Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo fh 13 2011r - Zawieszenie pneumatyczne!

04 Mar 2020 06:32 342 12
  • Poziom 4  
    Witam.
    Potrzebuje pomocy bo już ręce opadają.
    Volvo fh 13 z 2011r ciągnik 460KM sam wywala poduszki do góry na maksa i nie reaguje na pilot nawet gdy jest dobrze to wciskam na pilocie stop a on już podnosi na maksa. Wczoraj był podłączany komputer i żadnych błędów nie pokazał.
    Dodam że poziomka nowa i zaworek w poduszce nowy.
    Podnosi albo w trakcie jazdy albo po rozładunku bo to patelnia.
  • Poziom 26  
    na ekranie liczników pokazuje że nie w poziomie do jazdy ?

    Zdanie zaczynamy wielką literą. ArturAVS.
  • Moderator HydePark/Samochody
    Krystianoo_92 napisał:
    Dodam że poziomka nowa i zaworek w poduszce nowy.

    Poziomki rosną w lesie, a w poduszce jest czujnik ciśnienia.
    Krystianoo_92 napisał:
    Wczoraj był podłączany komputer i żadnych błędów nie pokazał

    Jaki komputer? W FH można " z deski " ( licznika ) zdiagnozować. Najprawdopodobniej uszkodzona wiązka ECAS (zawieszenie pneumatyczne). Sprawdź połączenia z zaznaczonego złącza do podzespołów.

    Volvo fh 13 2011r - Zawieszenie pneumatyczne!

    Volvo fh 13 2011r - Zawieszenie pneumatyczne!
    Najczęściej przewody ulegają uszkodzeniu pod kabiną z prawej strony i w okolicach prawych poduszek na ramie.
  • Poziom 4  
    Tak pokazuje że nie w poziomie do jazdy.
    W komputerze pokładowym w diagnostyce też właśnie brak błędów co mnie dziwi.
    Autocom truck jak podłączę to mogę podnosić i opuszczać a na pilot nie reaguje jak już je podniesie na maxa.
    Kable pod kabiną były sprawdzane bo tydzień temu był podobny błąd ale wtedy opuszczał pilotem tylko że bardzo wolno i okazał się kabel od poziomki miał przejście ale bardzo słabe.

    Będę sprawdzał dzisiaj kable znów ale najbardziej dziwi mnie dlaczego nie pokazuje błędów.
  • Moderator HydePark/Samochody
    Krystianoo_92 napisał:
    Autocom truck jak podłączę to mogę podnosić i opuszczać a na pilot nie reaguje jak już je podniesie na maxa.

    W momencie diagnostyki zawieszenia, sterowanie z pilota nie działa. Niektóre wersje oprogramowania w FH nie pokazują w Autocom'ie zapisanych błędów, a jedynie aktualne. Przedzwoń całą wiązkę, na przerwy i zwarcia między żyłami. Jak masz możliwość, to podmień pilota z drugiego auta na próbę ( raz miałem przypadek uszkodzonej "sprężynki" od pilota, i zawieszenie też głupiało).
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    ArturAVS napisał:
    Jak masz możliwość, to podmień pilota z drugiego auta na próbę ( raz miałem przypadek uszkodzonej "sprężynki" od pilota, i zawieszenie też głupiało).


    W Scaniach częsty temat to wlaśnie uszkodzenie kabla „telefonicznego” w pilocie. Wtedy objawy są podobne i też błędów brak. Może to jest wlaściwy trop?
  • Moderator HydePark/Samochody
    saron22 napisał:
    W Scaniach częsty temat

    Zgadza się, zwłaszcza w młodszych. W Volvie jak pisałem raz mi się trafiło, i w sumie znalezione przypadkowo ( auto stało na zapłonie z wyłączonym silnikiem, a kierowca wchodząc do kabiny nadepnął na "sprężynkę" i zawieszenie wystrzeliło w górę).
  • Poziom 26  
    Kolego pokazuje błąd pojazd nie w poziomie do jazdy.
    Moim zdaniem zacina się zawór pneumatyczny od sterowania poduszkami ECAS.

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Na schemacie Y25.
  • Poziom 4  
    Dziękuje Panowie za podpowiedzi o 18 bierzemy się za to Volvo.
    Na pewno odpowiem co za czort w nim siedzi!
  • Poziom 4  
    Więc sprawa wygląda tak:
    Kierowcy jak napompuje poduchy w trakcie jazdy lub po rozładunku to nie można ich pilotem opuścić nawet po zgaszeniu i ponownym odpaleniu i na zapłonie tez nie. Musi wejść odpiąć czujnik ciśnienia i wtedy może dopiero opuścić. Wczoraj przez cały dzień 5 razy mu tak zrobił jak zjechał na bazę było wszystko ok.
    Błędy w autocom zapamiętane z dnia to:
    Elektrozawor osi 2 prawy
    Zwarcie z masa lub +30
    Czujnik ciśnienia osi 2 prawy
    Zwarcie z masa lub +30
    Czujnik położenia osi 2
    Zwarcie lub +30

    Kable sprawdzaliśmy wszystko wyglada ładnie żadnych przetarć.
    Dostał nowy pilot, nowy czujnik położenia, nowy czujnik ciśnienia.

    Narazie tego dużego zaworu ecas nie ruszaliśmy.
  • Moderator HydePark/Samochody
    Krystianoo_92 napisał:
    Elektrozawor osi 2 prawy
    Zwarcie z masa lub +30
    Czujnik ciśnienia osi 2 prawy
    Zwarcie z masa lub +30
    Czujnik położenia osi 2
    Zwarcie lub +30

    Definitywnie usterka elektryczna. Sprawdź wiązkę w zaznaczonych miejscach ( bez rozcinania pancerza się nie obędzie ).

    Volvo fh 13 2011r - Zawieszenie pneumatyczne!
    Jeśli jest ok, to podmień blok cewek elektrozaworu ECAS ( miałem tak w Magnum DXi, jedna z cewek losowo zwierała do masy ).