co dopiero przerdzewiałą skorupę.
  • #6
    psooya
    Level 38  
    Opłaca się, wyjdzie jak widzisz 100 taniej niż u gazownika, pod warunkiem, że nie jest zgnity.
    Wadą legalizacji jest czas - tydzień trzeba sobie zarezerwować a przynajmniej kiedyś tyle to trwało
    Co innego jak montujesz ją sam - wtedy wymiana na nowy taki sam jest najbardziej opłacalna i najtańsza... lecz jak miedź się urwie... trzeba będzie przedłużać, wyginać, nowe baryłki i dociski, nowa uszczelka wielozaworu... to zabawa jest przednia i czasem prościej zlecić to komuś.
  • #7
    helmud7543
    Level 43  
    Porównując koszty i czas potrzebny do realizacji - wymiana. Ja wymieniłem dwa tygodnie temu - też skończyła się legalizacja. Zr
  • #8
    encore
    Level 19  
    misiek1111 wrote:
    encore wrote:
    https://www.youtube.com/watch?v=mQVFD3Bryu4&t=7s


    Poniemieckie miny przeciwczołgowe są w lepszym stanie.
    Zbiornik był zamontowany wewnątrz pojazdu?


    Zbiornik zewnętrzny był pod podłogą, Opel Zafiara.
  • #10
    helmud7543
    Level 43  
    Ja wymieniłem z wielozaworem, ale to był kaprys - instalacja składak i nie dało się ustawić wskaźnika gazu. Stary wielozawór był w dobrym stanie, tylko ubłocony. Zbiornik wewnętrzny ale wielozawór na zewnątrz - takie dziwadło. Teraz mam wszystko w środku.
  • #11
    patgaw
    Level 13  
    Nie wiem co z tym zbiornikiem musialo sie dziac ze on tak wygladal, chyba jezdzil w miejscu zewnetrznego kola zapasowego w amfibii. Mi wlasnie sie skonczyla homologacja na butle, ale jeszcze przeglad na auto mam wazny i musze wymienic ja przed nastepnym. Ma ktos moze jakas instrukcje jak dokonac tego samemu?
  • #12
    przemek25l
    Level 29  
    Odkrecasz śluby od zbiornika, następnie przewody. Wyciągasz na zewnątrz i wyciągasz wielozawor..
    Składanie odwrotnie pamiętając o wymianie uszczelki pod wielozaworem.
    Przewody jeżeli nie będą miały szczelności, to należy wymienić dociski z barylkami na koncowkach.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    fazer72
    Level 11  
    Ostatni wymieniałem zbiornik lpg ( auto sprowadzone z DE, więc trzeba). Koszt 500 zł wraz z butlą. A poza tym wymiana może Cię przerosnąć i nikt tego nie podbije
  • #15
    bt04jugok
    Level 16  
    Też mam butlę po 10 latach i nie wygląda nawet w 10% jak ta, właściwie to wygląda jak nowa. Ten filmik to jakaś ściema.

    Sorka, nie doczytałem, że butla zewnętrzna.
  • #16
    wnoto
    Level 34  
    patgaw wrote:
    Mi wlasnie sie skonczyla homologacja na butle, ale jeszcze przeglad na auto mam wazny i musze wymienic ja przed nastepnym.


    Czy tak można ? Zrobić przegląd tydzień przed końcem homologacji na zbiornik ... w ten sposób pojeżdzi ona 11 lat a nie 10 ....