logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

[Rozwiązano] Pioneer A-676 – brak reakcji na regulację tonów, gdzie szukać usterki?

kajt55 10 Paź 2025 09:17 558 13
REKLAMA
  • #1 21715744
    kajt55
    Poziom 14  
    Ocena: 40
    Witam. Posiadam wzmacniacz Pioneer model A-676 i mam mały problem ponieważ nie działa regulacja niskich oraz wysokich tonów. Kręcenie potencjometrami nie reguluje barwy dźwięku. Czy ktoś z Panów jest w stanie mi pomóc? Gdzie szukać oraz jak szukać? Posiadam Multimetr, potrafię z niego korzystać? Jestem amatorem i nie mam problemu z lutowaniem oraz potrafię czytać schematy, lecz doświadczenia mi brak, ale chęci są.. Wzmacniacz na zdjęciu zakurzony, ale już ładnie wyczyszczony powietrzem.
    Wnętrze wzmacniacza Pioneer A-676 z widoczną elektroniką i złączami.
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 21715762
    Krzychu7
    Poziom 40  
    Ocena: 530
    Nie masz czasem włączonego przycisku "Direct", który wyłącza regulacje barwy dźwięku?
  • REKLAMA
  • #3 21715787
    wkj
    Poziom 37  
    Ocena: 396
    Jeżeli to nie będzie przycisk Direct jak kolega wyżej słusznie zauważył, to trzeba sprawdzić wszystkie połączenia wielostykowe, zimne luty na przełącznikach, zwłaszcza płytka z selektorami wej/wyj, na niej też znajduje się isosatat direct.
    Płytka z regulatorami znajduje się za frontem, warto też na nią spojrzeć pod kątem lutów.
  • #4 21715889
    kajt55
    Poziom 14  
    Dziękuję panowie za udział w dyskusji, guziki mi strasznie trzeszczą barwa dźwięku podczas próby klikania, dziś dopiero w pracy wyczyściłem z kurzu całe wnętrze bo był ogrom, teraz przeczyszczę preparatem do potencjometrów wszystkich przycisków i sprawdzę tę płytkę pod frontem… w weekend się za to zabiorę i dam znać.. Dziękuję jeszcze raz i miłego dnia Panowie.
  • Pomocny post
    #5 21716585
    wkj
    Poziom 37  
    Do czyszczenia są: