Witam
Posiadam silnik z hamulcem w ktorym uzwojenia zarowno stojana jak i wirnika sa polaczone szeregowo z uzwojeniem hamulca. Problem jaki mam to taki ze musze rozdzielic uzwojenie hamulca od reszty. Silnik ten wraz z reduktorem zastosowany byl do sterowania klapka wywazajaca w samolocie , zas teraz zastosowany jest do obrotnicy KF. Problem jaki sie pojawil to taki ze pelny obrot o 360 stopni przy zasilaniu znamionowym 27 vdc dokonuje sie ponizej 1 minuty co dla mnie jest zbyt szybko . Pierwsze proby jakie robilem to zasilalem silnik mniejszym napieciem ale pojawil sie problem z hamulcem . Tak jak pisze jest on w szereg z uzwojeniem rotora i stojana wiec przy pewnej wartosci napiecia hamulec nie zwalnia w 100 % i silnik pracuje przeciazony. Dlatego tez rozebralem silnik i rozdzielilem uzwojenia i teraz hamulec zasilany bedzie oddzielnie od reszty. W zalaczniku przesylam schemat jaki zrobilem na podstawie polaczen wewnetrznych silnika oraz zaznaczylem wartosci opornisci uzwojen jakie zmierzylem miernikiem uniwersalnym.
Jak widac na schemacie napiecie zasilajace rozklada sie na ( orginalne polaczenie ) na uzwojenie hamulca ( 0,9 Ohm ) + wirnik ( 1,7 Ohm ) i jedno z uzwojen stojana ( 2,7 Ohm ) Sumujac te opornosci wychodzi mniejwiecej 5,3 Ohm co daje 27V/5,3 Ohm okolo 5 A co wydaje mi sie zbyt duza wartoscia. Kiedy zmontuje silnik na now pomierze wartosci pradu jakie plyna przez kazde z uzwojen i na tej podstawie okresle jakim napieciem zasilac hamulec bo to napiecie bedzie stale tzn nie regulowane. Silnik zas mam zamiar zasilac ukladem zrobionym na SG3525 wg schematu http://home.att.net/~wzmicro/3525.html i ciekaw jestem co sadzicie o takim zasilaczu. Tak wiec prosze o kilka porad co sadzicie takim sposobie zasilania silnika. Poniewaz tak jak pisze uklad ten zamontowany bedzie do sterowania rotorem antenowym nie bedzie pracowal ciagle wiec nie powinien za bardzo sie nagrzewac wiec takze nie bedzie zbyt przeciazany.
Pozdrawiam
Wosiekpl
Posiadam silnik z hamulcem w ktorym uzwojenia zarowno stojana jak i wirnika sa polaczone szeregowo z uzwojeniem hamulca. Problem jaki mam to taki ze musze rozdzielic uzwojenie hamulca od reszty. Silnik ten wraz z reduktorem zastosowany byl do sterowania klapka wywazajaca w samolocie , zas teraz zastosowany jest do obrotnicy KF. Problem jaki sie pojawil to taki ze pelny obrot o 360 stopni przy zasilaniu znamionowym 27 vdc dokonuje sie ponizej 1 minuty co dla mnie jest zbyt szybko . Pierwsze proby jakie robilem to zasilalem silnik mniejszym napieciem ale pojawil sie problem z hamulcem . Tak jak pisze jest on w szereg z uzwojeniem rotora i stojana wiec przy pewnej wartosci napiecia hamulec nie zwalnia w 100 % i silnik pracuje przeciazony. Dlatego tez rozebralem silnik i rozdzielilem uzwojenia i teraz hamulec zasilany bedzie oddzielnie od reszty. W zalaczniku przesylam schemat jaki zrobilem na podstawie polaczen wewnetrznych silnika oraz zaznaczylem wartosci opornisci uzwojen jakie zmierzylem miernikiem uniwersalnym.
Jak widac na schemacie napiecie zasilajace rozklada sie na ( orginalne polaczenie ) na uzwojenie hamulca ( 0,9 Ohm ) + wirnik ( 1,7 Ohm ) i jedno z uzwojen stojana ( 2,7 Ohm ) Sumujac te opornosci wychodzi mniejwiecej 5,3 Ohm co daje 27V/5,3 Ohm okolo 5 A co wydaje mi sie zbyt duza wartoscia. Kiedy zmontuje silnik na now pomierze wartosci pradu jakie plyna przez kazde z uzwojen i na tej podstawie okresle jakim napieciem zasilac hamulec bo to napiecie bedzie stale tzn nie regulowane. Silnik zas mam zamiar zasilac ukladem zrobionym na SG3525 wg schematu http://home.att.net/~wzmicro/3525.html i ciekaw jestem co sadzicie o takim zasilaczu. Tak wiec prosze o kilka porad co sadzicie takim sposobie zasilania silnika. Poniewaz tak jak pisze uklad ten zamontowany bedzie do sterowania rotorem antenowym nie bedzie pracowal ciagle wiec nie powinien za bardzo sie nagrzewac wiec takze nie bedzie zbyt przeciazany.
Pozdrawiam
Wosiekpl