logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Montaż i wybór woltomierza i ampromierza do zasilacza.

RaQ1911 07 Wrz 2007 23:30 2082 11
  • #1 4261334
    RaQ1911
    Poziom 17  
    Ocena: 14
    Witam,

chcę dodać do zasilacza: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic402613.html woltomierz i amperomierz, robię wszystko tak jest w schemacie, żadnych swoich dodatków, jaki woltomierz i amperomierz wybrać? Proszę o linki. Oczywiście nie analogowe, tylko cyfrowe. Jak to podłączyć? Jestem początkujący, więc proszę o wyrozumiałość.

pozdrawiam,
  • #2 4262477
    karczas
    Poziom 11  
    Ocena: 1
    Nie ja, ale (można tak powiedzieć :)) znajomy, robił kiedyś coś takiego. Budował zasilacz i do niego wstawiał zwykły metex, który można dostać na chociażby Allegro za mniej niż 10zł. Metex taki w pokrętle posiada bardzo specyficzny mechanizm - na płytce wytrawione są koliste ścieżki, a w pokrętle znajdują się kuleczki (dwie chyba), które zapewniają możliwość ruchu obrotowego "gałki" (jak w łożysku) i zapewniają zwieranie ścieżek odpowiadających za odpowiednie zakresy/pomiary. Brzmi to dość abstrakcyjnie, ale jak otworzysz taki miernik, to pewnie zorientujesz się o co tam "biega". Pozostaje rozpracować ten mechanizm (która ścieżka zwiera który zakres itp.) i podpiąć odpowiednie ścieżki do przełącznika obrotowego tak, abyś pod konkretnymi pozycjami przełącznika załączał interesujące Cię pomiary i zakresy.
  • #3 4263548
    RaQ1911
    Poziom 17  
    Ale ja chciałbym zamątować własnie cyfrowe aperomierz i voltomierz, szukam na elektrodzie, i widze, ze tak sie da zrobic, ale zawsze cos zmieniaja, czy trzeba cos zmieniac, opcz dodania niezbednych zeczy?? Czy pomiar bedzie prawdziwy??

pozdrawiam,
  • #4 4263624
    karczas
    Poziom 11  
    Ocena: 1