Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poprawa regulacji Bingo-M + zdjęcia - Astra f 1.4 60km nieprawidłowe działanie

flayed 01 Lut 2018 23:09 1110 19
  • #1 01 Lut 2018 23:09
    flayed
    Poziom 8  

    Witam, próbowałem kilkanaście razu ustawić gaz, zawsze występuje jakiś problem (przygasa przy hamowaniu przełącza na PB - podczas jazdy gdy jest hopa potrafi przełączyć na benzynę , czasami od tak sobie - nigdy nie występuje błąd podczas ostrej jazdy, najgorzej w mieście przy dojazdach do świateł krzyżówek rond) codziennie jeżdżę 150 km , dlatego zależy mi na prawidłowym działaniu LPG, proszę o sugestię.
    Reduktor At07 tomasetto
    Emulator Bingo-m
    Pacjent: Astra f 1.4 60km monowtrysk.
    Instalacja 13-letnia - filtry wymieniane regularnie, sprawdziłem elektrozawory 3x 0,13 ohm/kohm nie pamiętam) Poprawiłem/wyczyściłem masy. Parownik czysty ze śruby nie leci mazut, nierozkręcałem nie wiem jak wygląda membrana i myślę o zregenerowaniu jej.
    Spalanie przed problemem 7,7 - 8,5, aktualnie 8,3 - 9.0 (być może oznaka zimy)
    Zero Problemow jeżeli chodzi o działanie na PB.
    Wyczyściłem silniczek krokowy brak poprawy, wymieniłem na drugi ze starego samochodu na pewno sprawny (inny model z końcówką o 8 więcej) lepiej chodzi, ale czegoś zawsze brakuje. ( Na starym krokowcu czy ustawie PWA 64/83(nauka) 90/110 nie da rady wyregulować nie można uzyskać odpowiedniej sinusoidy lub gaśnie na jałowych po 10-30 s chodzenia) bypass przymknięty lub 1/4 obrotu uchylony)
    Na starym krokowcu oryginalnym z instalacji z tego co pamiętam końcówka 40, można było ustawić samochód tylko na 64 kroki, wyższych nie szlo wyregulować, nie gasł po odpaleniu przy krzyżówkach, ale przy depnięciu miał duża dziurę i czasem zebranie trwało nawet 3s (+15,20,40,40,zaawansowane 0,0,6,6)
    Na "sprawnym" krokowcu. ale z końcówka 48,wczoraj jeździłem 66 pwa (wbite ręcznie), 15,20,40,40 , 0,0,+6,+6., po odpaleniu auta i dodaniu gazu dławi się dusi, czyli podobnie,po około 10s po odpaleniu jedzie normalnie. W trasie na 4 przy 75km/h przelacza sie na PB na 3/5 wszystko ok. Auto na jałowym chodziło około 30s i później z automatu PB.
    Wróciłem własnie z garażu jestem po regulacji i przejażdżce, auto około 10 min stało na jałowych nie zgasł. Poniżej przesyłam skriny z bingo, ustawienie sprawdzę jutro o 8 rano będę już wszystko wiedział i chciałbym poznać Wasze opinie.
    Bypass zakręcony.
    Zdjęcie nr 8 to praca po przełączeniu z PB na LPG (sam początek po prawej stronie późnień zaczyna się normować i wraca do pracy jak w nr 5.
    Aktualne spalanie z rana na 64 Pwa na "sprawnym nowym"krokowcu 8,06 przy podobnych ustawieniach.
    Dodam, że znalazłem dziurę w wężu od filtra powietrza do wtrysku uszczelniłem dziś, silikon + taśma.
    Czy mogłby mi ktoś wytłumaczyć łopatologicznie działanie zaawansowanych ustawień według wykresu co się będzie zmieniać.

    0 19
  • #2 02 Lut 2018 08:13
    flayed
    Poziom 8  

    Po dzisiejszej jeździe mogę powiedzieć ze nie ma rewelacji.
    Po odpaleniu jest ok 20 min auto jedzie świetnie nie przygasła nie brakuje mocy nie gaśnie. Po około 15 min po osiągnięciu 90 stopni zaczynają się cyrki przygasa przed krzyzowka, na piątce poniżej 85 przełącza na PB. W mieście tragedia. Ogólnie na niskich obrotach przełącza na PB.
    Ustawienia jak na załączonych zdjęciach.
    Czy jest możliwość ze przegrzewa się jakiś elektrozawor, bo podczas jazdy cyka gdy przelacza.

    0
  • #3 02 Lut 2018 22:52
    ADAMSKI73
    Poziom 13  

    Witam.
    Miałem ten sam problem z Bingo i jak wymieniłem sterownik, nie próbowałem go naprawić więc nie wiem co mogło się w nim przegrzewać. Jak wyjąłem płytkę sterownika to się nie przełączało na pb.

    0
  • #4 02 Lut 2018 23:08
    flayed
    Poziom 8  

    Przypomniałeś mi, jak działał prawidłowo to świeciła się czerwona dioda rowniez na przełączniku B/G teraz jest tylko zielona, a przy jezdzie na PB to nic sie nie świeci, podejme temat.
    Poki co laduje laptopa i jutro pojade z wlaczonym cala drogę,

    0
  • #5 02 Lut 2018 23:42
    enhanced
    Poziom 39  

    Jak masz 13 lat ( a i mniej by było nadmiarowo) to regeneracja na starcie. Potem dopiero można ustawiać bo jak masz mocne rozrzuty na regulacji automatem to znaczy że reduktor coś ciśnienie nie trzyma.

    Przeczyść mikser bo to kolejna ważna rzecz.

    Z tego co czytałem to krokowiec powinien działać w zakresie 10 nie więcej (pomijam te maks/min dodatkowe opcje). Bo podobno nie zdąży się tak szybko przemieszczać. Ustaw mu (ale to po regeneracji reduktora bo tak to nic nie ustawisz) na 100 +-5 (testowo lepięj więcej niż mniej). Na jeździe wyjdzie ile możesz przykręcić.

    Cut-OFF wyłącz jak i przełączanie na PB przy 6000 obrotach.

    Bezwładnośc TPS powinna być ustawiona (napięcie) na wyższe o poziom niż masz TPS na idlu czyli powyżej 0,50V (wciśnij lekko pedał gazu i zobacz jakie napięcie wyskakuje o poziom wyżej). Inaczej krokowiec nie będzie schodził na niższe poziomy.

    Ten bypass to jest do działania na idlu co przykręcasz? Bo mnie (inny reduktor ale astra 1 f x16szr 8v 1 punkt) to musi być otwarty - to jest w moim przypadku regulacja obrotów jałowych. Bez tego nie da się utrzymać na gazie jak i pomaga przy hamowaniach/dojazdach (niestety kosztem za dużej dawki i z tym mam problem) że nie spadają obroty i nie gaśnie (nie muszę gazować przy hamowaniu).
    Od czego przełącza to nie wiem i czemu tylko na 4ce?

    Polecam sobie załatwić podgląd napięcia sondy tzw "AFR" na allegro. Będziesz miał podgląd "mieszanki" na gazie bo coś dziwnie ładnie te wykresy wyglądają w programie - żeby to się nie okazało że to zmanipulowane przez sterownik gazu wykresy a nie realne.

    Sterownik gazu widzi poprawne obroty czy błędne?

    Jak tam z dymieniem na postoju na gazie? Dymi ci jakoś wyraźnie czy nie?

    0
  • #6 03 Lut 2018 16:10
    flayed
    Poziom 8  

    Czy sterowniki widzi poprawne obroty, właśnie - nie ponieważ co jakiś czas wskazowka i liczby przeskakują na 400-2000 (rzadko ale przeskakują) od tak sobie a silnik chodzi równo.
    Na postoju dymi bardzo wyraźnie. (plynu nie ubywa, wymienilem miesiac temu uszczelke)
    Dzisiaj rano ustawiłem pwa 71 -10+15, -40 + 80 w zaawansowanych 0,0,+10,+6 , sinusoida jest wyrazniejsza i ma krotsze czasy, 1s uboga 2s bogato.
    Emulacja H L , 650/800
    TPS przestawiłem na 0,18v
    Cutoff właczony 1300 / 30%
    Sonda 0,40 v
    Wystartowalem - 70 km ani raz nie zgasł nie mulił nie przełączał,
    Na powrocie zaraz po odpaleniu nie chcial trzymac gazu, dodałem mocno gaz na jałowym tak z 5k obrotow i juz trzymał do końca do domu i wszystko OK.
    na PWA 60-69 ma dziure przy dodawaniu gazu i zmianie na wyzszy bieg, od pwa 70 było już ok, wstępnie ustawiłem 71, ale na 75 juz zasuwał idealnie.

    Bezwładnośc TPS powinna być ustawiona (napięcie) na wyższe o poziom niż masz TPS na idlu czyli powyżej 0,50V (wciśnij lekko pedał gazu i zobacz jakie napięcie wyskakuje o poziom wyżej). Inaczej krokowiec nie będzie schodził na niższe poziomy.
    ^^ dzieki za uwage zawsze mialem na 0,12v i byly problemy dzis zwiekszylem na 0,18 jest lepiej, ale skontroluje i poprawie czyli kwadracik ma wskoczyc na druga pozycje i obserwowac napiecie - ustawic roznice od +0,50v

    Aktualnie bypass mam zakrecony- ale zawsze cos tam mialem uchylone 90-180 stopni

    0
  • Pomocny post
    #7 03 Lut 2018 18:58
    enhanced
    Poziom 39  

    Co do obrotów to ustaw 4 cylindy 2 cewki (tak jest w x16szr). Mają być poprawnie widziane obroty.

    PWA ustaw spokojni 80 a nawet 90. Lepiej na zapas niż na brak.

    Co do Bezwładoności TPS to pownieneś ustawić więcej niż masz na idlu - więc nie 0.18v a ponad 0.50V - sprawdź lekko dodając gazu na postoju ile ci wskakuje wartość napięcia i taką ustaw. Od tego ustawienia jest zależne zamknięcie krokowca co by spalać mniej.
    Wtedy ECU gazu wie że ruszasz a nie stoisz i otwiera więcej przepływu dla gazu.

    Cutoff bym wyłączył - sam nie używam i nie bardzo wiem co by miał dawać a jak daję to minimalne wartości z tego co słyszałem.

    Cytat:
    Na postoju dymi bardzo wyraźnie. (plynu nie ubywa, wymienilem miesiac temu uszczelke)

    Na zimny silniku też i czy na benzynie tak samo czy jest coś lepiej? Bo sam mam taki problem i widocznie coś gdzieś z silnikiem a nie samą regulacją gazu. Mnie zaczyna lepiej dymić jak się rozgrzeje.

    Przy zwalnianiu (plus hamowaniu na świtłach przykładowo) nie spadają ci mocno obroty że go dusi przy zakręconej śrubie bypassu? Schodzi do tam 900 obrotów bez żadnego niższego spadku?

    Cytat:
    Emulacja H L , 650/800

    Tego narazie nie tykaj - to ma wpływ na mape pracy na benzynie bo przy złych wartościach auto dziwnie chodzi na benzynie. Ale narazie to ci nie potrzebne do ustawiania gazu.

    0
  • #8 03 Lut 2018 19:45
    flayed
    Poziom 8  

    z tą emulacją H L to już miałem około 10 ustawień i jakoś specjalnie nie zwróciłem uwagi żeby na benzynie nie pracował inaczej/źle:)
    Poki co nie ruszam, musze prawidlowo ustawic ten TPS.

    Obecnie działa w miarę ok mam 0,18v

    Bylem własnie w aucie zakres bezwładności tps mam od 0,02v do 0,40, a jak lekko trzymam gaz to wartość tps pokazuje 0,60v na odczytach. wiec mam ustawić 0,10?
    Czy mam podłączyć do multimetru i sprawdzić wartości gdzieś na kablach.
    Przy hamowaniu zwalnianiu itp nigdy nie spadają za nisko obroty nie dusi go tylko po prostu z marszu się przełącza na PB.
    Jak ustawiłem 4 cyl 2 cewki to obroty pokazywał zawyżone 1800-2400 i dodatkowo obroty zaczęły falować i w końcu zgasł.

    Obroty pokazuje u mnie np 900 na sekunde wskakuje 0 pozniej znowu 900,400,900 - nie jest to intensywne.

    0
  • #9 03 Lut 2018 20:51
    enhanced
    Poziom 39  

    To coś z odczytem obrotów i TPS masz nie tak - to powinno być stabilne. Ja mam al 700. Ustawiałam coś ponad 0,57V (oczywiście inny odczyt) ale sam program do gazu pokazywał coś poniżej tej wartości ale nie tak że z rozrzutem. Obrot też mam stabilne (inny silnik to pewnie inne ustawienia co do cewek). Może coś styki nie tak?

    Wyłączyłeś cutoffa? Może on przełącza na benzyne?

    0
  • #10 03 Lut 2018 22:02
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Jest poważny błąd w wykonaniu instalacji gazowej, skoro musisz dawać duże rozbieżności w krokach od PWA przy obciążonym silniku! Wiem. bo 10 lat temu się z tym męczyliśmy.
    W pierwszej kolejności sprawdź czy parownik jest w należytym stanie - stan membran i regulacje. Niektóre miały wytrzymałość 50000 km. Musi być także prawidłowo ustawiony do kierunku jazdy - nie pamiętam jak, ale chodziło o to aby przeciążenia nie wpływały na pracę.
    Mikser musi być odpowiedni do silnika i przepustnicy, nie żadne rurki do gardzieli gaźników.
    Parownik musi być prawidłowo ustawiony, na odpowiednie podciśnienie i aby zachować właściwą wydajność.
    Prawidłowo ustawioną instalację widać na komputerze - silnik krokowy musi oscylować w pobliżu PWA, zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy! Sonda lambda musi wówczas normalnie pracować ubogo-bogato. Dopuszczalne limity takie jak domyślnie w programie. W programie pod "punkt neutralny lambda" regulujesz skład mieszanki (i ew. spalanie), z tego co pamiętam stechiometryczna to 0.44V.
    Jeszcze jedno. Samochód na gazie musi mieć taką samą moc jak na benzynie. Spalanie gazu oczywiście jest o 10% większe niż benzyny ze względu na mniejszą wartość opałową. Komputer jest tylko po to, abyś nie musiał kręcić registerem.
    Poza tym powinieneś także sprawdzić stan w jakim znajduje się silnik, świece, luz zaworów (jeśli reg. płytkowa), ciśnienie sprężania.

    0
  • Pomocny post
    #11 03 Lut 2018 22:43
    przemek25l
    Poziom 29  

    Jeżeli reduktor ma dużo przejechane to należy go wymienić bo żadne regulacje nie pomogą. Część objawów wskazują na jego koniec. Co to tps i obrotow to sprawdź dokładnie masę. Powinna być dobra i z akumulatora. Sprawdzić bezpieczniki połączenia plusów i impulsu obrotów. Jeżeli tam wszytko będzie ok to czeka cię jeszcze wymiana elektroniki.
    Jeżeli uporasz się z tym to w reszcie regulacji jak najbardziej pomogę. Warunek te elementy musisz mieć sprawne.
    W tym silniku jest jeszcze parę mykow ale to w późniejszym terminie. Pozdrawiam.

    0
  • #12 04 Lut 2018 10:59
    flayed
    Poziom 8  

    Obroty w programie jak stoja rowna to silnik pracuje na gazie ok, dzis zwrociłem uwagi że są bardzo duże skoki 950 trzyma 2-3 s pozniej pokazuje 0 jak zero jest dluzej niz 1 s auto przelacza na PB. wykrecilem sterownik i wyglada kiepsko.
    Pewnie jest uszkodzony, wiec zamowie drugi i zobaczymy wtedy.
    Podpowiedzcie mi co odpowiada za prawidlowe wskazywanie obrotow w programie bingo.
    Musze zamowic sterownik z przed 2009r? czy obojetnie jaki (kable nie beda poprzestawiane?) bo po 2009 byl inny interfejs

    sterownik z tej aukcji 7042112233 rozni sie troche, bedzie to problem?


    Witam ponownie, dziś zamontowałem nowy sterownik, ustawilem wstepnie 75, 10,15,40,40 = 0,0,+6+6, sonda 0,40, tps 0,18v. wykresy ladne.
    Wszystko ładnie pieknie ale narazie przejchalem 10km , po trasie do pracy bede mogl wiecej powiedziec czy wszystko jest ok.
    Zauwazylem ze jak dojezdzalem do zjazdu na biegu zapalil mi sie check engine - pewnie teraz cos z odczytami sondy problem?

    0
  • #13 10 Lut 2018 19:53
    flayed
    Poziom 8  

    Po wymianie sterownika tylko raz właczył mi się check ale to pewnie przypadek bo juz 300km zrobilem i jest ok.
    Regulacje wedlug Waszych propozycji zmienilem na 85 bo mnie wiecej tak oscylował PWA, +5.-5,+40-40 zaawansowane 0,0+6+6., Cut off wylaczony
    Zmieniłem ustawienie na 4 cylindry dwie cewki (chociaz mam jedną) obroty na jałowym wskazuje podwojnie.
    Auto po zmianie z 75-85 dostało niezlego kopa nie gasnie i wszystko jest ok.
    TPS moge tylko ustawic w zakresie 0,02-0,40 ustawilem 0,18v ponieważ przy delikatnym wcisnieciu gazu pokazuje mi 0,66-0,68 - sonda na 0,40v
    i moge powiedzieć że poki co nie zauwazyłem żadnych niepokojących objawow, i to dodatkowo że aktualnie temp waha się w okolicach -4 do -12
    Jezeli chodzi o wykresy są brzydkie nierowne itd, przestałem juz na nie zwracac uwage... tylko obroty na sluch. na wysokich obrotach ladnie wychodza ale na jalowym niekoniecznie:)

    0
  • #15 11 Lut 2018 10:18
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    A parownik nadal źle ustawiony/źle pracuje, skoro na biegu jałowym za bogata mieszanka i silnik przygasa.

    0
  • #16 11 Lut 2018 11:34
    flayed
    Poziom 8  

    TPS max możesz wstawić 0,40V? tak program Bingo - m 5.02 ale na kazdej wersji tak jest.
    A jakie masz otwarcie krokowca na luzie? +5, -5 a zaawansowanych 0,0 na jalowych. (jw)
    A co z jałowymi obrotami nie tak? Za słabo chodzi czy za mocno? z Obrotami wszystko ok, jak zmieniam na dwie cewki to tylko odczyt jest wyzszy na programie silnik chodzi normalnie jak przy jednej.(zamiast 900-950/ wskazuje tylko w programie 1800-1900) zrobilem tak ponieważ ktoś wyżej tak napisał.
    A parownik nadal źle ustawiony/źle pracuje, skoro na biegu jałowym za bogata mieszanka i silnik przygasa.
    Na jałowym jest jak najbardziej wszystko ok nie dławi nie przygasa nie przelacza na pb. czy stoi zimny czy cieply 15min stal i wszystko ok.
    na ocysloskopie jakies sinusoidy wychodza ale kiepskie, najwazniejsze ze dziala.

    0
  • Pomocny post
    #17 11 Lut 2018 12:56
    enhanced
    Poziom 39  

    http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=89863&orderby=asc&start=20#top

    Cytat:
    sorki nie zagladałem tu - bezwładność TPS najlepiej widać na jałowym, czyli na wolnych musisz popatzreć na odczyty z TPS jeśli np. pokazuje 0,4V do 0,6 V to znaczy że bezwładność TPS jest 0,2V. Czyli jak taką wartość ustawisz to dopiero jak zmiana napięcia z TPS przekroczy 0,2 V komp od gazu da sygnał do att. żeby się otwierał. Mam nadzieję, ze to jest jasne, jak by co wal będe pisał

    Co do bezwładności TPS - czyli podejrzeć czy wartośc TPS na jałowym ma jakiś rozrzut albo wg mnie sprawdzic przez lekkie dodanie gazu o jaka wartosc sie zmienia tak żeby attuator zaczynał reagować. Więc nie 0.4V tylko dużo mniejsza wartość. Sprawdź pare razy. Lekko gaz, notujesz napięcie, luzujesz i znów to samo.

    Cewke ustaw na jedną - obroty na liczniku mają sie zgadzać z tym co ECU gazu podaje.

    Sinusoida ma być - ogólnie na gazie ma falować jak na benzynie (oczywiście nie osiągalne i stąd jest emulacje sondy lambda) czyli bogato/ubogo a nie cały czas na jednym poziomie.

    0
  • #18 11 Lut 2018 20:54
    flayed
    Poziom 8  

    i w końcu łopatologicznie rozumiem jak ustawić tps:) aktualnie mam 0,18v, wskaźnik na jałowym pokazuje 0,5 v a jak delikatnie dodam gazu to 0,66 0,67 tak mniej więcej jest dobrze. naniosę dokładne poprawki,
    Skoro mówisz żeby ustawić jedna cewkę to i tak zrobię. o sinusy też postaram się zadbać
    Aktualne spalanie na ww., ustawieniach w poście 8,4lpg (z cutoffem wyszlo 8,06 ale na to przyjdzie czas po wystrojeniu)auto odpalam tylko z rana na pb po jeździe już później zawsze na gazie.

    Pamiętam, że ktoś w temacie pisał że w tym silniku jest kilka myków, prosiłbym o podanie. (gdzies wyczytałem żeby waż od powietrza z przodu zamontować w przeciwną strone)
    Jakbys mogł przemek25L to napisz
    Ogolnie to wszystkim dziękuje za zainteresowanie tematem.

    0
  • #19 11 Lut 2018 22:20
    enhanced
    Poziom 39  

    Wlot powietrza się odwraca od kierunku jazdy jak ci przygasa przy hamowaniu czyli na luzie wtedy jest mniejsze ciśnienie.

    Ale pewnie masz inny reduktor lub jakieś ustawienia i ci nie przygasa. Mnie za to przygasa ale mam zawyżoną dawkę na jałowych (śruba na reduktorze) i mi nie przygasa tyle że sonda wtedy na 1V jest.

    0
  • #20 18 Lut 2018 06:05
    flayed
    Poziom 8  

    Według regulacji
    85 PWA, +5.-5,+40-40 zaawansowane 0,0+6+6., Cut off wylaczony
    4 cylindry dwie cewki (chociaz mam jedną) spalanie wyszlo po dwoch pelnych tankowaniach 9,7L
    Aktualnie zjechałem do 80 +5.-5,+40-40 zaawansowane 0,0+6+6., Cut off włączony
    4 cylindry 1 cewka , ogolnie działa prawidlowo (wykresy zaś wyśmienite na jalowym jak i 3k obrotów) ale na niskich biegach odczuwa się nierówne wchodzenie na obroty (takie podcinki), zwiekszyc jeszcze PWA? czy szybkosc otwierania pod obciazeniem?
    Sprawy dolotu z przodu jeszcze nie zrobilem bo mam same nocki od 2 tygodni

    0