logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Kable od dawnego ogrzewania elektrycznego nadadzą się do zasilania bramy?

zwiezda 12 Wrz 2018 11:57 1497 13
  • #1 17436520
    zwiezda
    Poziom 9  
    Ocena: 7
    Witajcie. Mam w piwnicy poprowadzone takie oto kable od jakiejś skrzynki elektrycznej - od siły albo od skrzynki z licznikiem do tej rozdzielnicy (a te dwa mniejsze kable idą do salonu). Obecnie już nie korzystam z ogrzewania elektrycznego (tylko z gazowego) a instalacja po ogrzewaniu pozostała. Czy na podstawie wyglądu, koloru i przekroju tych kabli jest ktoś w stanie stwierdzić czy nadadzą się do zasilania bramy automatycznej? Mam pomysł by wyprowadzić je z powrotem na zewnątrz i nie chciał bym robić rozgardiaszu w domu, tylko wykorzystać to co już jest. (Jestem zielony z elektryki). Jakie ewentualnie rzeczy należałoby dokupić by to miało ręce i nogi.
  • #2 17436571
    stanislaw1954
    Poziom 43  
    Ocena: 4641
    O który kabel chodzi, ten wypięty z kostki, czy te dwa cieńsze ?
  • #3 17436592
    zwiezda
    Poziom 9  
    o cały ten pęk kabli który wchodzi pionowo do rozdzielnicy. Te cieńsze kabelki poziomo z niej wychodzące mają swój koniec w salonie i wyglądają tak (były podpięte do mechanicznego przełącznika (0, I, II) sterującego ogrzewaniem. Jakby ktoś miał jakąś koncepcje do czego je można wykorzystać to proszę napisać (a może całkowicie je wysunąć ze ściany?)

• #4 17436990
    stanislaw1954
    Poziom 43  
    Do napędu bramy zazwyczaj potrzeba jest przewodu 5 x 2,5 mm2, gdzie trzy żyły: faza, neutralny i ochronny potrzebne są do ( napędu) silnika, a dwa pozostałe do sterowania otwieraniem/ zamykaniem bramy. W tej skrzynce masz grubsze, co nie przeszkadza.
  • #5 17437052
    kortyleski
    Poziom 43  
    Ocena: 3851
    stanislaw1954 napisał:
    Do napędu bramy zazwyczaj potrzeba jest przewodu