logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Modernizacja wzmacniacza SE ECL82 z gramofonu Bambino do gitary elektrycznej

Mody 06 Kwi 2007 16:28 4811 14
REKLAMA
  • #1 3759681
    Mody
    Poziom 25  
    Ocena: 28
    Posiadam wzmacniacz na lampie ecl82 z gramofonu bambino. Wzmacniacz jest kompletny, był uruchamiany kilka lat temu kiedy było jeszcze napięcie sieciowe 220V. Chciałbym troszkę go odnowić, powymieniać elementy na nowe i użyć go jako wzmacniacz do gitary elektrycznej. W technice lampowej jeszcze nic nie robiłem można powiedzieć, że jestem początkujący i w związku z tym mam kilka pytań.
    - Jakie kondensatory zastosować czytałem, że ceramiczne nie nadają się?
    - transformator zasilający był zaprojektowany do napięcia sieciowego 220V, więc podłączając go pod 230V napięcie żarzenia wrośnie do ok. 7V. Czy do zmniejszenia napięcia zastosować np. rezystor kilkadziesiąt Ω czy wyprostować napięcie i zastosować stabilizator?
    - w zasilaczu zastosowany jest kondensator 2x50µF czy mogę zastosować dwa osobne kondensatory 47µF/400V?
    - wiem że muszę zastosować kondensator wejściowy 20nF czy może on być większej pojemności na 220nF i na napięcie 100V bo tylko taki posiadam.

Pozdrawiam
  • REKLAMA
  • #2 3759762
    jethrotull
    Specjalista - konstrukcje gitarowe
    Ocena: 20
    Mody napisał:
    Posiadam wzmacniacz na lampie ecl82 z gramofonu bambino. Wzmacniacz jest kompletny, był uruchamiany kilka lat temu kiedy było jeszcze napięcie sieciowe 220V. Chciałbym troszkę go odnowić, powymieniać elementy na nowe i użyć go jako wzmacniacz do gitary elektrycznej. W technice lampowej jeszcze nic nie robiłem można powiedzieć, że jestem początkujący i w związku z tym mam kilka pytań.
    - Jakie kondensatory zastosować czytałem, że ceramiczne nie nadają się?

bzdura, nadają się.
    Cytat: