Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprzęt na wesele: jaki kupić mikser?

tom_dj 06 Paź 2010 16:29 4309 21
  • #1 06 Paź 2010 16:29
    tom_dj
    Poziom 8  

    Witam!

    Gram na weselach jako dj. Obecnie wymieniłem sprzęt nagłośnieniowy na aktywne.

    2x RCF ART 322 + bas aktywny RCF ART 905-AS.
    Do tego mam kompletną konsoletę Pioneer: 2x CDJ 800mkII + mikser DJM 700.

    Zamierzam dokupić mikser estradowy do tego zestawu. I tutaj moje pytanie. Czy warto?

    Czy będzie różnica przy zastosowaniu miksera estradowego. Interesuje mnie soundcraft model EPM 8. 8 kanałów.

    Obecnie podłączam paczki i bas bezpośrednio do konsolety ale myślę że nie jest to najlepsze rozwiązanie zwłaszcza mikrofon średnio brzmi. Miksery dj-skie mają raczej kiepskie przedwzmacnaicze itd.

    I zamierzam właśnie nagłośnienie podłacząc pod mikser soundcrafta i dopiero do soundcrafta podłączyć konsoletę.

    Co dokupić według Was?

    Myślałem też o dodatkowych urządzeniach takich jak efektor, equalizer osobno żeby całość mieć w racku.

    Z góry dzięki za porady.
    Pozdrawiam!

    0 21
  • #2 06 Paź 2010 18:02
    yogi009
    Poziom 42  
  • #3 06 Paź 2010 19:23
    tom_dj
    Poziom 8  

    yogi009 to co polecasz?

    No soundcraft wydaje mi się chyba 1 z lepszych wyborów. Może yamaha seria MG?

    0
  • Pomocny post
    #4 07 Paź 2010 00:02
    DjMapet
    Poziom 43  

    Właśnie, czy warto? Jeśli zamierzasz nagłaśniać coś większego, np jakąś kapelę czy chór, to warto. Jeśli nie, to nie warto.
    Nie można czasem basu podłączyć do konsolety i z basu podać zcrosowany sygnał na paczki (satelity)? Chyba można.
    Fakt iż mikrofon średnio brzmi, może być spowodowany jego niską jakością. Nie sądzę aby w DJM 700 był gorszej jakości przedwzmacniacz jak w niskobudżetowym stole EPM-8 czy MG.
    Nie wiem co masz na myśli pytając o "efektor", ale eq na pewno się sprawdzi.

    Pozdrawiam.

    0
  • #5 07 Paź 2010 00:30
    tom_dj
    Poziom 8  

    Można podłączyć bezpośrednio wszystko do konsoli.

    Mikrofon jest dobry - Shure SM 58.
    Na pionku mam tylko pokrętło do głośności i niskie i wysokie tony.
    Wcześniej podłaczalem sprzet pod powermixer Yamaha EMX 512sc i zupełnie inaczej brzmiał. Chcialbym jakis dodatkowy efekt dodać do głosu taki bardziej przestrzenny
    Co do efektora chciałbym kupić procesor efektów np lexicon MX 200. Dobra opcja?

    0
  • #6 07 Paź 2010 00:40
    przemopo
    Poziom 12  

    Zgadza się, że DJM-700 ma mniejsze możliwości regulacji barwy (dwupasmowy EQ) w torze mikrofonowym niż wspomniany przez Ciebie EPM-8 ale nie sądzę aby to było słuszne rozwiązanie. Dwa miksery tylko ze względu na mikrofon?
    Zmień mikser na inny np.: http://www.allen-heath.com/UK/DisplayProduct.asp?pview=17 lub http://www.allen-heath.com/UK/DisplayProduct.asp?pview=45 lub http://www.allen-heath.com/UK/DisplayProduct.asp?pview=16]Link[/url]

    0
  • Pomocny post
    #7 07 Paź 2010 08:25
    yogi009
    Poziom 42  

    Dobry mikser to dobre przedwzmacniacze, dlatego piszę o Soundcraft i Mackie. Mogą być używane, byle w dobrym stanie - nawet lepiej, bo te nowe z Chin nie mają już tej jakości. Co do ocen, że na wesela można kupić chłam, nie zgadzam się. M.in. szczegóły ukazywania wokali zależą bardzo mocno od toru przedwzmacniacza mikrofonowego. Ja akurat nagłaśniam kapelkę i to grającą bardziej cicho, niż głośno (czyli MUSI być dokładnie nagłośniona), w naszym układzie Yamaha brzmi nieco płasko, a np. Soundcraft dodaje tej przestrzeni i przede wszystkim ciepełka w wokalach. Jeśli chcesz dużej przestrzeni, rozejrzyj się za jakimś dobrym procesorem efektów (echo, pogłos, itd.), np. Lexicon MX200, TC Electronics M350, itd.

    0
  • #8 07 Paź 2010 08:40
    tom_dj
    Poziom 8  

    yogi009, właśnie przymierzam się do kupna lexicona 200.

    Wcześniej myślałem nad mikserem z wbudowanym efektorem np soundcraft EFX
    Ale są duże szumy przy tych wbudowanych.

    Wolę kupić osobny procesor efektów i wszystko zamontować w racku.
    Chcę mieć porządny zestaw na wesela.
    Wiadomo dj nie musi mieć takiego zestawu jak dobra orkiestra ale nie chcę grac na zasadzie konsola + nagłośnienie i to wszystko...

    Dzięki za porady, a co equalizera albo bramki?

    0
  • #9 07 Paź 2010 09:06
    yogi009
    Poziom 42  
  • #10 07 Paź 2010 10:10
    przemopo
    Poziom 12  

    Zupełnie was nie rozumiem. Tom chce "pójść wyżej" sam o tym mówi a Wy cały czas proponujecie mu najtańsze rozwiązania. Po co kupować EQ skoro ma to być jakiś 19 pasmowy dbx (nie przypominam sobie takiego wszystkie mają 15 lub 31 pasm ale może się mylę).:D
    Poza tym najlepsze są najprostsze rozwiązania - im więcej można "namieszać" tym gorzej dla użytkownika a (bez urazy) Tom nie ma raczej zbyt dużego doświadczenia skoro chce kupować bramkę (?!).
    Odnoszę wrażenie, że chodzi tu o "zrobienie wrażenia" dużą ilością sprzętu ale pamiętaj:
    - to Ty będziesz musiał to nosić i rozstawiać,
    - oby się nie skończyło pod hasłem "dużo sprzętu - mało talentu".
    Rób wrażenie jakością dźwięku i usług a nie ilością racków, które ze sobą przywozisz.

    0
  • #11 07 Paź 2010 12:35
    yogi009
    Poziom 42  

    Masz rację, chodzi o ten 31-pasmowy. Co do reszty Twojej wypowiedzi, zupełnie się z nią nie zgadzam. Czasem trzeba mieć czym "ukręcić" brzmienie. Akurat ten DBX daje zdecydowane możliwości pracy z dźwiękiem.

    0
  • #12 07 Paź 2010 13:04
    DjHeniuu
    Poziom 22  

    Skoro Kolega pisze, że nie koniecznie pasuje mu głos, może trzebaby zacząć od zmieny mikrofonu? Na każdym głos będzie brzmiał inaczej. Sam latam po weselach jako mobilny dj i uważam, że kolejny rack z eq, procesorem no i jeszcze kompresor by się przydał (jak szaleć to na maxa :) ) tylko i wyłacznie do wodzirejki/konferansjerki jest przerostem formy nad treścią.... Jeśli np. zamierzasz prowadzić karaoke na przyzwoitym poziomie, to zakup miksera i procesorów zdaje się mieć uzasadnienie....

    0
  • #13 07 Paź 2010 13:41
    yogi009
    Poziom 42  

    Przecież kolega napisał, że używa Shure SM58, to wzorzec mikrofonu estradowego. Można mieć oczywiście inne preferencje (np. osobiście wolę Audix'a OM5, mój kolega Beyerdynamica), co nie zmienia faktu, że ten model Shure'a jest dobrze przenoszącym wokal mikrofonem.

    0
  • #14 07 Paź 2010 18:39
    tom_dj
    Poziom 8  

    przemopo nie jestem z tych "dużo sprzętu zero talentu"

    Wykonuję swoją pracę z czysta przyjemnością i co najważniejsze bardzo dobrze idzie.

    Po prostu chcę mieć dobry zestaw;)
    To chyba dobrze o mnie świadczy prawda?

    A nie być amatorem, pseudograjkiem który jedzie z laptopa, nielegalne kawałki, posiadać 2 światełka zawieszone na statywie i ten odrzucający wygląd widocznych kabli zasilających, przedłużaczy na statywie itd

    I to wszystko jeszcze na stole kładzone i burdel...

    Dlatego pytałem i prosiłem o porady takich dodatkowych urządzeń typu osobny equalizer, procesor dźwięku itd. Czy to wszystko da jakiś efekt lepszy niż zwykła linia np. 2 kolumienki wzmacniacz ---->>> KONSOLETA i nic więcej

    0
  • #15 07 Paź 2010 18:53
    bulba124
    Poziom 13  

    Śpiewałem do SM58 chyba z 10 lat (może dłużej). Nie wyobrażam sobie dobrego ustawienia tego mikrofonu bez co najmniej 3 pasmowej korekcji najlepiej z parametrycznym środkiem. Wiadomo że wiele zależy od nagłośnienia i w moim wypadku były to trójdrożne dynacordy ze średniej półki. SM58 w bezpośrednim porównaniu z nowoczesnymi, zbliżonymi cenowo konstrukcjami wypada blado bez korekcji. Estradowcy cenią go za trwałość i przewidywalność. Każdy zna jego dobre i złe strony oraz wie jak ustawić korekcję do tego mikrofonu. Ja go polubiłem i doceniłem po pewnym czasie dopiero.

    0
  • #16 07 Paź 2010 18:56
    tom_dj
    Poziom 8  

    Sm 58 jest bardzo dobry. Wszak najbardziej popularny.

    Prawda jest tez taka że mikrofon należy kupić POD SIEBIE.
    Nie ma sensu kupować mikrofonu za kolosalna sumę który nie będzie pasował do naszego głosu.

    0
  • Pomocny post
    #17 07 Paź 2010 20:19
    przemopo
    Poziom 12  

    Tom nie chciałem Cię urazić tyle tylko, że przez wiele lat robiłem to, co Ty i wydaje mi się, że to do czego się przymierzasz, to lekki przerost formy nad treścią.
    Skoro SM-58 brzmi u Ciebie jak byś sobie tego życzył może faktycznie spróbuj pracy z innym mikrofonem. Wspomniane Audixy czy Sennheiser mają zupełnie inne brzmienie i może któryś z nich będzie Ci bardziej pasował.(miałem kiedyś mikser Monacora na którym jedyny mikrofon, który przyzwoicie brzmiał to jakieś plastikowe badziewie za 20 zł i ani SM-58, ani nawet Beta-58 nie chciały tak pracować)
    Jeżeli chodzi o EQ to weź pod uwagę Ashly GQX-3102 - solidna maszyna zdecydowanie wyżej ceniona niż dbx (cena jest strawna choć tak na prawdę nie wiem jakim budżetem dysponujesz).
    Bramka, o której wspominałeś jest Ci zupełnie niepotrzebna, jeżeli już to kompresor ale tylko wtedy, gdy zamierzasz śpiewać. Do konferansjerki nie ma sensu ani potrzeby (chyba, że sam sobie nie ufasz i pod koniec imprezy zaczynasz głośniej mówić więc chcesz się zabezpieczyć; szeptania raczej nie zakładam).
    Proponowałem Ci wcześniej inny mikser bo wymienione przez mnie modele Allen&Heath mają co najmniej trójpasmową korekcję w kanałach mikrofonowych (model Xone:464 ma pełny parametr). Poza tym jest to sprzęt ma prawdę wysokiej klasy często ceniony wyżej (ze względu na brzmienie) niż Pioneer. zamiast 2 miałbyś 1 na prawdę dobry mikser pozwalający na wiele szaleństw.

    0
  • #18 07 Paź 2010 20:21
    tom_dj
    Poziom 8  

    Nie ma problemu;)

    Nie jestem zawodowym akustykiem itd ale chce dobrze się prezentować i z dobrym setupem;)

    Dzięki za wszelkie porady!;)

    0
  • #19 07 Paź 2010 20:27
    przemopo
    Poziom 12  

    Z tego co widzę nie mamy do siebie daleko, więc w razie czego odezwij się - pomogę. Nie daj się bajerantom z Music Store - świetni handlowcy ale nie zawsze pomocni.:D

    0
  • #20 07 Paź 2010 21:57
    DjHeniuu
    Poziom 22  

    Co do SM58, urzywam go tylko i wyłącznie przy graniu dyskotekowym.... Nie sprzęga i co najważniejsze dobrze się do niego krzyczy...... Na wesela i inne tego typu granie bez wahania zabieram Audiotechnicę mb3k i o wiele lepiej mój głos na niej wypada... Lubi podjechać, dlatego nie jeździ do klubów, niektórzy zarzucają, że zbiera "stuki" z obudowy, ale to w sumie mi nie przeszkadza, bo i tak przed odłożeniem wyłączam ją wygodnym wyłącznikiem, a całkiem fajnie można wykorzystać efekt zbliżeniowy...

    0
  • #21 08 Paź 2010 03:54
    Granat :)
    Poziom 34  

    Ja miksuję na DJM400 i znalazłem jeszcze jedno ciekawe zastosowanie kompresora (dbx 266XL) na sumie. Ustawiam kompresje z łagodnym kolanem, żeby zaczynała działać tuż przed poziomem 0dB na mikserze. Wtedy, włączając jakiś efekt (np. flanger) ustawiony kółkiem głośności na środek, nie pojawia się to specyficzne wzmocnienie sygnału o prawie 6dB w raz z włączeniem efektu. Użytkownicy tego miksera (lub podobnych pioneera) wiedzą chyba o co chodzi. Fakt, że można włączyć efekt ściszony i potem stopniowo pogłaśniać, ale nie brzmi to już tak samo :D

    0
  • #22 08 Paź 2010 09:02
    yogi009
    Poziom 42  

    Kolego bulba124, jeśli ten Shure jest lubiany przez nagłośnieniowców za trwałość, to skąd takie dobre opinie zawodowych wokalistów o tym mikrofonie ? Wielu profesjonalnych użytkowników ceni SM58 wyżej, niż Betę 58, mimo że to starszy model Shure'a. Co do nowych konstrukcji, oczywiście, są bardzo dobre modele innych firm, choć mniej popularne. Jednak ich poprawione parametry często są problemem dla wokalistów. Miałem taki przypadek, kiedy wokalistka z wysokiej półki oddała na scenie drogi mikrofon i poprosiła o zwykłęgo SM58 z komentarzem, te te jest za dokładny :-) A dziewczyna śpiewa w muzycznych programach telewizyjnych i wyjątkowo naprawdę ma głos.

    0