Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Reanault Laguna 2.0 95r nie odpali pali się stop

saly 25 Jun 2007 20:10 4735 12
  • #1
    saly
    Level 32  
    witam
    auto jak w opisie problem z uruchomieniem silnika, wszystko było ok żadnych problemów nagle nie chce odpalić pilot otwiera drzwi kontrolka od immo (ta z zygzakiem) gaśnienie po chwili, pompka chodzi, brak impulsów na takim sielonym kabelku na na cewkę W.N., iskry brak, na wtryski też nie dochodzą impulsy, świece suche. to dziwne bo nagle przez cały czas pali się stop w liczniku przedtem jak odpalał, stop się nie palił. widziałem że jest trochę postów o tym "stopie" ale nic konretnego nie znalazłem. kontrolka serw gaśnie też po chwili. Co oznacza ten palący się stop czy ma to wpływ na odpalanie. proszę o jakąś odpowiedź, jeśli gaśnie kontrolka z zygzakiem to immo zostaje zdezaktywowany ?
  • #2
    milejow
    Level 43  
    Sprawdzic miernikiem opornosc czujnika walu korb(chyba230ohm)
  • #4
    Tomasz008
    Level 20  
    czujnik wału korbowego też bym podejrzewał... jak sprawdzić :?: dioda LED byle jakiego koloru i w szereg z nią opornik 1kohm... po tym zabiegu kontrolka równolegle do przewodów łączących czujnik wału... powinna mrygać
  • #6
    Tomasz008
    Level 20  
    palący stop oznacza usterkę w obwodzie zapłonowym lub zasilającym... jeżeli czujnik wału będzie uwalony nie będzie iskry i wtrysku
  • #7
    saly
    Level 32  
    cewkę już podstawiałem i nadal nic, wymieniłem [przewód doprowadający wysokie napięcie do rozdzielacza pin wśrodku był zgnity, ale nadal nic, wiem że nie impulsów na tym zielonym kablu od cewki sprawdzam takim małym buzerem piezo jak sprawdzam w moim clio taka sama cewka to są impulsy słychać cykanie, palący się stop sygnalizuje problem w obwodach zasilania, o co konkretnie chodzi jakie zasilanie czego, do cewki dochodzi 12V.
  • #8
    milejow
    Level 43  
    Stop nie zgasnie az nie odpalisz silnika,zaswieca sie zawsze w wyniku jakiejs usterki z czerwona lampka(ladowanie,cisnienie oleju,awaria ham)Sprawdz czujnik walu pod wzgledem impulsow,to on decyduje o wysterowaniu przez komp.wtryskow i cewki.+12V beda mialy,jednak decyduje sterowanie masa przez komp.
    Swieci CHECK caly czas(zolta kont.z symbolem silnika)czy gasnie z np.poduchami,serv
  • #9
    saly
    Level 32  
    podczas kręcenia gasną wszystkie kontrolki tylko stop się pali ta z symbolem silnika check gaśnie razem z poduszką i serw też po chwili, nie jestem pewien co do kontrolki oleju czy jak się kręci to w sumie jest ciśnienie więc też powinna zgasnąć muszę sprawdzić, a czy można znaleść gdzieś objaśnienia tych kombinacji zapalających się kontrolek w reno, a ten czujnik to jakiś indukcyjny czy optyczny czy jaki czy pasował by od clio 1.4rn cewka identyczna to moze i czujnik też
  • #10
    milejow
    Level 43  
    Jesli z wygladu jest taki sam od clio(parametrycznie jest taki sam)to podstaw go i sprawdz
  • #11
    saly
    Level 32  
    a czy może ktoś dysponuje schematem tego samochodu bo na elektrodzie go nie znalazłem, interesuje mnie także opis tych kontrolek w liczniku co oznaczają te kombinacje, może ktoś choć prześle mi to na prywatną wiadomość, dzisiaj postaram się podstawić ten czujnik to okaże się czy on jest przyczyną tego całego zamieszania
  • #12
    saly
    Level 32  
    "no i trąbka" czujnik położenia wału podstawiony i nic, auto dalej nie pali, czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły, mam takie małe pytanko czy ten czujnik wstrząsowy odcina tylko pompę paliwa czy może jeszcze, gdzie on się znajduje to jest laguna kombi, wujas powiedział mi że auto umarło jak był u kumpla i wymieniali amortyzator z tyłu ale raczej niczego nie uszkodzili bo tam chyba niem mam żadnych przewodów więc bym z tymtego nie wiązał, jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę o odpowiedź dzieki za pomoc.
  • #13
    ćwir
    Level 1  
    W mojej lagunie było podobnie, kostka od komputera zalała sie wodom i ugniły piny sprawdz to.