Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Risco LightSYS - kod instalatora, uzbrajanie-rozbrajanie partycji

Zonczek 19 Nov 2020 15:21 1416 6
Optex
  • #1
    Zonczek
    Level 9  
    Witam

    Mam problem ze swoim systemem alarmowym w domu. Jest to alarm Risco LightSYS. Firma która go zakładała wypięła się na mnie - wyjechali do pracy za granicę i nie obierają telefonów, albo mnie zbywają. Chciałem zamówić inną firmę aby "naprawiła" usterkę, ale firmy mówią, że bez kodu instalatora będą musieli wszystko zresetować i ogarniać od zera sprawdzając wszystkie linie co jest czym i konfigurując wszystko od nowa, co będzie kosztowało niemałe pieniądze...
    Z tego co wygrzebałem w sieci standardowy kod instalatora 1111 nie działa - został więc pewnie zmieniony. Działa mi kod drugiego instalatora 2222 ale z jego poziomu nie mam chyba dostępu do konfiguracji partycji i ich ustawień - a przynajmniej ich nie znalazłem, albo nie potrafię rozszyfrować prawidłowo skrótowych nazw wyświetlanych na klawiaturze.

    Generalnie problem mam taki, że mam skonfigurowane 3 partycje z czego jedna to jest alarm załączany z harmonogramu w nocy. Jego uzbrajanie i rozbrajanie automatycznie działa prawidłowo. Mogę go uzbroić i rozbroić z poziomu aplikacji na telefonie. Ale nie mogę tego zrobić z poziomu klawiatur w domu. Klawiatury nie przyjmują kodów użytkownika. Nie działa też łączne uzbrajanie rozbrajanie wszystkich partycji przy użyciu kodu+0. W sytuacji przypadkowego uruchomienia alarmu muszę biegać szukać telefonu albo lecieć do alarmu i odcinać cały od prądu łącznie oczywiście z odłączeniem baterii.

    Potrzebuję pomocy jak to ogarnąć żeby kody użytkownika i uzbrajanie / rozbrajanie z "0" działały prawidłowo... Czy jest możliwość jakiegoś zresetowania kodu instalatora i dostania się do ustawień bez konieczności konfigurowania wszystkiego od zera? Ewentualnie może ktoś jest w stanie pomóc od razu rozwiązać opisany powyżej problem z uzbrajaniem/rozbrajaniem?
  • Optex
  • #2
    tomzawar
    Level 2  
    Jak dobrze pamiętam, to drugi DIP Switch na płycie centrali resetuje kod instalatora, sub instalatora i głównego użytkownika .
    Jakie jest dokładnie oznaczenie płyty głównej, RPXXXXXXX ??
    Kod sub instalatora domyślnie ma takie same uprawnienia jak instalator
  • Optex
  • #3
    Zonczek
    Level 9  
    Płyta główna ma oznaczenie RP432M
    Subinstalator u mnie na pewno ma ograniczony dostęp do menu konfiguracyjnego. Niewiele pozycji tam jest i w zasadzie nic konkretnego tam nie znalazłem

    Na tą chwilę sytuacja wygląda tak, że instalator będąc w Polsce łaskawie się pojawił. Walczył z konfiguracją chyba ze 2-3 godziny i nie był w stanie ogarnąć dlaczego dzieje się jak się dzieje. Kodu instalatora nie był łaskawy mi zdradzić... Miał pojawić się jeszcze raz i udostępnić dostęp chyba komuś bezpośrednio z Risco, ale dzisiaj dzwoniąc pytając kiedy się zjawią usłyszałem od jego szefa tekst w stylu skoro walczył 3 godziny i mu się nie udało tego ogarnąć to raczej się nie uda... czytaj skonfigurowaliśmy ci partycje jak chciałeś, ale że nie działa prawidłowo to nie nasz problem.
    Skończy się więc pewnie na szukaniu innej formy która będzie w stanie to ogarnąć. Może jest możliwość przekonfigurowania tego zdalnie? Alarm jest podłączony do sieci
  • #4
    sosarek

    Level 43  
    Skoro sprzęt jest Twoją własnością powinni udostępnić Ci kod bądź przywrócić fabryczny - teraz po prostu lecą w "ciula" a ten co 3 godziny "robił" widocznie nie miał pojęcia gdzie i jak czego szukać.
    Dlaczego miałby niby udostępniać dostęp komuś z Risco? Co oni maja do tego?
    Napisz meila z prośbą by kto się u Ciebie pojawił i przywrócił fabryczne kody instalatora ponieważ sprzęt jest Twoją własnością skoro za niego zapłaciłeś i nie mają prawa blokować Ci dostępu do niego.
  • #5
    Zonczek
    Level 9  
    Na tą chwilę nie chcę wchodzić z nimi na ścieżkę wojenną. Robota bez umowy, faktury i żadnych dokumentów. Więc jak ich wkurzę albo zacznę straszyć to mogą się postawić okoniem i wtedy będzie problem. A z drugiej strony chcę ich jeszcze próbować przymusić do walki bo oni walczą jak walczą ale walczą z tym bezkosztowo jako wykonawca instalacji. Jak wezmę kogokolwiek innego to za trzaśnięcie drzwiami domu zedrze na dzień dobry parę stów. A jak nie doproszę się kodu i nie da się go jakoś rozsądnie zresetować bez kasowania całości ustawień i trzeba będzie wszystko identyfikować i konfigurować od nowa to dołożę do tej instalacji pewnie z 1000zł za głupi problem... Mogę oczywiście komuś zapłacić za robotę - nikt nie pracuje za darno. Ale w granicach rozsądku i zasadności względem kosztów wykonania całej tej instalacji. Poza tym jednym problemem instalacja działa prawidłowo i szkoda to wszystko resetować. Po resecie pewnie się o jakichś ustawieniach zapomni i będę znowu walczył z różnymi innymi mniejszymi, czy większymi uciążliwościami idąc w kolejne koszty wizyt konfiguracyjnych innego serwisu
  • #6
    sosarek

    Level 43  
    Zonczek wrote:
    Robota bez umowy, faktury i żadnych dokumentów.

    No to "klops" - niemniej sprzęt "wisi" u Ciebie w takim razie w jakiej formie - użyczenia, czy był gratyfikacją dla Ciebie za "załatwienie" czegoś"?
    Ja obstawiałbym przy swoim - skoro dali Ci go w posiadanie.
    Jeśli nie jest w żaden sposób zablokowany można pokusić się o wizytę innego Instalatora który spędzi tam pewnie dzień lub dwa by poznać topologię instalacji i zaprogramować od nowa ale jak wspomniałeś - to już koszta więc sam wybieraj.
  • #7
    Adamcyn
    Level 38  
    tomzawar wrote:
    Jak dobrze pamiętam, to drugi DIP Switch na płycie centrali resetuje kod instalatora, sub instalatora i głównego użytkownika .
    Tak to jest opisane w instrukcji.
    Czy istnieje ryzyko, że przy tym resecie kodów wykasują się inne ustawienia?