Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Honda Accord VI CG9 - Błąd P1167 po wymianie sondy Lambda regulacyjnej

Szymon640x480 05 Nov 2020 19:16 2049 15
NDN
  • #1
    Szymon640x480
    Level 16  
    Od kilku miesięcy mam Akordeona, samochód trochę podszarpuje przy ruszaniu, za bardzo nie ma mocy dopóki się nie odpali Vtec. Silnik F20B6 2.0i 147km, samochód nie miał nigdy gazu. Niedawno zdjąłem zegary i okazało się, że była spalona żarówka od Check engine, wymieniłem i oczywiście zdziwko było, gdy od teraz zaczął ciągle świecić. Sprawdziłem więc co jest i były błędy dwóch sond i czujnika spalania stukowego. Jedną sondę zakupiłem i już zamontowałem do nowo wspawanej strumiennicy z emulatorem i jest spokój, jej błąd wygasł (łącznik elastyczny również jest nowy).
    Został P1167 od sondy przy kolektorze wydechowym. Po wymazaniu błędów błąd wracał po paru sekundach gdy silnik pracował. Wymieniłem sondę na tą z civic 1.4 75 koni (sonda różni się tylko wtykiem - jest męski a w accord jest żeński). Zamieniłem wtyczki i po skasowaniu błędu checz nie pojawia się przez parę minut, więc już coś, aczkolwiek oczywiście po czasie wraca.
    Zależy mi na tym, żeby silnik wyszedł z trybu awaryjnego. Jest zdrowy, pracuje równo i cicho i nie pobiera oleju. Koszt sond OEM jest jednak nieprzyzwoity, za komplet trzeba beknąć ponad 1000zł. Jak sprawdzić co nie gra? Sonda z civica sprawdzona w civicu jest sprawna.
  • NDN
  • #2
    Bedni
    Level 16  
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2664224.html

    Błąd konkretnie dotyczy grzałki sondy. Jeżeli jest przerwa w okablowaniu to wymiana sondy nic nie da. Możesz sprawdzić oporność grzałki (2 białe kable z tego co pamiętam), jeżeli mieści się w przedziale podanym w instrukcji serwisowej akorda to wiadomo że wina nie leży po stronie sondy tylko auta.
  • NDN
  • #3
    Szymon640x480
    Level 16  
    Zmierzyłem i pokazało 13,5ohm. Ma kolega taką serwisowke?
  • Helpful post
    #4
    Bedni
    Level 16  
    Nie mam. Musisz poszukać. Możesz próbować też po oznaczeniach sondy.

    Jednocześnie możesz już szukać przerwy w kablach, bo generalnie japońce mają większą oporność grzałek sond, więc "jako-tako" się zgadza. Gdyby była padnięta na 100% to miał byś 0 ohm.
  • #5
    Szymon640x480
    Level 16  
    Kłaniam się, zamówiłem sondę delphi ES20142-12B1. Po resecie błędów check zapala sie po minucie, od sondy regulacyjnej. Sonda działała z tym silnikiem według użytkowników forum Hondy i w niektórych katalogach widnieje jako kompatybilna. Oporność na grzałce wynosi 8,5 ohm. Czy ktoś dysponuje serwisówką? Accord VI 1999r. silnik 2.0 F20B6
  • Helpful post
    #6
    Bedni
    Level 16  
    Sprawdź czy teraz wyrzuca dokładnie ten sam błąd. Grzałka raczej od razu zapala check, nie po minucie. Lepiej się upewnić.

    Tak samo przerwa w obwodzie grzałki zapaliła by check od razu - więc to akurat można wykluczyć.


    Edit: Skreśliłem to co wprowadza w błąd. Po ostatnim poście chyba już wszystko jasne.
  • Helpful post
    #7
    Anonymous
    Level 1  
  • #8
    Szymon640x480
    Level 16  
    No to na razie zmierzyłem przez OBD i aplikację. Honda Accord VI CG9 - Błąd P1167 po wymianie sondy Lambda regulacyjnej Honda Accord VI CG9 - Błąd P1167 po wymianie sondy Lambda regulacyjnej

    parę przygazówek, czerwony wykres od sondy za katem, zielony od regulacyjnej
    jak będę miał na to czas to pogrzebie w kablach
    Honda Accord VI CG9 - Błąd P1167 po wymianie sondy Lambda regulacyjnej

    Dodano po 2 [godziny] 6 [minuty]:

    sprawdziłem napięcia z gniazda sondy
    czarny 2V8, biały 12V, niebieski 3V, czerwony 3V
  • Helpful post
    #9
    Bedni
    Level 16  
    Obie sondy dają błędy, a po wykresie widać że jedna jest martwa.
    P0141 dotyczy drugiej sondy. Czy czasem zielony wykres to nie jest druga sonda jak wskazuje legenda w wykresie?
  • #10
    Szymon640x480
    Level 16  
    Quote:
    Czy czasem zielony wykres to nie jest druga sonda jak wskazuje legenda w wykresie?

    Nie nie.
  • Helpful post
    #11
    grala1
    VAG group specialist
    Pokaż jeszcze raz te wykresy na biegu jałowym, silnik nagrzany, nie dotykasz pedału gazu.
    Ile przewodów mają obie sondy?
    Trochę dźwine te twoje pomiary - mógłbyś je odnieść do kolorów przewodów sondy?
    Wygląda jakbyś mierzył do masy auta - w jednym z tych przewodów powinna być masa a ty tu masz 3V na 3 przewodach - chyba że masz tam sondę tytanową.
    Wtedy by nawet to napięcie powyżej 1V pasowało skoro grzałka tam nie działa.
    Podaj jakie kolory przewodów mają obie sondy.
  • #12
    Szymon640x480
    Level 16  
    tak właśnie mierzyłem, masę z kolektora, + z każdego przewodu. Czarny to chyba + od grzałki zresztą nie ważne zaraz sprawdzę jak to jest na schemacie i zmierzę bezpośrednio w gnieździe.
    ide sprawdzać wykresy
  • Helpful post
    #13
    ladamaniac
    Level 39  
    Honda jest bardzo wymagająca co do oporności grzałki. Najlepiej widać na oscyloskopie, można też równolegle do przewodów grzałki podłączyć diodę LED z rezystorem. Jeśli Po uruchomieniu silnika chwilkę kluczuje napięcie, a potem sterownik wyłącza masę i jest w sterowniku błąd grzałki, to znaczy, że mu nie pasuje oporność. Sprawdza też wzrost oporności grzałki razem z temperaturą sondy, nawet chyba w parametrach można podejrzeć bieżący prąd grzałki. Przerabiane na CR-V trzeciej generacji.
  • #14
    Szymon640x480
    Level 16  
    dalem ciała, okazuje się że po odpięciu pierwszej sondy na wykresie nic się nie dzieje. wiec pierwsza działa, na pierwszym wykresie tylko raz klepnąłem gaz, na drugim po prostu sobie chodzi na jalowych obrotach
    a druga sonda nic
    jest to zamiennik z allegro NTY 1x ESL-HD-001 za 83zl wkręcona do "emulatora" do strumiennicy
    Honda Accord VI CG9 - Błąd P1167 po wymianie sondy Lambda regulacyjnejScreenshot...103531.jpg Download (247.98 kB) Honda Accord VI CG9 - Błąd P1167 po wymianie sondy Lambda regulacyjnejScreenshot...103539.jpg Download (229.23 kB) Honda Accord VI CG9 - Błąd P1167 po wymianie sondy Lambda regulacyjnejScreenshot...llegro.jpg Download (103.81 kB)
  • Helpful post
    #15
    Jarząbek
    Level 14  
    Honda Accord 2001 108 [kW] po lifcie. Błędy P1167 i P1166 Kupiłem sondę DENSO DOX 1452. Po wykasowaniu błędów kontrolka zgasła. Honda Accord VI CG9 - Błąd P1167 po wymianie sondy Lambda regulacyjnej
  • #16
    Szymon640x480
    Level 16  
    Sonda Denso używana rozwiązała problem. Szkoda kasy ale trudno, jak na razie nikt nic mądrzejszego nie wymyślił. Jeżdżę tak już ponad rok, checka nie ma..