logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak zbudować licznik zliczający przedmioty do 999 z sygnałem co n?

Robi.w 11 Sty 2019 17:08 471 6
REKLAMA
  • #1 17693352
    Robi.w
    Poziom 7  
    Cześć. Mam następujący problem, chce zbudować licznik zliczający - dajmy na to jadące na transporterze przedmioty. Nie będę już szczegółowo opisywał o co dokładnie chodzi - interesuje mnie, aby licznik liczył do 999 i sygnalizował moment wjazdu wielokrotności ustawianej liczby n. Czyli dajmy na to ustawiamy liczbę n=12, Licznik zlicza od 0 dając sygnał przy 12, 24, 36, 48 itd... totalnym laikiem nie jestem bo skończyłem technikum elektroniczne ale kiedy to było.... I nie mam pojęcia od czego zacząć, co zastosować. Może istnieje coś już gotowego. Proszę pomóżcie ;)
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #3 17693515
    Grzegorz_madera
    Poziom 38  
    Ocena: 1733
    Rozwiązaniem jest licznik zliczający wstecz z automatycznym wpisywaniem wartości początkowej. Wpisujesz ile ma zliczyć, i po odliczeniu od tej wartości do zera masz interesujący Cię sygnał.
  • REKLAMA
  • #4 17693667
    HD-VIDEO
    Poziom 43  
    Ocena: 1876
    Liczniki ale nie CD4017 a licznik z wpisem wartości początkowej 74193

Gotowego układu to nie ma ale obecnie nie ma sensu stosować układów TTL/CMOS a taką funkcję może zrobić jeden mikrokontroler
  • REKLAMA
  • #5 17693676
    Ryszard49
    Poziom 39  
    Ocena: 1005
    Rozumiem że autor koniecznie chce sam zbudować licznik, gdyby nie to, to takie liczniki są w sprzedaży.
  • #6 17694056
    Robi.w
    Poziom 7  
    Nie koniecznie :) możesz wskazać licznik z taką funkcja? Szukałem ale nie mogę nic takiego znaleźć. Zależy mi aby wynik zliczania był pokazywany na wyświetlaczu i nie był zerowany wartością n. Tylko zliczał od 0 do 999, dając sygnał przy wielokrotności n
  • #7 17694452
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje