Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo MK4 2.0 DURATEC-Zanik prądu w obwodzie sterującym przekaźnika rozrusznika

leoleoleoleo 11 Mar 2018 08:30 1686 12
  • #1 11 Mar 2018 08:30
    leoleoleoleo
    Poziom 5  

    Witam - Posiadam Mondeo mk4 2008r 2.0 Duratec z przyciskiem POWER/START

    Wszystko było ok wsiadłem odpaliłem przejechałem 60 km zgasiłem i już nie mogłem odpalić. Brak reakcji na wciskanie przycisku start. Kontrolki nie przygasają. Komputer nie wyrzucił żadnych błędów. Przy wciskaniu POWER słychać tylko cyknięcie dwóch przekaźników jeden słyszalny z części bagażnika a drugi z przodu ale nie ten R1 od rozrusznika a bodajże R2 sterownika silnika. Próbowałem z 30 razy aż w końcu rozrusznik załapał auto odpaliło. po kilku km zgasiłem i znów brak reakcji na start. Podpiąłem kablami pod aku inne auto i odpaliło od strzała - pomyślałem że AKU do wymiany - kupiłem nowy klasy premium Ca/Ca włożyłem do auta i nadal brak reakcji auto nie kręci

    Częściowo znalazłem przyczynę lecz potrzebuje dalszej fachowej pomocy. Rozrusznik jak nowy szczotki i cewka nowe. Przewody sprawdzone: główny od rozrusznika do akumulatora - sprawny, oraz sterujący od małej śrubki cewki rozrusznika również do samego akumulatora przechodzący przez przekaźnik (obwód główny) i bezpiecznik 40A. Instalacja do OK.

    USTERKA WEDŁUG MNIE TO.... złe połączenie masy do przekaźnika lub nie pełne połączenie (zwarcie np przecierającego się, lub zaśniedziałego) przewodu plusowego ze spadkiem napięcia do przekaźnika. Nie mam schematu nie wiem skąd płyną przewody obwodu sterującego, gdzie zamontowany jest sterownik silnika....

    Sprawdziłem że nie działa obwód przekaźnika załączający przekaźnik. Niby jak włączam zapłon to na małych pinach obwodu sterującego w gnieźdźie przekaźnika pojawia się "słabe" 12V lecz po włożeniu przekaźnika nie uruchamia go. Auto nie odpala... podłączam akumulator pod prostownik na godzine wchodzę do auta i odpala od pierwszego. Przejade 10km zgaszę i znów brak reakcji na START. Ładowanie aku OK. Dalej do samej stacyjki przewody nie sprawdzone

    Czy ktoś wie od jakiego modułu lub komputera idzie sygnał na przekaźnik po stacyjce i gdzie on jest umieszczony?? Oraz jak podnieść/zdemontować skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami żeby zobaczyć który przewód idzie do danego przekaźnika?

    0 12
  • Relpol
  • #2 11 Mar 2018 08:58
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    leoleoleoleo napisał:
    Niby jak włączam zapłon to na małych pinach obwodu sterującego w gnieźdźie przekaźnika pojawia się "słabe" 12V lecz po włożeniu przekaźnika nie uruchamia go


    Kolego sprawdź czy się pojawie masa czy 12V, i to jest ważne.
    Po drugie zewrzyj piny w gnieździe przekaźnika i zobacz czy za każdym razem odpala.

    Po trzecie włóż wraz z przekaźnikiem 2 przewody w gniazdo i mierz czy napięcie syterujace nie zanika po włożeniu przekaźnika.

    0
  • #3 11 Mar 2018 12:00
    leoleoleoleo
    Poziom 5  

    Próbowałem pomierzyć miernikiem i mam nie jasne wyniki... spróbuje jutro żarówką. Czy według tego schematu ze zdjęcia odczyta się gdzie powinien być prawidłowo podłączony plus a gdzie minus- 1 lub 2 bo według mnie obojetne.

    z tego co pomierzyłem wcześniej samum miernikiem (ale jutro potwierdzę i pomierzę jeszcze raz) to na pinie 5 mam cały czas +12, na pinie 3 mam -minus (w sensie gdy plusowy przewod miernika dotknąłem do + na AKU a drugi do 3 to mialem 12V... bardzo dziwne bo wg mnie powinien być również + po załączeniu obwodu sterującego chyba że miernik łapie fałszywą masę), na pinie 1 mam na stałe minus a na pinie 2 nie ma nic a tu chyba powinno się pojawić +12 po naciśnięciu POWER

    Jutro potwierdzę ale na 95% tak to wygląda

    A co do złączenia pinów 3 i 5 to bodajże bezpieczniej będzie zdjąć obudowę przekaźnika i ręcznie patyczkiem złączyć zworę i zobaczyć czy odpali ale na 100% wtedy odpali

    1
  • Relpol
  • #4 11 Mar 2018 12:44
    marfur30
    Poziom 18  

    Po załączeniu zapłonu na pinie 1 powinno być +12 a na 2 masa ze sterownika

    0
  • #6 11 Mar 2018 14:53
    leoleoleoleo
    Poziom 5  

    Błędów nie ma. Jest jeden którego nie można skasować ale dotyczy anteny GPS. Od 3 dni posiadam złącze VIAKEN STN1170 bo myślałem ze pomoże mi rozwiązać problem ale niestety kilka błędów było ale po skasowania juz się nie pojawiają. Zapobiegawczo je spisałem ale nie dotyczyły one rozruchu

    Brakuje mi informacji skąd biegną przewody obwodu sterującego czyli 1 i 2 do przekaznika. Nie wiem też jak odpiąć/podnieść wsad skrzynki bezpieczników żeby podejżeć przewody i ich połączenie w gniazdach. Do tego może wystarczyło by przeczyścić masę przewodu przekażnika może rozwiązało by to problem ale też nie wiem ktory to przewód a za dużo ich wychodzi ze skrzynki żeby zgadywać.

    ===ACM DTC B119F:11-2F===
    Kod: B119F - Antena GPS

    Dodatkowe symptomy usterki:
    - Obwód zwarty do masy

    Status:
    - DTC obecny w czasie wydania polecenia
    - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

    0
  • Pomocny post
    #7 11 Mar 2018 16:46
    marfur30
    Poziom 18  

    Masa do przekaźnika idzie ze sterownika silnika. Możesz sprawdzić wtyczki do sterownika czy nie ma śniedzi.
    Nie napisałeś czy podłączyłeś razem z przekaźnikiem jakąś żarówkę i sprawdziłeś czy to na pewno sterowanie czy przekaźnik szwankuje.

    0
  • #8 11 Mar 2018 20:10
    leoleoleoleo
    Poziom 5  

    Właśnie mój błąd ze używałem tylko miernika. Drugi pomiar miernikiem tak na szybko przed praca pokazuje stały plus na pinie 3 a obwód sterujący po samym włączeniu zapłonu nie pokazuje nic na żadnym z pinow 1 i 2. Jutro zrobię żarówkę do testów i sprobuje pożyczyć kamerę endoskopową żeby zobaczyć kolor przewodu w skrzynce bezpieczników jak nadal nie uda mi się jej unieść i poszukam go we wtyczce sterownika a czysto teoretycznie zapytam bo jeszcze nie szukałem. .. Gdzie znajduje się sterownik silnika pamiętam ze gdzieś w którejś wersji mondeo był za lewym przednim nadkolem w zderzaku ale w mk4 jeszcze go nie widziałem i nie szukałem a może być ciężko znaleźć jak tam tyle tych modułów napchane

    Przekaźnik mam nowy a podłączam inny zamiennie i tez to samo

    Zdziwiłem się ze masa idzie ze sterownika

    Zostaje jeszcze plus na obwód sterujący czy tez ze sterownika czy z innego modulu, przekaznika lub prosto ze stacyjki?

    0
  • #9 12 Mar 2018 22:26
    leoleoleoleo
    Poziom 5  

    Mam pytanie pomocnicze bo wziąłem urlop żeby trochę poszukać problemu w aucie. Czy jak odepnę akumulator to mogę wszystko rozłączać i czyścić w sensie wtyczki modułów sterowników czujników itp żeby nic nie skasować / zresetować? Głównie chodzi mi o skrzynkę bezpieczników pod maską, wtyczki z przewodami oraz chciał bym odpiąć i przeczyścić wtyczki od sterownika silnika.

    Chciał bym podnieść część zaznaczoną żółtą ramką ale odbezpieczam zamki dookoła a element ani drgnie...

    0
  • #11 13 Mar 2018 21:48
    leoleoleoleo
    Poziom 5  

    Po załączeniu ręcznym przekaźnika auto odpala bez problemu na pinie 2 mierząc miernikiem pojawia się wahliwy prąd +11.6, +10 następnie rozłączyło zapłon samoczynnie podczas mierzenia, załączając ponownie zapłon i mierząc na pinie 2 pojawiło się +3 i rozłączyło. Mierzac mase tak samo rozłączyło zapłon samoczynnie. Mierzac napięcie między pinami 1 i 2 mam 0 V. Ale na początku po dłuźszym postoju wsiadlem do auta i jakies 10 razy uruchomilem i zgasilem samochod bez problemow po czym za kolejnym razem styki przekaznika przestaly sie zalaczac.

    Brakuje mi jeszcze informacj skad dochodzi + do przekaznika bo nie mam zadnego schematu

    Dodano po 5 [godziny] 5 [minuty]:

    No i jak narazie stoje w miejscu... masy wszystkie poprawione ale obwód sterujący nadal nie sprawny. Powoli sie poddaje jedyne co to zobaczył bym jeszcze wtyczki sterownika silnika z tym że też przy sterowniku może być wszystko w porządku skoro on daje masę na przekaźnik bo mi na przekaźniku ginie plus+ . Dla informacji sterownik znajduje się w zamkniętym białym pudełku pod nadkolem na zbiorniku spryskiwacza. Ma ktoś schemat skąd na przekaźnik idzie +?

    0
  • #12 15 Mar 2018 23:21
    leoleoleoleo
    Poziom 5  

    Wyczerpałem już możliwości a auto nadal uziemione...
    Dzisiaj dostałem się do ECU przedmuchałem i popsikałem CONTACTem wtyczki i gniazda, dostałem się pod tablicę przekaźników sprawdziłem przewody i wszystko dobrze

    to co zrobiłem oprócz w/w to:

    Sprawdzsiłem przewody od akumulatora do głównej śruby rozrusznika oraz przewód do elektromagnesu przez bezpiecznik do przekaźnika. Wymieniłem akumulator na nowy, przeczyściłem masy na ramie i połączenie skrzynia-rama, sprawdziłem czujnik sprzęgła, sprawdziłem przycisk POWER, podłączyłem VIAKENa i odczytałem błędy - brak błędów, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki wyciągając i podłączając do innego źródła zasilania, przeczyściłem klemy, chciałem też znaleźć moduł RFA odpowiedzialny za FORD POWER ale nie udało mi się.

    Co mógł bym jeszcze zrobić zanim zaprowadzę do serwisu.....

    0
  • #13 25 Mar 2018 12:52
    leoleoleoleo
    Poziom 5  

    Mondeo nadal uziemione. wywnioskowałem ze zanika mi plus na pinie 1 przekaźnika czyli ten po stacyjce ze złącza 15 cokolwiek to znaczy (30 staly plus, 15 po
    stacyjce). Nie wiem jak fizycznie którędy biegną przewody i jak dostać się do wiązki stacyjki. Po drodze są jeszcze jakieś dwie kostki na schemacie. Jak chcę zmierzyć
    napięcie na pinie 1 podłączając miernik między styk 1 przekaźnika a masę podczas włączonego zapłonu mam 0.02V a jak wcisnę przycisk na podłączonym w ten sposób
    multimetrze to natychmiast rozłącza mi zapłon (przekaźnik wyjęty).
    Znalazlem w necie schemat troche pomocny lecz fizycznie nie wiem jeszcze gdzie biegną przewody od pinu 1 do samej stacyjki

    0
  Szukaj w 5mln produktów