Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Różnica pomiędzy prądem stałym, a zmiennym

05 Wrz 2006 23:39 52585 21
  • Poziom 10  
    Jaka jest różnica prądu stałego, a zmiennego? Dlaczego nie można mieć instalacji w domu opartej o prąd stały, proszę o odpowiedź.

Z góry dziękuję.
  • Poziom 18  
    Kolega chyba raczy sobie żartować?
  • Poziom 10  
    Nie żartuję, w końcu jestem laikiem. ;] Mam pojęcie ogólne, ale po prostu to mnie zastanawia, więc proszę o sensowne odpowiedzi, przecież odbiorniki domowe mogą być też na prąd stały, chodzi o stratę mocy?
  • Poziom 10  
    Przeczytałem to... i o prądzie zmiennym też.

Zasilanie odbiorników o charakterze rezystancyjnym prądem przemiennym nie różni się w praktyce znacznie od zasilania prądem stałym. Wynika to z faktu, że niezależnie od typu prądu zasilającego na odbiorniku rezystancyjnym wydziela się taka sama ilość energii dla prądów o takiej samej wartości skutecznej. Zjawisko to wykorzystuje się powszechnie we wszelkiego rodzaju elementach grzejnych (np. elektryczne czajniki, grzałki kuchenki, piecyki, lutownice grzałkowe, itp.

Jak widać nie ma jakiś znaczących różnic tak samo co do żarówek można zasilać prądem zmiennym, które powoduje migotanie niezauważalne ludzkim okiem i prąd stały, który by tego nie powodował, więc w czym tkwi błąd mego rozumowania? Proszę o odpowiedź, dzięki!
  • Poziom 27  
    Na dole masz jeszcze odnośnik do prądu przemiennego.
  • Poziom 10  
    Jak możesz to udziel mi odpowiedzi, przeczytałem o prądach wszystkich już chyba. :) Więc czekam na jakąś odpowiedź.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Jest napisane jak byk:
    Cytat:
    Jak wspomniano wyżej, prąd przemienny daje się bardzo łatwo transformować na inne poziomy natężenia prądu lub napięcia