Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra H Z17DTJ - Pulsowanie napięcia na zaciskach akumulatora

11 Jan 2018 15:55 969 7
  • Level 4  
    Cześć,
    problem wygląda tak. W aucie migają żarówki i LEDy, ładowarka samochodowa nie chce ładować telefonu (komunikat o używaniu nieoryginalnej ładowarki, w innym autach działa wyśmienicie), a wskazania przepływki to totalna loteria. Dzieje się tak tylko po odpaleniu auta. W tym celu wymieniłem mostek prostowniczy i regulator w alternatorze DELCO 140A, ale podwyższyła się tylko amplituda zakłóceń do ok. 14,4 V. Brak dodatkowych odbiorników typu kamerka itp.
    Co jeszcze sprawdzić? Astra z 2008 roku. Spróbuję wstawić filmik z wahaniami napięcia.

    DODATKOWE INFO:
    W chwili pisania wątku nie sprawdziłem dokładnie kiedy występuje pulsowanie (a występuje też bez włączonego silnika). Odsyłam do mojego postu ciut niżej!
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 39  
    Wygląda że alternator ( uzwojenia ) uszkodzony. Podmień na inny , to będzie wszystko jasne . Jeszcze masę i połączenia silnoprądowe bym najpierw posprawdzał .
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Level 19  
    Sprawdź czy klemy w miejscu zaciśnięcia przewodu, często w tym miejscu przewód śniedzieje, klema się nagrzewa i wychodzą takie cuda.
  • Level 43  
    Ahjoo wrote:
    W aucie migają żarówki i LEDy, ładowarka samochodowa nie chce ładować telefonu (


    Po pierwsze sprawdź pobór prądu przez auto , jeśli jest stały to wymień alternator, bo ori części i tak nie kupisz do niego.
  • Level 19  
    Sprawdź przejście na prądowym między altkiem a aku i między silnikiem, a aku na masie. Jeżeli ok.to sprawdź jakie masz ładowanie. Do czyszczenia klemy i słupki. Miałem taką przypadłość już w nie jednym Qplu na alternatorze Delco Remy.
    Może uszczelniacz na vacu puścił i idzie na komutator? Chociaż to mało prawdopodobne.
  • Level 25  
    A nie masz "przypadkiem" uszkodzonych świec żarowych , bo to regularna usterka przy przepalonych świecach lub usterce modułu świec. Odłącz moduł świec i sprawdź , czy "falowanie" nadal występuje..

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pojechałeś z tymi wymianami .......:D :D :D :D :D
  • Level 4  
    A więc tak, trochę się pośpieszyłem z diagnozą i jednak pulsacja napięcia występuje też bez odpalonego silnika, jest mniej zauważalna ale pewnie przez to że regulator napięcia na alternatorze nie próbuje tego korygować, co w efekcie tylko pogłębia zakłócenia w sieci (Bez odpalonego silnika nie miga oświetlenie, ale ładowarka nadal wywala błąd na telefonie. Przypominam że w każdym innym samochodzie działa i ładuje pełnym prądem 2A, w tej astrze ledwie 200mA płynie do telefonu ). Wychodzi na to że przedwcześnie zregenerowałem alternator, ale tam... Przynajmniej on nie nawali w najbliższym czasie.
    - Moduł świec sprawdzony, po wypięciu nadal faluje napięcie w instalacji
    - Brak jakichś większych spadków napięcia na przewodach alt-aku, aku-skrzynka z bezpiecznikami, silnik-aku. Dokładałem "dodatkową masę" i przewód z alternatora do aku kablami rozruchowymi, ale poza zyskiem 0,1V na ładowaniu nic więcej nie uciągnąłem. Klemy i miejsca łączeń kabli alternatora i aku wyczyszczone papierem ściernym na zaś, ale to też nic nie dało.
    - Na sprawdzenie poboru prądu muszę jeszcze pojechać, nie mam niestety miernika cęgowego na DC
    - Po za problemem z scrollem w kierownicy i silniczkiem nastwanym nagrzewnicy moduły w szynie CAN nie zgłaszają błędów, tym bardziej ECU od modułu świec.
    - W 1.7cdti na osprzęcie denso pompa vacum jest uniezależniona od alternatora, więc tyle problemu odeszło.
    Coś jeszcze sprawdzić? Na dniach spróbuję odpiąć od sieci auta kilka modułów komfortowych i zobaczę czy one generują zakłócenia.
  • Level 43  
    Ahjoo wrote:
    Na dniach spróbuję odpiąć od sieci auta kilka modułów komfortowych i zobaczę czy one generują zakłócenia.

    A po co , lubisz grzebać czy jak.
    Skup się na wspomaganiu , świecach silnika i dogrzewaczu opiekaczu, innej opcji nie ma.