Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zafira A 2.0 DTi. Jaki przepływomierz powietrza.

04 Wrz 2018 17:28 1317 14
  • Poziom 3  
    Witam.
    Panowie proszę nie krzyczcie jak coś źle napiszę nie jestem uczonym z nieba... .

    Chodzi i to że mam zafire a z dieslem 2.0 DTH egr pneumatyk jak by to miało mieć jakieś znaczenie..Z autem było wszystko ok.do momentu aż za sterami zasiadł znajomy który oznajmił mi że moje auto jest słabe.Jak dla mnie to było ok.,ale jak przewiozłem się zafira kolegi to byłem nieźle zdziwiony że te skromne 100 kucy moze być takie żwawe.Kolega podłączył lapka do mojego auta i kazał dać gazu tak do ok.1500obr.min. .Ciśnienie turbo było w tym momencie 0.98bar -i zdaniem kolegi mam uszkodzoną przepływkę. Przy ok.2500obr/min. miałem ok.1.1 bar i zdaniem kolegi to za mało.Kolega założył swoją przepływkę i niespodzianka!przy ok.1400 obr.min. turbo dawało ok.1.05 bar. .Z kolega z tą jego przepływką pojeździłem trochę po miescie i byłem mile zaskoczony jak żwawy potrafi być ten silnik.Kupiłem nową przepływkę o tym samym nr.co moja(dałem za nią ok.350zł) i lipa,brak zmian.Wizyta u kolegi z lapkiem i diagnoza-przepływka,Oddałem ją do reklamacji i dostałem inną,niestety nadal bez zmian.Tę nową przepływkę zakładałem nawet do auta kolegi i był muł turbo ledwie dmuchało.Czyli kupiłem już nową uszkodzoną przepływkę. W ub.tyg. kupiłem kolejną przepływkę ale nie przez neta a z intercars i dalej brak efektu.Nadmienię że moje przepływki mają ten sam nr.co przepływka kolegi czyli te "nowe" przepływki" z bosch to lipa jakaś wadliwa partia czy może bosch produkuje przepływki kiepskiej jakości?.Ew.jakie nr.przepływek są dedykowane do zafiry diesel 2.0?.(pompa to VP44).
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 3  
    Moja przepływka ma końcówkę 180.

    A VIN to Podam ze silnika bo silnik był kiedyś wymieniony-dlatego napisałem że EGR mam na podciśnienie a nie elektroniczny. WOLOJBF19X1196761 .

    Tak z ciekawości-comp. łączy się z zafira X20DTH 2001 rok a mój silnik jest chyba z astry albo vectry nie pamiętam...
  • Poziom 3  
    Witam,
    przepraszam że posty jeden pod drugim,ale pomoże mi ktoś dobrać tę przepływkę?Warto kupić przepływkę z pierburg z tylko bosch?
  • MetalworkMetalwork
  • Moderator Samochody
    MIERNIK PRZEPŁYWU POWIETRZA, ZESP., FILTR POWIETRZA (BOSCH 0281002180) (JNS - STOSOWAĆ 93171356 8 36 592)



    To według VIN.
  • Poziom 3  
    Czyli moje przepływki są dobrze dobrane tylko widocznie kupiłem nowe już uszkodzone.Kasa wywalona w błoto.Jaką przepływkę byście polecali ale to raczej pierbung bo do tych z boscha jakoś nie mam już zaufania.Tak z ciekawości,jak przepływka źle czyta to ECU podaje za mało paliwa i jest muł dobrze kombinuje?.
  • Poziom 43  
    Ostatnio to przerabiałem w Astrze g końcówka 180 , dopiero jak wziołem ze szrotu orginał to auto odżyło w dolnych partiach obrotów.
  • Poziom 3  
    Jestem z jastrzębia zdroju.
    Napięcie na wtyczce mam -jak się nie mylę 1pin-5V 2pin-12v 3pin-masa 4pin-5V 5pin to do ECU chyba...

    Przepływkę masz na 100% sprawną?może się zgadamy na test?
  • Poziom 3  
    Witam.
    Nie wiem jak to napisać by było to w miarę zrozumiałe.
    Chodzi o to że spostrzegłem że ciśnienie ładowania na postoju to 0.98bar(850obr.min) natomiast przy 1500obr.min. ciśnienie ładowania spada do 0.94bar. Przy 2500obr/min jest 1.1bar. .Sprawdziłem szczelność IC oraz węży jest ok. . Ten chwilowy spadek ciśnienia doładowania jest spowodowany tym że turbo za późno wstaje?. Mógł by ktoś napisać jakie wartości powietrza oraz paliwa powinna podać sprawna przepływka o bym porównał ze swoimi.Ew.czy czujnik ciśnienia w kol. może w ten sposób świrować?.
  • Poziom 43  
    zafirrek napisał:
    Chodzi o to że spostrzegłem że ciśnienie ładowania na postoju to 0.98bar(850obr.min) natomiast przy 1500obr.min. ciśnienie ładowania spada do 0.94bar. Przy 2500obr/min jest 1.1bar. .Sprawdziłem szczelność IC oraz węży jest ok. . Ten chwilowy spadek ciśnienia doładowania jest spowodowany tym że turbo za późno wstaje?.

    Przecież Ty w ogóle nie masz doładowania !!! ZObacz czy sztanga turbiny jest wciągana podczas odpalenia. I to do końca.
  • Poziom 3  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    zafirrek napisał:
    Chodzi o to że spostrzegłem że ciśnienie ładowania na postoju to 0.98bar(850obr.min) natomiast przy 1500obr.min. ciśnienie ładowania spada do 0.94bar. Przy 2500obr/min jest 1.1bar. .Sprawdziłem szczelność IC oraz węży jest ok. . Ten chwilowy spadek ciśnienia doładowania jest spowodowany tym że turbo za późno wstaje?.

    Przecież Ty w ogóle nie masz doładowania !!! ZObacz czy sztanga turbiny jest wciągana podczas odpalenia. I to do końca.


    Tak sztanga turbo jest wciągnięta odrazu po odpaleniu.Próbowałem nawet dołożyć sprężynę jeden koniec do zaworu upustowego drugi do ramy auta.Sztanga była zaciągnięta na maxa ale auto nie miało mocy.Przy ok.3000obr zaświecił się check i przeładowanie.
  • Poziom 3  
    Kolego masz rację ja wgl.nie mam doładowania!. Zmierzyłem nap.na czujniku na dolocie-na postoju ok.2V i po przegazowaniu spada a powinno wzrosnąć do ok.4V. Czyli czujnik na dolocie jest raczej sprawny.Spostrzegłem też,że w przepływe po chwili jazdy pokazuje temp.powietrza zasysanego ok.60*C -test robiony na kilku przepływkach w tym dwie nowe.Po odpięciu przepływki wywaliło błąd -nie pamiętam ale było to coś że czujnik temp.zewnętrznej za silne wejście.Myślałem że będzie błąd typu błędny przepływ powietrza ale nic takiego nie było.Co jeszcze mogę sprawdzić?.

    A przepływki pokazują na postoju 320mg/suw po przegazowaniu 450mg/suw.W jednej przepływce zrobiłem otwór 2mm i po chwili check było ok.650mg/suw.

    Edit:

    Zdemontowałem dziś smoka w baku-masakra!paliwo ma kolor "kawy z mlekiem" dodatkowo w paliwie pływają jakieś dziwne gluty-nawet nie wiem jak to napisać.Jutro mam zamiar wyczyścić układ paliwowy,ciekawe czy będzie jakaś poprawa... .
  • Poziom 3  
    Odkopuję temat.

    Czy źle ustawiony wałek rozrządu w 2.0DTH może robić muła?
    Krzywki wałka na 1wszym cylindrze mam skierowane w górę.Nie podoba mi się to że to "wcięcie" na wałku co napędza pompkę vac mam delikatnie pod skosem-a wg.schematów na necie to wciencie powinno być poziomo?.Silnik odpala fajnie ale jest słaby i nie czuć turbo.Kupić blokady i złożyc tak jak ma być?