Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Określenie rodzaju instalacji elektrycznej w mieszkaniu

22 Maj 2020 19:05 156 3
  • Poziom 2  
    Cześć,
    Jakiś czas temu nabyłem lokal usługowy, który następnie przekształciłem pod mieszkanie. Planuję przeprowadzić niedługo generalny remont, jednak aby określić jedne z podstawowych założeń projektu (takich jak rodzaj ogrzewania lub płyta czy palnik w kuchni) potrzebuję określić czy w mieszkaniu jest doprowadzony prąd trójfazowy.
    Niestety nie znam się na tym, dlatego zrobiłem zdjęcie skrzynki oraz licznika, ponieważ może ktoś z uczestników forum będzie w stanie mi pomóc.

P.S.
    Wrzucam zdjęcia dwóch liczników, ponieważ licznik znajduje się w lokalu poniżej mojego mieszkania i osoba pracująca w nim nie wie, który należy do niego, a który do mnie.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Witaj

Ze zdjęć widać że jest tam zasilanie 3 fazowe. Lampka sygnalizacyjna pokazuje trzy zielone diody sygnalizujące L1 L2 i L3 wynika z tego że napięcie doprowadzone do skrzynki jest trójfazowe.

Trzeba by było otworzyć obudowę skrzynki elektrycznej i miernikiem ustawionym na napięcie do 600V lub więcej napięcia zmiennego zmierzyć, ale jeśli nie znasz się na tym proponuję zawołać kogoś kto Ci to zrobi - porażenie napięciem 230V lub 380V może być śmiertelne, ja nie namawiam - chyba że czujesz się na siłach to zrobić. Trudno mi określić na odległość Twoje umiejętności.

Pozdrawiam ...
  • Poziom 2  
    DJCheester napisał:
    Witaj

Ze zdjęć widać że jest tam zasilanie 3 fazowe. Lampka sygnalizacyjna pokazuje trzy zielone diody sygnalizujące L1 L2 i L3 wynika z tego że napięcie doprowadzone do skrzynki jest trójfazowe.