Witam.
Mazda 2 z silnikiem 1.4L Duratec 16V EFI DOHC bez instalacji gazowej. Taki sam jak w Fordach Fiesta, Fusion i bodajże niektórych Focusach.
Objawy:
1. Brak niskich obrotów. Silnik cały czas kręci się ok. 2000obr/min, a prędkość obrotowa skacze wraz z obciążeniem. Bez obciążenia (klima, wentylator czy światła) obroty silnika skaczą do ok. 2500obr/min, a po załączeniu klimy czy wentylatora spadają do ok. 1800obr/min.
Dzieje się tak zarówno na zimnym jak i na gorącym silniku.
2. Szarpanie przy dodawaniu gazu. Wg kodów błędów: wypadanie zapłonów na 4 cylindrze.
Kody błędów:
P0304 - czyli wypadanie zapłonów na 4 cylindrze.
P0500 - problemy z prędkościomierzem.
odczytane ELM 327
Zapewne będę musiał sprawdzić stan świec, przewodów zapłonowych, cewki/cewek zapłonowych, wtryskiwaczy, kompresji cylindrów, zwłaszcza cylindra nr 4
W związku z tym mam pytania:
Czy cylindry liczy się od strony rozrządu?
Czy poza świecami, przewodami, cekami zapłonowymi oraz wypalonymi zaworami, uszkodzenia innych elementów mogą powodować takie objawy?
Gdzie można znaleźć dokumentację instalacji elektrycznej oraz rysunki konstrukcji mechanicznej tego silnik?
Jakie jeszcze elementy powinienem sprawdzić?
Tak czy siak świece i przewody to wymienię. Wtryskiwacze można zamienić, aby zdiagnozować czy aby to nie jest wina wtryskiwacza. Tylko dziwi mnie brak niskich obrotów, bo chyba raczej wtryskiwacz nie powinien mieć aż tak dużego wpływu na ten problem?
Mazda 2 z silnikiem 1.4L Duratec 16V EFI DOHC bez instalacji gazowej. Taki sam jak w Fordach Fiesta, Fusion i bodajże niektórych Focusach.
Objawy:
1. Brak niskich obrotów. Silnik cały czas kręci się ok. 2000obr/min, a prędkość obrotowa skacze wraz z obciążeniem. Bez obciążenia (klima, wentylator czy światła) obroty silnika skaczą do ok. 2500obr/min, a po załączeniu klimy czy wentylatora spadają do ok. 1800obr/min.
Dzieje się tak zarówno na zimnym jak i na gorącym silniku.
2. Szarpanie przy dodawaniu gazu. Wg kodów błędów: wypadanie zapłonów na 4 cylindrze.
Kody błędów:
P0304 - czyli wypadanie zapłonów na 4 cylindrze.
P0500 - problemy z prędkościomierzem.
odczytane ELM 327
Zapewne będę musiał sprawdzić stan świec, przewodów zapłonowych, cewki/cewek zapłonowych, wtryskiwaczy, kompresji cylindrów, zwłaszcza cylindra nr 4
W związku z tym mam pytania:
Czy cylindry liczy się od strony rozrządu?
Czy poza świecami, przewodami, cekami zapłonowymi oraz wypalonymi zaworami, uszkodzenia innych elementów mogą powodować takie objawy?
Gdzie można znaleźć dokumentację instalacji elektrycznej oraz rysunki konstrukcji mechanicznej tego silnik?
Jakie jeszcze elementy powinienem sprawdzić?
Tak czy siak świece i przewody to wymienię. Wtryskiwacze można zamienić, aby zdiagnozować czy aby to nie jest wina wtryskiwacza. Tylko dziwi mnie brak niskich obrotów, bo chyba raczej wtryskiwacz nie powinien mieć aż tak dużego wpływu na ten problem?