Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć silnik od pralki?

rysstepowy 07 Wrz 2005 13:52 7531 14
  • #1 07 Wrz 2005 13:52
    rysstepowy
    Poziom 12  

    Witam! Zamontowałem w miejsce spalonego silnika od kosiarki silnik od pralki wirnikowej (chyba Frania:-)) no i mam problem. Polega on na tym że z silnika wychodzą 3 kable niebieski, biały i czerwony i nie bardzo wiem jak go podłączyć. Teraz po podłączeniu silnik albo pracuje z dośc dużymi obrotami (w różne strony się obraca) albo chodzi bardzo powoli w jedną (chyba faza rozruchowa) jak go podłączyć prawidłowo? Jak zmieniać kierunek obrotów? Dzięki z góry za pomoc i Pozdrawiam!

    0 14
  • Pomocny post
    #2 07 Wrz 2005 14:06
    Topolski Mirosław
    Specjalista AGD

    Witam
    Napięcie podłącz do niebieskiego i białego natomiast kondensator wepnij między biały i czerwony ,oczywiście kondensator 7,5µF.Pozdrawiam

    1
  • #3 07 Wrz 2005 16:57
    rysstepowy
    Poziom 12  

    Dzięki za radę, teraz wszystko działa! a czy jest możliwość zmiany kierunku obrotów w takim silniku? jeśli tak to w jaki sposób to zrobić?

    0
  • #4 07 Wrz 2005 16:59
    żarówka rtęciowa
    Poziom 36  

    Zamienić przewody doprowadzające prąd do uzwojenia rozruchowego silnika.

    0
  • #5 07 Wrz 2005 20:16
    Topolski Mirosław
    Specjalista AGD

    żarówka rtęciowa napisał:
    Zamienić przewody doprowadzające prąd do uzwojenia rozruchowego silnika.

    W tym silniku zmiana obrotów wiąże się z dostaniem do wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego,a więc rozcieciem wiązania czół uzwojeń(co dla niedoświadczonego może się zakończyć wizytą w przewijalni silników),ponieważ niebieska końcówka to początek rozruchu i pracy,biała koniec pracy a czerwona koniec rozruchu.Pozdrawiam

    1
  • #6 07 Wrz 2005 20:36
    PS 663S BIO
    Poziom 31  

    Topolski Mirosław napisał:
    żarówka rtęciowa napisał:
    Zamienić przewody doprowadzające prąd do uzwojenia rozruchowego silnika.

    W tym silniku zmiana obrotów wiąże się z dostaniem do wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego,a więc rozcieciem wiązania czół uzwojeń(co dla niedoświadczonego może się zakończyć wizytą w przewijalni silników),ponieważ niebieska końcówka to początek rozruchu i pracy,biała koniec pracy a czerwona koniec rozruchu.Pozdrawiam


    ażeby ominąć zebezpieczenie termiczne też trzeba rozciąć te wiązania :?: a jak je potem związać z powrotem i czym je związać :?

    0
  • #7 08 Wrz 2005 08:36
    Topolski Mirosław
    Specjalista AGD

    PS 663S BIO napisał:


    ażeby ominąć zebezpieczenie termiczne też trzeba rozciąć te wiązania :?: a jak je potem związać z powrotem i czym je związać :?

    Wiele silników od popularnej Frani rozbierałem i robiłem,ale w żadnym nie widziałem zabezpieczenia termicznego(a może nie trafiłem na taki?).Gwoli ścisłości to laicy nie przeważnie nie robia tych rzeczy(chyba że dzięki pomocy fachowców)tylko fachowcy znający temat.Pozdrawiam

    0
  • #8 08 Wrz 2005 13:28
    rysstepowy
    Poziom 12  

    Oj to chyba samemu ciężko będzie mi zmienić obroty w tym silniku, chyba ze macie dla mnie jakieś pomocne sugestie, ale mimo wszystko spróbuje, dzięki wszystkim za rady i pozdrawiam!

    -1
  • #9 08 Wrz 2005 15:11
    PS 663S BIO
    Poziom 31  

    Topolski Mirosław napisał:
    PS 663S BIO napisał:


    ażeby ominąć zebezpieczenie termiczne też trzeba rozciąć te wiązania :?: a jak je potem związać z powrotem i czym je związać :?

    Wiele silników od popularnej Frani rozbierałem i robiłem,ale w żadnym nie widziałem zabezpieczenia termicznego(a może nie trafiłem na taki?).Gwoli ścisłości to laicy nie przeważnie nie robia tych rzeczy(chyba że dzięki pomocy fachowców)tylko fachowcy znający temat.Pozdrawiam


    :ups: nie napisałem że chodzi o silnik z pralki automatycznej

    0
  • #10 08 Wrz 2005 16:39
    rysstepowy
    Poziom 12  

    Bardzo ostrożnie dostałem się do wyprowadzeń silnika i tak: Niebieski jest połączony z dwoma wyprowadzeniemi, biały i czerwony z jednym, co z czym zamienić aby silnik obracał się w przeciwnym kierunku niż dotychczas? Z góry dzięki za porade! (dołączyłem zdjęcie ale jest nie najlepszej jakości)

    0
  • #11 08 Wrz 2005 20:21
    Topolski Mirosław
    Specjalista AGD

    rysstepowy napisał:
    Bardzo ostrożnie dostałem się do wyprowadzeń silnika i tak: Niebieski jest połączony z dwoma wyprowadzeniemi, biały i czerwony z jednym, co z czym zamienić aby silnik obracał się w przeciwnym kierunku niż dotychczas? Z góry dzięki za porade! (dołączyłem zdjęcie ale jest nie najlepszej jakości)

    Do niebieskiego dochodzą dwa końce jeden drutφ0,40,a drugi φ0,45.Zamień φ0,40 z końcówką czerwoną i będziesz miał odwrotne obroty.Pozdrawiam

    0
  • #12 10 Wrz 2005 11:34
    rysstepowy
    Poziom 12  

    Bardzo dziękuje za wskazówkę i Pozdrawiam!

    0
  • #13 12 Gru 2006 12:28
    ss-siwy
    Poziom 13  

    Witam wszystkich
    Nie chciałem zaczynać nowego tematu tym bardziej że moje pytanie wiąże się z tematem. A mianowicie moja frania tylko buczy, czyli podejrzewałem kondensator i faktycznie jest zły. Tyle że na wirniku był wiatrak plastikowy ktury się roztopił i odpad więc co do sprawności silnika mam wątpliwości. Jaką rezystancję powinny mieć uzwojenia stojana?

    0
  • #14 12 Gru 2006 12:58
    staszekf
    Poziom 32  

    Uzwojenie główne( V/Z - U ) 25 ohm
    Uzwojenie pomocnicze ( V/Z- W ) 30 ohm
    Razem ( U - W) 55ohm .Powodzenia

    0
  • #15 12 Gru 2006 13:17
    ss-siwy
    Poziom 13  

    U mnie było podobnie więc podłączyłem na ostro do sieci uzwojenie główne ruszyłem silnikiem i ruszył, wcześniej nie pomagało i dopiero teraz wiem dlaczego, kondensator powodował zwarcie, więc blokowało silnik i mnie to trochę zbiło z tropu.
    Dzięki wielkie za szybką odpowiedź

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo