Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 2 - 1.4L Duratec 16V - Brak niskich obrotów, wypadanie zapłonów

Plumpi 11 Aug 2019 14:59 1140 4
IGE-XAO
  • #1
    Plumpi
    Heating systems specialist
    Witam.

    Mazda 2 z silnikiem 1.4L Duratec 16V EFI DOHC bez instalacji gazowej. Taki sam jak w Fordach Fiesta, Fusion i bodajże niektórych Focusach.

    Objawy:
    1. Brak niskich obrotów. Silnik cały czas kręci się ok. 2000obr/min, a prędkość obrotowa skacze wraz z obciążeniem. Bez obciążenia (klima, wentylator czy światła) obroty silnika skaczą do ok. 2500obr/min, a po załączeniu klimy czy wentylatora spadają do ok. 1800obr/min.
    Dzieje się tak zarówno na zimnym jak i na gorącym silniku.
    2. Szarpanie przy dodawaniu gazu. Wg kodów błędów: wypadanie zapłonów na 4 cylindrze.

    Kody błędów:
    P0304 - czyli wypadanie zapłonów na 4 cylindrze.
    P0500 - problemy z prędkościomierzem.
    odczytane ELM 327

    Zapewne będę musiał sprawdzić stan świec, przewodów zapłonowych, cewki/cewek zapłonowych, wtryskiwaczy, kompresji cylindrów, zwłaszcza cylindra nr 4

    W związku z tym mam pytania:
    Czy cylindry liczy się od strony rozrządu?
    Czy poza świecami, przewodami, cekami zapłonowymi oraz wypalonymi zaworami, uszkodzenia innych elementów mogą powodować takie objawy?
    Gdzie można znaleźć dokumentację instalacji elektrycznej oraz rysunki konstrukcji mechanicznej tego silnik?
    Jakie jeszcze elementy powinienem sprawdzić?
    Tak czy siak świece i przewody to wymienię. Wtryskiwacze można zamienić, aby zdiagnozować czy aby to nie jest wina wtryskiwacza. Tylko dziwi mnie brak niskich obrotów, bo chyba raczej wtryskiwacz nie powinien mieć aż tak dużego wpływu na ten problem?
  • IGE-XAO
  • Helpful post
    #2
    decybel91
    Level 42  
    Cylindry od rozrządu a przyczyną jest pęknięta odma pod kolektorem ssącym 4 cylinder.
  • IGE-XAO
  • #3
    Plumpi
    Heating systems specialist
    decybel91 wrote:
    Cylindry od rozrządu a przyczyną jest pęknięta odma pod kolektorem ssącym 4 cylinder.


    Świetna diagnoza. Faktycznie problem obrotów była uszkodzona odma.
    Mazda 2 - 1.4L Duratec 16V - Brak niskich obrotów, wypadanie zapłonów Mazda 2 - 1.4L Duratec 16V - Brak niskich obrotów, wypadanie zapłonów Mazda 2 - 1.4L Duratec 16V - Brak niskich obrotów, wypadanie zapłonów

    Wielkie dzięki za pomoc.

    Pozostaje jeszcze problem nierównomiernej pracy silnika.
    Podczas gwałtownego dodawania gazu auto się lekko dławi. Podczas przyspieszania na wyższym biegu lekko szarpie. Po czym wchodzi powyżej 3000obr i już zaczyna w miarę równo ciągnąć. Od czasu do czasu zapala się kontrolka "Check Engine" i pojawiają się błędy P0304
  • #4
    Plumpi
    Heating systems specialist
    Okazało się, że w zagłębieniu silnika, tam, gdzie zamontowane są świece zapłonowe, zebrała się woda i fajki były zamoczone.
    Po osuszeniu sprężonym powietrzem, wymianie świec, przewodów oraz filtra powietrza, silnik pracuje idealnie.
  • #5
    Bieda z nędzą
    Level 34  
    Czasami tej wody zbierze się tam i jeden litr. Sam się zastanawiam skąd ,i jedyne co mi przychodzi do głowy to kondensacja pary wodnej.