Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

406 Peugeot HDi 110 2000 rok - kopci błędy z KTS

11 Gru 2006 16:02 6194 14
  • Poziom 10  
    Samochód kopci, gdy mocniej naciskam na gaz. Nie jest to chwilowe, lecz dopóki nie przestanę przyspieszać. Gdy delikatnie przyspieszam jest bez wstydu, czyli nie kopcę. Poza tym w zakresie 2000-3000 obr/min pojawia się metaliczny przydźwięk. Turbina działa, auto ma wspaniałą dynamikę, ale ta chmura ciemnego dymu przynosi wstyd.
    Błędy KTS:
    1135 Elementy ograniczające ciśnienie pompy. Bieg jałowy. Błąd stały
    1519 Czujnik oleju w silniku zakłócenie działania.
    Auto nie informuje mnie o żadnych anomaliach związanych z silnikiem.
    Ciśnienie zmierzone na listwie na biegu jałowym to 290 bar.
    Auto ma przebieg 163000km. Rozrząd wymieniony przy przebiegu 150000km. Pali ok. 6.5l/100km (cykl mieszany).
  • Poziom 30  
    "1519 Czujnik oleju w silniku zakłócenie działania"
    Oby to był tylko obluzowany wtyk we wtyczce bo jeżeli nie to raczej silnik c sie skończy za niedługo.
    Sprawdź drogę przewodu czujnika ciśnienia i czujnik poziomu oleju w silniku.
    Nie mówię zebyś prawdził poziom oleju bo to pewnie już zrobiłeś.
  • Poziom 10  
    Gdzie jest czujnik ciśnienia i poziomu oleju w tym motorze?
    Co oznacza ten pierwszy błąd stały 1135?
  • Poziom 31  
    1135-third piston cut-off selenoid---wiring or ECM
  • Poziom 10  
    Co to jest w takim razie
    - wyłącznik trzeciego tłoka problem?
    - wyłączony trzeci tłok ?
    - okablowanie przy wtryskach?
    - czy dotyczy to innego elementu samochodu, aniżeli silnika?
    Nie rozumiem słowa "selenoid".
    A jak się ma do tego zapis z KTS - "Elementy ograniczające ciśnienie pompy. Bieg jałowy."
  • Poziom 18  
    Jeżeli się nie mylę (bo już mie się mieszają te pompy) to wygląda mi to na regulator ciśnienia w pompie wtryskowej. Zwrócił bym też uwage na wtryskiwacz z kablem. Jeszcze raz zaznaczam, że mieszają mi się systemy wtryskowe więc jeżeli się śmignąłem to proszę o korektę!! :D
  • Poziom 15  
    w silniku hdi wszystkie są z kablami a słowo selenoid oznacza cewkę zarówno przekażnika jak i sterójącą wtrysku może być
  • Poziom 26  
    jeżeli regulator ciśnienia by był uszkodzony powinny być jeszcze inne objawy (tryb awaryjny)
  • Poziom 10  
    Nie ma żadnych objawów typu tryb awaryjny, ani informacji o błędach na wyświetlaczu, a tym bardziej palących się kontrolek na tablicy.
    Podłączenie do komputera było tylko po to, by poszukać przyczyny kopcenia podczas przyspieszania.
    Co mam odkręcić by sprawdzić pompę wysokiego ciśnienia, wtrysków, okablowanie elektryczne wtrysków oraz wtyczki od poziomu i ciśnienia oleju (wczoraj znalazłem na schemacie umiejscowienie tych złączy). Chociaż poziom oleju widzę na wyświetlaczu po włączeniu zapłonu, a kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po rozruchu, być może pracują nie tak jak należy.
  • Poziom 26  
    może np.EGR jest nieszczelny.
  • Poziom 10  
    Czy podejrzewasz, że zasysa bokiem powietrze, co by świadczyło o kopceniu, a same błędy nie mają z tym nic wspólnego? Tylko, że bardzo mnie intryguje z czym je powiązać.
    Tak jak opisałem w pierwszym poście, że kilka miesięcy temu wymieniony był rozrząd, może z nim jest coś nie tak, chociaż auto śmiga. KTS był podłączony właśnie w tym warsztacie BOSCH, w którym był wymieniany rozrząd. Chciałem, żeby sprawdzili przy okazji wyprzedzenie wtrysku, ale powołując się na te błędy, stwierdzili że jest to niemożliwe.
    Jutro postaram się przejrzeć całą instalację elektryczną (uwagi od: szymtro; .:KoSik:. ; elektr.sa), tzn amatorsko posprawdzać kontakty na stykach, przedzwonić kable itp.
  • Poziom 26  
    Dziwne rzeczy z tym autem,błąd stały regulator ciśnienia-powinna świecić kontrolka diagnostyki
  • Poziom 10  
    "Wyłącznik 3-go tłoka. Błąd stały..."
    Jest to element pompy wysokiego ciśnienia Bosch CR/CP. Pompa ta ma trzy tłoki, które pracują wszystkie trzy, bądź tylko dwa.
    Wszystkie trzy tłoczą paliwo na biegu jałowym, gdy obciążenie wzrośnie ponad 2/3 oraz w pozostałych zakresach z histerezą. I jeszcze jeden przypadek, kiedy powinien zostać odłączony, to gdy temperatura paliwa wzrośnie powyżej 106 stopni.
    W moim przypadku musi być tak, że cały czas pracują wszystkie trzy tłoki. Po odłączeniu wtyku - bez zmian. Sprawdziłem czy nie ma przerw w okablowaniu. Nie ma. Jeden przewód wiedzie do kalkulatora wtrysku i jest tam sygnał, a drugi jest połączony np. z nastawnikiem recyrkulacji EGR - tu również jest przejście.
    Próbowałem pomierzyć, jakie napięcie pojawi mi się na wtyku (bieg jałowy, przegazowania na wysokie obroty), ale tam jedynie śladowe setne Voltów.
    Pytanie: jakiego napięcia powinienem się tam spodziewać?
    Jakie uszkodzenie może być w sterowniku kalkulatora? Przerwa, przywarcie?
    Jaki problem może wystąpić podczas ingerencji do wnętrza sterownika?

    Wydaje mi się, że kopcenie jednak nie jest związana z tą przypadłością.
    Może jeszcze w tym tygodniu sprawdzę, czy jest różnica po sprawdzeniu i dokładnym przeczyszczeniu całej instalacji turbodoładowania i EGR.
  • Poziom 10  
    Po przeczyszczeniu układu turbodoładowania i EGR przez mechanika, wydaje mi się, że nie ma kopcenia. Muszę poobserwować przez jakiś czas co się za mną dzieje, ale jest zdecydowanie lepiej. Co dziwne, nie obserwuję żadnego wzrostu mocy, ponieważ moc była i wcześniej. Inna sprawa to, że poprzednio podczas wprowadzania silnika na wysokie obroty widać było ruch EGR, a teraz tego nie ma (przewód podciśnieniowy jest założony oczywiście). Czyżby, gdy był zabrudzony to inaczej interpretował obciążenie (oczywiście pojazd zatrzymany) i już się otwierał, a teraz ani drgnie. Pewnie dopiero podczas rzeczywistego żądania mocy pod dużym obciążeniem ten zawór się otworzy.
    Co innego, że urządzenia pomiarowe nie wykazywały błędu EGR - być może mieściło się to w normie.
    Proszę o info dotyczące sterownika kalkulatora wtrysku, poszukiwanie sygnału dla 3-go tłoka pompy wysokiego ciśnienia.