Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A6 c5 - A6 c5 2.4 wady i zalety silnika.

endriu110694 07 Lut 2018 19:50 1998 19
  • #1 07 Lut 2018 19:50
    endriu110694
    Poziom 3  

    Witam wszystkich zamierzam kupić a6 c5 z silnikiem 2.4 bez lpg , w sieci jest dużo informacji dość sprzecznych , na co uważać podczas zakupu tego modelu , chodzi mi głównie o silnik bo wszystkie pozostałe wady i zalety tego samochodu znam , jak jest ze spalaniem w tym modelu i jak wychodzi eksploatacja tekiego samochodu . Z góry dziękuje za wszystkie porady i pozdrawiam.

    0 19
  • #2 07 Lut 2018 21:40
    drdrug
    Poziom 18  

    Zależy czy manual czy automat. Mialem taką kulkę 2.4 w automacie i generalnie nie kupił bym jej drugi raz. Przynajmniej nie ponownie z tą skrzynią. Jak dla mnie ten silnik w połączeniu z tym automatem w ogole nie dawał jakiejkolwiek frajdy z jazdy, po prostu był mułowaty mimo takiej pojemnosci w V''ce ,ale za to małej mocy. Nawet a6c6 2.4 BDW w automacie się toczy. Jeżeli chodzi o silnik to był ok, jedynym problemem jakim ja miałem (270tyś nalotu) i to było moje chyba fatum, to wycieki oleju. A to wyciek z pokryw zaworowych, z tylnych zaślepek, nastawnika itp .Jak już to zrobiłem to później z obudowy uszczelniacza wału od str.rozrządu i miski olejowej. A po ok 2-3 miesiecy spokoju zaczął się olej pocić spod prawej glowicy :-).

    No napewno strzeż się automatów , zwróć uwagę od spodu na wycieki zawsze jakieś są niestety , kolor spalin, kulturę pracy silnika i czy nie ma jakiś niepokojących odgłosów.
    Mi audi paliło ok 11 litrów przy jeździe w koło komina. Jeżeli chodzi o jakieś eksploatacyjne tematy to chyba najdroższym elementem jest przednie zawieszenie wielowahacz , inne cześći eksploatacyjne ,takie jak rozrząd, osprzęt, świece itp są w normalnych pieniądzach.

    0
  • #3 07 Lut 2018 22:40
    endriu110694
    Poziom 3  

    Audi jest w manualu z 2 letnim gazem, 243 nalotu. Po wyglądzie wnętrza można się zgodzić +-100 tys :D temat całości znam znakomicie bo miałem a4 i interesuje się tematem , jedyna niewiadomą jest dla mnie ten silnik, wybrałem go ogólnie dlatego ze praca 4garow jest męcząca, klekot diesla i benzyny to masakra a taki odprężeny v6 bez turba będzie pewnie ok, a jak kolego przerabiales temat uszczelnienia to ile może wynieść takie kompleksowe uszczelnienie tego silnika? Tak żeby po zakupie to zrobić i mieć z głowy.

    2
  • #4 09 Lut 2018 21:47
    endriu110694
    Poziom 3  

    Ma ktoś może jeszcze jakieś sugestie na co zwrócić uwagę wybierając ten silnik?

    0
  • #5 11 Lut 2018 18:04
    Cobrat
    Poziom 21  

    Wycieki oleju zewsząd ... Przejedź się 2,4 i 2,8 ;).

    2
  • #6 11 Lut 2018 18:39
    milejow
    Poziom 42  

    drdrug napisał:
    to było moje chyba fatum, to wycieki oleju. A to wyciek z pokryw zaworowych, z tylnych zaślepek, nastawnika itp

    Ten silnik był suchy chyba tylko na linii produkcyjnej.

    Dodano po 1 [minuty]:

    endriu110694 napisał:
    Ma ktoś może jeszcze jakieś sugestie

    Ma-weż 2.8 bo ten kompletnie nie jedzie a pali podobnie.

    0
  • #7 11 Lut 2018 19:06
    endriu110694
    Poziom 3  

    Jeżeli chodzi o moc to 2.4 jest wystarczające miałem okazję na przejażdżkę co prawda jako pasażer ale daje rade ( przynajmniej dla mnie) a co do 2.8 to konstrukcyjnie to jest chyba to samo co 2.4? ;)

    0
  • #8 11 Lut 2018 21:12
    Kantylena
    Poziom 14  

    Ja mam radę wybierz 1,8T - dużo fajniejszy, jedzie podobnie a jest opcja chiptuningu, czego w wolnossącym nie zrobisz, 2,4 fajnie brzmi ale poza tym nic ciekawego.
    Po latach znikają konie, uszczelnienie silnika, do tego nie wiem czy każdy ale sporo tych silników wymaga wymontowania całości przy ogarnianiu rozrządu.
    z lpg też może być ciężki temat bo 6 garów.

    Ja bym odpuścił i wziął tak jak tu było ustalane 2,8 chociaż dla mnie lepsza opcja to 1,8T + soft i do tego podtlenek lpg.

    0
  • #9 11 Lut 2018 21:23
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Kantylena napisał:
    Ja bym odpuścił i wziął tak jak tu było ustalane 2,8 chociaż dla mnie lepsza opcja to 1,8T + soft i do tego podtlenek lpg.

    A skąd silnik AGA sprawny to fajna sprawa.

    Przed kupnem oczywiście podepnij Vagine i zczytaj błędy silnika pojezdzij kilka km i znów odczytaj.
    Jak sprawny to rwie asfalt i nieźle przyśpiesza.

    DUżo fajniejszy niż idiotyczne 1,8T, które ciągnie jak mu się turbo obudzi i szarpie co mnie max wkurza.
    Pozatym nikt nie kupuje A6 po to żeby się ścigać z półgłówkami w leonach i tt 1,8T.

    0
  • #10 11 Lut 2018 21:38
    endriu110694
    Poziom 3  

    Czyli zdania podzielone tak czułem, ale biorąc pod uwagę ze z autem nie wiąże się na całe życie to chyba zaryzykuję, kusi to v6, ale nadal czekam na opinie posiadających i uzytkujacych wszystkie coś ciekawego wnoszą ;)

    Dodano po 3 [minuty]:

    A i odnosząc się do kolegi wyżej, jest dokładnie tak jak mówisz kupuje a6 ze względu na komfort i obszerne wnętrze a od silnika oczekuje wysokiej kultury pracy i elastyczności.

    0
  • #11 11 Lut 2018 21:55
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    endriu110694 napisał:
    Czyli zdania podzielone tak czułem, ale biorąc pod uwagę ze z autem nie wiąże się na całe życie to chyba zaryzykuję, kusi to v6, ale nadal czekam na opinie posiadających i uzytkujacych wszystkie coś ciekawego wnoszą


    A co chcesz wiedzieć?
    Spokojnie i łatwo przyśpiesza do 180km/h można jechać z tą prędkością i jest w miare cicho.

    Dodano po 2 [minuty]:

    NIe kupuj od 10 posiadacza w Polsce co łatwo sprawdzić w CEIDG bo z pewnością będzie zgnojone.
    Najpewniejsze są prosto z zagranicy. Nawet nie wiem skąd jesteś bo nie raczyłeś uzupełnić pola.
    W Niemczech czy austri v6 dobry stan kupisz na 5-8 tyś zł.

    0
  • #12 11 Lut 2018 22:02
    endriu110694
    Poziom 3  

    Tak jak już mówiłem o a6 pod kątem eksploatacji wiem praktycznie wszystko ale nie o tym silniku ;) dobrze ze tu napisałem bo mam już trochę lepszy przegląd problemów. Oczywiście kupując v6 liczę się z kosztami to proste, ale jestem pedantyczny jeżeli chodzi o samochód i jak będą ciągle wycieki to będę wk..... :| Chociaż z drugiej strony jak kapie to znaczy ze jest olej :D

    Dodano po 2 [minuty]:

    No i oczywiście zaraz po zakupie wpadł by dobry olej bo to podstawa a co do zakupów za granicą nie mam na to czasu ale szukam auta świeżo sprowadzonego, uzupełniając kolego jestem z okolic Zamośćia ;)

    0
  • #13 11 Lut 2018 22:36
    Kantylena
    Poziom 14  

    Szukaj zadbane 1,8T jak chcesz mieć spokój
    np. 1,8T AJL 180 konne ma 8,5 do setki i vmax 230 km/h

    2,4 - 165 koni - ma 10,5 do setki i vmax 205 km/h

    AJL 0-180 ok 25 sek
    2,4 0-180 ok 45 sek.

    z resztą do 180 km/h to byle golf 1,6 przyspiesza także co to za osiągnięcie kwestia jak w jakim czasie i czy już zdycha czy jeszcze ma siłę.
    Przy wyprzedzaniu też jest ważna elastyczność tutaj turbo bezkonkurencyjne, od 2500 tys idzie jak f16
    Pamiętaj że moment daje Ci ten wcisk w fotel w turbo jest pole manewru w wolnossaku niezbyt, no i po latach jak pisałem koniki lubią pouciekać.

    0
  • #14 11 Lut 2018 23:04
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Kantylena napisał:
    z resztą do 180 km/h to byle golf 1,6 przyspiesza także co to za osiągnięcie

    Tak jak myślałem troling, porównaj sobie gabaryty G4 i A6.
    Kantylena napisał:
    Pamiętaj że moment daje Ci ten wcisk w fotel


    To jest to czego najbardziej nie lubię widoczne w dizlach. Ale A6 c6 na szczęście ma ogranicznik momentu i to uciążliwe szarpanie jest mniej odczuwalne.

    0
  • #15 12 Lut 2018 12:43
    Cobrat
    Poziom 21  

    Dajcie spokój z tym 1,8T do tej budy... Ale co kto lubi. Jeździłem 2,4 i 2,8. Jakbym osobiście wybierał, to oczywiście 2,8 (Dla wścibskich i dociekliwych - "magiczne pierścienie" ogólnie do mnie nie przemawiają, więc ostatecznie nie kupię;)). Kilku chłopaków znam, jedni mają 2,4 drudzy 2,8, Po przejechaniu się 2,8 każdy ma jedno stwierdzenie - nie kupiłby powtórnie 2,4. Koszty eksploatacji zbliżone, a jazda.... Znam i delikwenta z 1,8T w tej budzie, czysta benzyna i też jest zadowolony, ale on akurat uskutecznia emerycką jazdę z punktu A do B.

    PS. Rozrząd - fakt, ciasno,ale zdejmujesz przód, siadasz sobie i robisz, co za problem...
    I 1,8T jeśli zagazować to z głową, a nie po kosztach jak co niektórzy...

    0
  • #16 12 Lut 2018 12:48
    endriu110694
    Poziom 3  

    Ale te 2.8 dużo trudniej trafić niż 2.4 :D

    0
  • #17 12 Lut 2018 12:53
    Cobrat
    Poziom 21  

    endriu110694 napisał:
    Ale te 2.8 dużo trudniej trafić niż 2.4 :D


    Wiem właśnie, bo kto ma to jeździ. Dużo 2,4 jest sprowadzonych, w dodatku zwykle do opłat, więc 18,6 %...

    0
  • #19 12 Lut 2018 13:05
    Cobrat
    Poziom 21  

    A jeszcze odnośnie tego 1,8T. W ubiegłym roku na prośbę znajomej szukaliśmy A4 B6 1,8T (popularna małyszówka). Zjeździliśmy, naoglądaliśmy się, nasprawdzaliśmy, w większości wszystko sprowadzone, ceny jak za zboże. Ta jednostka 1,8T stała się uwielbiona i ozłocona niczym legendarne 1,9TDI !!! I naprawdę z czystym sumieniem nie było z czego wybrać. W końcu znajoma odpuściła wymagania i kupiła A3 wolnossące.

    0
  • #20 12 Lut 2018 17:22
    endriu110694
    Poziom 3  

    Coraz więcej wątpliwości :D 1.8 t bardzo fajne do modzenia ale dla mnie to zupełnie zbędne 150 + to już dla mnie wystarczajaca moc, dużo bardziej cenie sobie kiedy wyprzedzam i nie zostawiam zasłony dymnej i nie muszę dolewac litry oleju na 1000 km , gadałem dziś ze znajomym mechanikiem i mówił ze te wycieki nie są aż tak uciążliwe i ze bardzo ważny jest dobry olej i czasowe serwisowanie, co do 1.9, tez nie jest idealny miałem 2. Bardzo dbam o silnik, zero butowania na zimnym, olej co 10 tys, studzenie turbinki po jeździe, zawsze lepsza ropa i jakoś tu odma, tu złącze elastyczne tu pompa paliwa tu uszczelka pod miska, tak że silników idealnych chyba nie ma.

    0