Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Kangoo - DIAG rozładowuje akumulator

_jta_ 25 Apr 2020 11:30 1773 26
NDN
  • #1
    _jta_
    Electronics specialist
    Samochód przez kilkanaście dni nie był używany (pandemia COVID-19), po czym okazało się, że akumulator jest rozładowany i nie daje się naładować. Po wymianie akumulatora wykryłem, że poprzez bezpiecznik DIAG płynie prąd około 0,95A (kluczyk jest wyjęty, radia nie ma, nic nie jest podłączone do gniazda zapalniczki) - co może pobierać taki prąd i dlaczego?

    Po wyciągnięciu bezpiecznika DIAG pobór prądu był 0,04A przez kilkanaście sekund, a potem nagle malał do 0,01A (mierzone na zakresie 10A z rozdzielczością 0,01A).
  • NDN
  • #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Ten bezpiecznik zasila część modułu UCH. Sprawdź pobór prądu dopiero po zamknięciu samochodu pilotem i odczekaniu paru minut (UCH musi "iść spać")
  • #3
    CrisELDi
    Level 14  
    Witam

    Proszę o rocznik tego pojazdu, a poza tym wiadomo iż te samochody ogólnie renault cierpią z elektroniką, proszę pamiętać iż samochód żyje jeszcze po wyciągnięciu kluczyka i do puki nie zamknie samochodu, pojazd nadal będzie przechodził w tryb uśpienia, nawet do 20 minut przed zamknięciem pojazdu.

    Proszę sprawdzić co się dzieje jak po zamknięciu pojazdu.

    Czy nadal rozładowuje nowy akumulator po dniu/dniach?
    Czy porostu stary akumulator miał dość...
  • #4
    sprimerr
    Level 15  
    Przy pomiarach wykonywanych jest błąd , tylko po stanie uśpienia pobór prądu , trzeba zrobić jak wyżej jest napisane
    Miernik w szeregu za bardzo się nie nadaje chwilowy styk i nadal będzie pokazywał ze coś pobiera najlepsze cęgi prądowe ,,,, nie raz sprawdzałem auta ze pobierają prąd najczęściej winna akumulatora, Jak klient się skarży ze auto
    Nie pali podstawowe 3 pomiary test akumulatora , test ładowania , oraz pobór prądu ,
  • NDN
  • #5
    milejow
    Level 43  
    CrisELDi wrote:
    a poza tym wiadomo iż te samochody ogólnie renault cierpią z elektroniką,

    Gdzie się takich bajek naczytałeś?

    Dodano po 1 [minuty]:

    sprimerr wrote:
    najlepsze cęgi prądowe

    Miernikiem cęgowym chcesz sprawdzać pobór rzędu mA?

    Podpinamy multimetr skonfigurowany na pomiar prądu w szereg z aku, zakres na max A, zamykamy auto i dokonujemy pomiaru po zrobieniu 4-paka :D
  • #6
    sprimerr
    Level 15  
    milejow wrote:
    CrisELDi wrote:
    a poza tym wiadomo iż te samochody ogólnie renault cierpią z elektroniką,

    Gdzie się takich bajek naczytałeś?

    Dodano po 1 [minuty]:

    sprimerr wrote:
    najlepsze cęgi prądowe

    Miernikiem cęgowym chcesz sprawdzać pobór rzędu mA?

    Podpinamy multimetr skonfigurowany na pomiar prądu w szereg z aku, zakres na max A, zamykamy auto i dokonujemy pomiaru po zrobieniu 4-paka :D



    Tak miernikiem cęgowym ale nie takim za 200 zł
    Lub rejestrator w oscyloskopie
  • #7
    genek1000
    Level 35  
    milejow wrote:

    CrisELDi napisał:
    a poza tym wiadomo iż te samochody ogólnie renault cierpią z elektroniką,

    Gdzie się takich bajek naczytałeś?

    Tak mi się coś zdaje że kolega CrisELDi też cierpi , ale na powielanie bzdurnych informacji poczytanych w necie :cry: .
    Tak jakby inne marki nie cierpiały na problemy z elektroniką . :| Dodatkowo chciałbym uświadomić koledze CrisELDi że elektronikę dla samochodów Renault nie produkuje Renault tylko BOSCH , Continental , Denso, Sagem , Johnson Controls , itp ... . Te same które produkują dla BMW, VW , Mercedes itp ...
    milejow wrote:
    zamykamy auto i dokonujemy pomiaru po zrobieniu 4-paka :D

    Tu bym się tak nie rozpędzał :D bo znam takich co robią czteropaka w 4 minuty :D . Zanim doczeka tych potrzebnych około 20 - 30 minut to już nie będzie w stanie odczytać wyniku :D

    Dodano po 11 [minuty]:

    sprimerr wrote:
    Tak miernikiem cęgowym ale nie takim za 200 zł

    Mógłbyś podać typ :?:
    Już dłuższy czas szukam miernika cęgowego do pomiarów prądu stałego żeby nie oszukiwała poniżej 500 mA .
    Denerwuje mnie to ciągłe odpinanie akumulatorów przy szukaniu upływu prądu w samochodzie . :cry:
    Potem kombinuj kod do radia , po przyuczaj zegarki , szyby itp.
    Jeszcze cię klient zjedzie że mu spalanie średnie wzrosło z 5/100 km do 20l/100km :D
  • #8
    _jta_
    Electronics specialist
    milejow wrote:
    Miernikiem cęgowym chcesz sprawdzać pobór rzędu mA?

    UT210E. Ma zakresy DC 2A/20A/100A, powinien wykryć te około 0,9A, a nawet znacznie mniej...

    Ale może da się wykryć przepływ prądu zwykłym kompasem? Ziemskie pole magnetyczne jest chyba do około 50A/m.
  • #9
    miroslaw wielki
    Conditionally unlocked
    milejow wrote:
    CrisELDi wrote:
    a poza tym wiadomo iż te samochody ogólnie renault cierpią z elektroniką,

    Gdzie się takich bajek naczytałeś?

    Dodano po 1 [minuty]:

    sprimerr wrote:
    najlepsze cęgi prądowe

    Miernikiem cęgowym chcesz sprawdzać pobór rzędu mA?

    Podpinamy multimetr skonfigurowany na pomiar prądu w szereg z aku, zakres na max A, zamykamy auto i dokonujemy pomiaru po zrobieniu 4-paka :D

    Ja wyciagam zasilanie kablami na zewnatrz i podpinam multimetr. Cegi stosuje do prądu rozruchowego
  • #13
    sprimerr
    Level 15  
    Używam Bening a miernika cęgowego to jest to samo co APPA tylko inny kolor 😎 , rejestratora SuN , nie mówcie nic o uni t ponieważ to się nie nadaje do profesjonalnej pracy ,
    Aczkolwiek chińskie sprzęty mnie zaskakują ale też kosztują
    Np quick stacja pozytywnie mnie zaskoczyła Hot air
  • #14
    Krzys55
    Level 27  
    Fluke F 325 mierzy takie małe prądy DC.
  • #16
    mobil6000
    Level 15  
    Bside ACM91 robi robotę, nigdy nie ściągam klemy i jest tańszy od fluka kilka razy
  • #17
    genek1000
    Level 35  
    _jta_ wrote:
    UT210E mierzy prąd AC i DC

    Przepraszam . :please: Mój błąd :not: . Nie doczytałem parametrów , a nie przypuszczałem że miernik w cenie 150 zł może mierzyć prąd stały . :D
    Poza tym jak słyszę UNIT to mnie trzepie .
    To był mój pierwszy elektroniczny miernik po analogowej Merze ( było to trochę lat temu ) . Wyświetlał takie głupoty że szkoda gadać a jakość wykonania wołała o pomstę . :cry:
    Może najwyższy czas zweryfikować swoją poglądy na temat UNIT :D
    mobil6000 wrote:
    Bside ACM91 robi robotę

    To coś też mi pachnie ChRL . Można to kupić oficjalnie w Europie :?:
    Krzys55 wrote:
    Fluke F 325 mierzy takie małe prądy DC
    Ale też kosztuje . Przynajmniej wiadomo że cię nie oszuka :D .
    sprimerr wrote:
    Używam Bening a miernika cęgowego

    To może być ciekawa propozycja :ok:
  • #18
    milejow
    Level 43  
    _jta_ wrote:
    powinien wykryć te około 0,9A, a nawet znacznie mniej...

    Jak ci auto będzie ssało ampera to cęgami odczytasz-zgoda, nawet zlokalizujesz usterkę i naprawisz ją-zgoda. Ale naprawienie nie znaczy wyeliminowanie nadmiernego poboru prądu, może być sytuacja, że pobór nadal będzie za duży, np 300mA(dużo za duży), cęgi pokażą 0mA czyli ok. a w rzeczywistości jesteś nadal w lesie.
    Do tej roboty bierzemy multimetr, nie cęgi.
  • #19
    sprimerr
    Level 15  
    Cęgi pokazują 00.1 A wiec nie wiem jakich przyrządów używacie poprostu na sprzęcie pomiarowym nie można oszczędzać
    Ale jak kto woli
  • #22
    Adamcyn
    Level 38  
    milejow wrote:
    Do tej roboty bierzemy multimetr, nie cęgi.

    milejow wrote:
    Miernikiem cęgowym chcesz sprawdzać pobór rzędu mA?


    Też tak jeszcze niedawno sądziłem.
    _jta_ wrote:

    UT210E. Ma zakresy DC 2A/20A/100A, powinien wykryć te około 0,9A, a nawet znacznie mniej...

    Zobaczcie poniżej:
    Kolega CMS zmierzył cęgami tego miernika 5 mA.

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3550338.html
  • #23
    CrisELDi
    Level 14  
    Witam

    Witam widzę iż poruszyłem delikatny punkt odnośnie jakości elektroniki Renault, mówię to z własnego doświadczenia, w mojej firmie posiadam 6 Renault Traffic z roczników 2007-2014 w tym czasie wszystkie mają problemy nie wspominam tu o mechanicznych ( 2.0 dci silniki są bardzo dobre ) z ostatnich dni pojawił się problem z włączaniem kierunkowskazów, sterownik zamykania -zasyfione styki, modły podgrzewania świec żarowych nie łączy na stykach i uszkodzona wiąski kabli na silnikiem, rdza na klampach akumulatora, padające układy kontroli nawiewu zbudowane na prostackich rezystorach... itp... i tak mogę wymieniać sam większość napraw wykonuje sam wiec to tylko moje doświadczenia oraz podparte właścicieli renault laguna którzy bardzo szybko pozbywają się tego samochodu z względu na własnie poważne wady z elektroniką i błędami...

    Renault nie ma co porównywać do bmw czy mercedes to dwie rożne klasy samochodów i każdy kto robi przy samochodach widzi jak są wykonane...

    Pozdrawiam i rzyczę rozwiązania problemu.
  • #24
    genek1000
    Level 35  
    CrisELDi wrote:
    Witam

    Witam widzę iż poruszyłem delikatny punkt odnośnie jakości elektroniki Renault, mówię to z własnego doświadczenia, w mojej firmie posiadam 6 Renault Traffic z roczników 2007-2014 w tym czasie wszystkie mają problemy nie wspominam tu o mechanicznych ( 2.0 dci silniki są bardzo dobre ) z ostatnich dni pojawił się problem z włączaniem kierunkowskazów, sterownik zamykania -zasyfione styki, modły podgrzewania świec żarowych nie łączy na stykach i uszkodzona wiąski kabli na silnikiem, rdza na klampach akumulatora, padające układy kontroli nawiewu zbudowane na prostackich rezystorach... itp... i tak mogę wymieniać sam większość napraw wykonuje sam wiec to tylko moje doświadczenia oraz podparte właścicieli renault laguna którzy bardzo szybko pozbywają się tego samochodu z względu na własnie poważne wady z elektroniką i błędami...

    Renault nie ma co porównywać do bmw czy mercedes to dwie rożne klasy samochodów i każdy kto robi przy samochodach widzi jak są wykonane...

    Pozdrawiam i życzę rozwiązania problemu.

    Nie poruszyłeś delikatnego punktu odnośnie elektroniki Renault , tylko delikatnego punktu odnośnie generalizowania spraw nie mając o nich pojęcia .
    Czy w kilkuletnim Niemcu nie przyrdzewiej klema na akumulatorze jak będzie on umieszczony pod podwoziem samochodu :?:
    A myślisz że w Niemcu rezystor nagrzewnicy w manualnej wersji jest zbudowany jak ? Z kosmicznych materiałów :?:
    I że wiązki na silniku szlag nie trafia jak ktoś wcześniej pchał łapy i urwał zapięcia i wiązka trze po elementach :?:
    Wszystkie samochody się psują , a zauważyłem że najmniej te które są obsługiwane i serwisowane przez mechaników o wysokiej kulturze zawodowej . :|
    Każdemu producentowi zdarzają się wpadki - np. Renault Laguna II . :cry:
    Jest nawet temat o tym na tym forum .
    Wiem że fana niemieckiej motoryzacji nic nie przekona :cry: , ale tak się zastanawiam czemu masz klika Traficów , zamiast kilku Mercedesów Vito albo Kilku VW Caravel :?:
  • #26
    CrisELDi
    Level 14  
    genek1000 wrote:

    Nie poruszyłeś delikatnego punktu odnośnie elektroniki Renault , tylko delikatnego punktu odnośnie generalizowania spraw nie mając o nich pojęcia .
    Czy w kilkuletnim Niemcu nie przyrdzewiej klema na akumulatorze jak będzie on umieszczony pod podwoziem samochodu :?:
    A myślisz że w Niemcu rezystor nagrzewnicy w manualnej wersji jest zbudowany jak ? Z kosmicznych materiałów :?:
    I że wiązki na silniku szlag nie trafia jak ktoś wcześniej pchał łapy i urwał zapięcia i wiązka trze po elementach :?:
    Wszystkie samochody się psują , a zauważyłem że najmniej te które są obsługiwane i serwisowane przez mechaników o wysokiej kulturze zawodowej . :|
    Każdemu producentowi zdarzają się wpadki - np. Renault Laguna II . :cry:
    Jest nawet temat o tym na tym forum .
    Wiem że fana niemieckiej motoryzacji nic nie przekona :cry: , ale tak się zastanawiam czemu masz klika Traficów , zamiast kilku Mercedesów Vito albo Kilku VW Caravel :?:



    Widać iż nie jesteś posiadaczem żadnej z niemieckiej marki :) Ja nie mówię iż to są złe samochody posiadają dobra blacharkę bardzo dobre silniki ale mimo prawidłowego i kompletnego serwisu siada turbo, łożyska w skrzyni, i bardzo często elektronika z głupiego powodu są wykonane z tanich materiałów, i zaprojektowane są w bardzo prosty i tani sposób i to jest ok dla mnie bo to tylko samochód do pracy który zaspokaja potrzeby moją firmę. Tylko na jakiś czas. Dla prywatnego użytku zastanowił bym się, ale ja mam inne wymagania co do prywatnego samochodu.

    Pomagając innym rozwiązywać problemy z samochodami czy sam posiadając samochody.. widać różnice w materiałach z jakich są wykonane i w jaki sposób są zaprojektowane. Można się kłócić co jest gorsze co lepsze , a prawd jest tylko jedna każdy samochód ma inne przeznaczenie "przetrwania na drodze"

    Poz.
  • #27
    genek1000
    Level 35  
    Nie dogadamy się . Ja o wozie , ty o kozie .
    Wszystkie samochody się psują . Jednych producentów mniej , innych bardziej . Jedne modele mniej , inne bardziej .
    Wszystko zależy na jakim etapie jest producent. Jeśli wypuścił na rynek kilka modeli które były bezawaryjne , to za przeproszeniem G... zarobił , bo producenci zarabiają na sprzedaży części zamiennych a nie na samochodach . Wskaźniki rentowności na nowym samochodzie to od kilku do kilkunastu procent . Mówimy oczywiście o największych producentach samochodów , a nie o markach niszowych typu Porsche czy Ferrari .
    Więc jak podbudował sobie markę jako producent niezawodnych samochodów wypuszcza kilka modeli które się muszą psuć bo trzeba sobie odbić .
    Istnieją potężne działy badawcze które zajmują sie obliczaniem kiedy samochód ma zacząć się psuć i co . Tak żeby za bardzo nie zepsuć sobie marki ale też żeby zarobić na częściach .
    CrisELDi wrote:
    są wykonane z tanich materiałów, i zaprojektowane są w bardzo prosty i tani sposób

    Do tego sam wiesz że zapłaciłeś za Renówkę 100 000 a za VW zapłaciłbyś 200 000 .
    Tak masz rację . Nie jestem posiadaczem żadnej Niemieckiej marki ponieważ mnie na nią nie stać . Nie stać mnie płacić za podobne wyposażenie i komfort dwukrotnie więcej . Owszem Niemiec ma lepszą tapicerkę , bardziej wyrafinowane zawieszenie , ale suma sumarum , czy to Niemiec Czy Francuz , czy Japończyk dojadę nimi w to samo miejsce i to samo przewiozę .
    Reasumując : nie podobało mi się twoje generalizowanie że Renault ogólnie cierpią z elektroniką . Uważam że inne marki również . Takie jest moje zdanie :D