Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pompa + silnik hydrauliczny - Napęd hydrauliczny do pojazdu własnej konstrukcji

LENIWIEC_PL 18 Jun 2018 20:20 14283 9
  • #1
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Witam serdecznie wszystkich.
    Razem z kolegą wypatrzyliśmy na pobliskim złomie bardzo fajną maszynę jaką jest traktorek produkcji własnej, niestety w dosyć dużym stopniu niekompletny - kupiliśmy go za marne 350zł. W pojeździe tym zamontowany jest silnik diesla od jakiejś opla isuzu 1.7 wraz z skrzynią która zakończona jest pompą hydrauliczną NSZ32 - w skrzyni załączony bieg bezpośredni. Dalej jest skrzynia biegów od żuka i dorobiona do niej przystawka(kryza) i dalej nic. Śmiem podejrzewać, że przeniesienie napędu na skrzynię było realizowane za pomocą pompy wyżej wymienionej oraz silnika hydraulicznego którego brakuje, jest za to zbiorniczek na olej o pojemności 8l w okolicach pompy hydraulicznej. Czy przeniesienie napędu mogło być realizowane za pomocą silnika hydraulicznego podobnie jak w koparkach? Jeśli tak to jaki silnik hydrauliczny powinienem szukać, jakie powinien mieć parametry? Czy takowe rozwiązanie jak na schemacie ma prawo działać?
    Pozdrawiam.
    Pompa + silnik hydrauliczny - Napęd hydrauliczny do pojazdu własnej konstrukcji
  • #2
    adversus
    Level 32  
    Jak możesz kolego to wstaw zdjęcia tego napędu wtedy będzie można się wypowiedzieć. Na chwile obecną z twoich informacji wynika że mogło tak być. Ale nie jest to pewne na 100%. Po fotografiach łatwiej jest się wypowiedzieć.
  • #5
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Strumien swiadomosc... wrote:
    MUsisz mieć rozdzielacz 2 stronnego działania i silnik hydrauliczny lewo prawo o podobnej chłonności jak pompa.

    Zmiany kierunku obrotów mi nie potrzeba gdyż za to odpowiada bieg wsteczny w skrzyni biegów żuka.
    Potrzebny jest jedynie silnik hydrauliczny lecz dobrze by było aby był on możliwie duży tak aby straty przeniesienia napędu były jaki najmniejsze oraz aby silnik miał dużą moc(co najmniej z 30kW bo silniki diesla mają więcej).
  • #6
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    LENIWIEC_PL wrote:
    kierunku obrotów mi nie potrzeba gdyż za to odpowiada bieg wsteczny w skrzyni biegów żuka.

    OK . Napisz w końcu co napędza pompe hudrauliczną a co napędza silnik hydrauliczny
  • #7
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Witam.
    Pompę hydrauliczną napędza silnik diesla 1.7 od Opla isuzu z 97 roku. Za silnikiem jest od razu skrzynia biegów która ma zaspawany bieg bezpośredni(czyli tak jak by jej nie było) po czym jest pompa nsz32 i dalej na tej wysokości nic nie ma. 30cm niżej jest mocowanie do jakiegoś silnika hydraulicznego czy coś a następnie jest dorobiona kryza z drobnym frezem podobnym do pompy nsz50 po czym jest skrzynia od żuka i most od zuka.
    Skoro pompa hydrauliczna jest za silnikiem to za pewne przy skrzyni zuka musi być silnik hydrauliczny No chyba że jest jakieś rozwiązanie o którym nie wiem.
  • #8
    Przemek15
    Level 11  
    Witam,
    chciałem spytać, czy udało się zrealizować projekt i wykonać napęd hydrauliczny pojazdu? Jak się sprawdza w praktyce? Zastanawiam się nad napędem hydraulicznym w projektowanej ładowarce i chiałbym uzyskać wiecej informacji na tern temat.
    Pozdrawiam
  • #9
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Przy hamowaniu silnikiem będzie ci zasysało węże, wsteczny będzie na skrzyni biegów, + nie widzę , do tego mizerna skrzynia żuka , litośći.
  • #10
    michal_rybka
    Level 34  
    taka mała pompka to była zapewne w zamyśle do podnośnika hydraulicznego a nie do jazdy. pompa do jazdy i silnik do jazdy to koszt przynajmniej kilka tyś zł
    Kryza była bo tam był pewnie kiedyś jakiś S320 zapewne, a potem ktoś założył zespół napędowy z Opla Combo ale pomysły się skończyły na dokończenie i poszło na złom