Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323, silnik Z5 - Nie odpala - uszkodzony sterownik?

17 Lut 2019 15:37 303 13
  • Moderator Samochody
    Jak w temacie, przyciągnięta na krawacie, z opisem "że immo padło" - ponoć nie odpalała dopóki żółtej kontrolki za którymś razem na liczniku nie pokazała - wtedy zapalała. Nie wiadomo czego się złapać, jako że diagnostyka tam tylko na kodach migowych - w każdym razie, żółtej kontrolki z kluczykiem na zegarach brak, po włączeniu zapłonu nie uruchamia pompki paliwa, w trakcie kręcenia też nie - brak sterowania masą z ECM na przekaźnik. Powiem że lekko zgłupiałem - zasilania sterownika wygląda że są wszystkie. Sterownik Mitsubishi .
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 16  
    To od początku, sprawdzić pastylkę w kluczu, i połączenie pętli, zdaje się, że w tym modelu nie pokazuje kontrolki klucza immo na liczniku jeśli pętla immobilizera nie wykryje "kwarca"
  • Moderator Samochody
    vogelek1 napisał:
    To od początku, sprawdzić pastylkę w kluczu, i połączenie pętli
    I jedno i drugie jest. Przy okazji - iskry też brak, a tu chyba immo tego nie cięło?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 16  
    robokop napisał:
    vogelek1 napisał:
    To od początku, sprawdzić pastylkę w kluczu, i połączenie pętli
    I jedno i drugie jest. Przy okazji - iskry też brak, a tu chyba immo tego nie cięło?
    .
    Hmmm może zwarcie gdzieś jest i odcina paliwo i zasilanie cewki, odepnij cewkę WN (japońce stare mają przypadłość tą) to tak na początek :-)
  • Moderator Samochody
    vogelek1 napisał:
    Hmmm może zwarcie gdzieś jest i odcina paliwo i zasilanie cewki, odepnij cewkę WN (japońce stare mają przypadłość tą) to tak na początek
    Widziałęś w ogóle kiedykolwiek taką Mazdę??? Tam jest zespolone wszystkow aparacie zapłonowym - cewka, czujnik CKP, CMP, moduł wzmocnienia i rozdzielacz WN. Do aparatu dochdzi masa, +12V zasilanie cewki i modułu wzmocnienia i +5V - zasilanie czujników, a wracać powinny dwa sygnały prostokątne do ECM - impulsy wału, oraz znacznik 1-go cylindra.
  • Poziom 16  
    robokop napisał:
    vogelek1 napisał:
    Hmmm może zwarcie gdzieś jest i odcina paliwo i zasilanie cewki, odepnij cewkę WN (japońce stare mają przypadłość tą) to tak na początek
    Widziałęś w ogóle kiedykolwiek taką Mazdę??? Tam jest zespolone wszystkow aparacie zapłonowym - cewka, czujnik CKP, CMP, moduł wzmocnienia i rozdzielacz WN. Do aparatu dochdzi masa, +12V zasilanie cewki i modułu wzmocnienia i +5V - zasilanie czujników, a wracać powinny dwa sygnały prostokątne do ECM - impulsy wału, oraz znacznik 1-go cylindra.
    .

    Źle się wyraziłem to jedno a po drugie, że bazuję tylko na swoim doświadczeniu to taka jest moja sugeracja po naprawach gdzie zwarcie do masy odcinało zasilanie, powodzonka
  • Admin grupy Samochody
    Do aparatu zasilania dochodzą?
  • Poziom 25  
    A wracają te dwa prostokąty z aparatu?
    Mi ten aparat wyglada podejrzanie i jemu bym sie przyjrzał dokładnie.
  • Moderator Samochody
    Z aparatu wychodzą. Udało się osiągnąć postęp - przy kręceniu rozrusznikiem już przekaźnik pompy się włącza - urwany przewód był w wiązce aparatu. Jutro w wolnej chwili działamy dalej -jeszcze nie wiem, czy impuls sterujący wraca do wzmacniacza. Bo iskry dalej brak.
  • Poziom 26  
    Robiłem coś takiego ostatnio w vitarze znajomego. Inne auto ale sterownik też mitsubishi, z podobnych lat. Były wylane kondensatory i pognily ścieżki. Dostałem sam sterownik bez auta, zreanimowalem to, ale nie do końca bo na główny przekaźnik kolega musiał dać masę bezpośrednio. Jeździ tak bo nie zależy mu na poprawce. A objawy jak u Ciebie. Auto zdechlo i kontrolka silnika nie swiecila. Ruszanie kablami przy komputerze pomagało.
  • Moderator Samochody
    Tu komputer wygląda dobrze - umieszczony jest na tunelu środkowym, więc ma sucho i ciepło. Wewnątrz żadnych podejrzanych śladów przegrzania/przypalenia/korozji. Nie miałem czasu uczciwie się nad tym pochylić dzisiaj, więc do jutra nic nowego nie wyjdzie.
  • Poziom 26  
    U mnie było widać gołym okiem. Komputer nie wyglądał na zalany tylko elektrolity się wylaly. Ruszanie wtyka od kompa nie powoduje zalaczenia przekaźnika?
  • Moderator Samochody
    lukasz12345678910 napisał:
    Ruszanie wtyka od kompa nie powoduje zalaczenia przekaźnika?
    Nie powoduje. Przekaźnik pompki nie ząłączał, bo sterownik nie dostawał impulsów z aparatu. Pozostaje ustalić, czemu nie ma iskry. Podejrzewam że 2 poprzednich majstrów, którzy pchali łapki gdzie tylko się dało, nabroiło więcej, niż "samo się zrobiło".

    No i wychodzi na to, że jest ubity sterownik niestety - brak iskry i kluczowania wtrysków - zasilania i masy prawidłowe, sterownik silnika widzi impulsy z aparatu, ale ich nie zwraca.

    Powiem że mnie coś trafi chyba. Drugi sterownik - brak reakcji na cokolwiek.