Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel C20XE czujnik spalania stukowego odpięty a stuka

Koszal_Sz 04 Dec 2010 18:59 14573 39
Bosch
  • #1
    Koszal_Sz
    Level 10  
    Tak jak w temacie mam pytanie odnośnie czujnika spalania stukowego ponieważ ręce opadają. Astra silnik c20xe na m 2.8. Wyrzucany jest non stop błąd 16.

    Do rzeczy, auto na odpiętym czujniku spalania stukowego pokazuje że stuka i cofa zapłon (sprawdzane za każdym razem Opel Scanerem). Gdy czujnik jest podpięty jest to samo. Zmieniona została wiązka (która pochodziła ze sprawnego samochodu), podmienione świece, kable, komputer, czujniki (które np. dają informacje na temat temperatury wody na komputer itd.). Kabel do czujnika dwu pinowy ekranowany. Również kładziony nowy celem sprawdzenia lecz jest to samo.

    Wszystkie masy sprawdzone są ok. Czujników włożonych co najmniej 3 i jest to samo. Auto żyje swoim życiem. Może ktoś ma pomysł co by można jeszcze zrobić z tym fantem :/

    Tu małe foto jak to wygląda

    Opel C20XE czujnik spalania stukowego odpięty a stuka
  • Bosch
  • #2
    Aleksander_01
    Level 41  
    Przy knock"u ważny jest montaż, opisz jak go montujesz, czym przykręcasz.
  • #3
    Koszal_Sz
    Level 10  
    Przykręcany jest dynamometrem z momentem 20nm
  • #4
    Aleksander_01
    Level 41  
    Koszal_Sz wrote:
    Przykręcany jest dynamometrem z momentem 20nm


    Czyli wszystko OK. A jak tester widzi go gdy silnik nie pracuje.
  • Bosch
  • #5
    Koszal_Sz
    Level 10  
    Jak silnik nie pracuje nie widać błędu. Jak wykasuje błędy po odpaleniu samochodu czasem błąd pokazuje się po kilku sekundach od ruszenia lub po dłuższej chwili. Ciekawością jest to że kod 16 zapala się nawet gdy Opel Scaner nie pokazuje że coś stuka, błąd 16 zapala się. Nie ma na to reguły.
  • #6
    Aleksander_01
    Level 41  
    A próbowałeś zmienić paliwo, może masz w baku chrzczone paliwo.
  • #7
    Koszal_Sz
    Level 10  
    w baku paliwo z bp 98. Dziwne ze na odpietym czujniku tez pokazuje bzdury wiec to raczej nie paliwo.
  • #8
    WITEK1952
    Level 28  
    Aleksander_01 wrote:
    A próbowałeś zmienić paliwo, może masz w baku chrzczone paliwo.
    Niby jak ma to działać przy odpietym czujniku?
  • #9
    tzok
    Moderator of Cars
    Jak odepniesz to zgłosi błąd... nie odpinaj czujnika tylko odkręć go od bloku, zawiń w gąbkę i gdzieś przymocuj. Wtedy się przejedź i zobacz czy coś zarejestruje.
  • #10
    Koszal_Sz
    Level 10  
    Czujnik był odkręcany od bloku, przymocowałem go do gumowych węży i niestety Panowie było to samo :/
  • #11
    saly
    Level 32  
    Kiedyś gdybałem na podobny problemem w 1.4 8V corsa, okazało się że jakiś as zamienił kabel od czujnika stukowego z jakimś innym nie pamiętam jakim, ta sama wtyka. Podmieniałem czujniki, odkręcałem i nic, co ciekawe to co było zamienione też nie zgłaszało błędu, nie pamieta dokładnie ale to chyba był czujnik temperatury.

    Ale skoro ty piszesz że kładłeś przewod to chyba wiedziałeś do którego pinu go podłączyć.
  • #12
    emeryt2
    Level 42  
    Sterownik , na wejście czujnika stukowego indukuje się impuls zapłonu.
  • #13
    Koszal_Sz
    Level 10  
    Wtyczka od krokowego jest taka sama jak od stukowego ale u mnie jest podpięta okej.

    Sterownik tzn? Chodzi o komputer sterujący praca? Jeśli tak to jak już pisałem wkładane były co najmniej trzy :/
  • #14
    T5
    Admin of Cars group
    Jeżeli to nie czujnik,nie sterownik,nie przewody do niego-to chyba cuda.A silnik mechanicznie ok?Świece ,kable,kompresja,wtryskiwacze?Jak masz obok pasującą wtyczkę to ją odłacz i zobacz jaki zgłosi błąd.
  • #15
    emeryt2
    Level 42  
    M 2.8 ma knock sensor podpięty pod pin 11 / plus/ i pin 30 / masa / ECU.
    Masa ta podłączona jest jeszczce do kilku czujników i złączka napewno jest w wiązce do ECU.
    Brak masy na knock sensorze - indukuje się impuls zapłonu na przewodzie plus / 11 pin ECU/ i skutkuje podobnymi objawami.
    Podpowiedz Saly też jest prawdopodobna.
  • #16
    Koszal_Sz
    Level 10  
    Silnik mechanicznie okej, wtryskiwacze również (jakiś czas temu myte nawet na myjce ultradzwiekowej) świece wymienianie jakiś miesiąc temu, kable tez. Kompresja na silniku mierzona wszystko jest w normie (po 14,3 na każdym cylindrze - z racji tego ze założone są ostrzejsze wałki niż seria).

    Masa na pinie 30 pokazuje się po przekręceniu kluczyka. Czujniki które są na tej samej masie zostały podmienione wszystkie ( TPS, przepływka i czujniki temp.)
  • #17
    emeryt2
    Level 42  
    Masa na czuj.spalania stukowego jest? Nic nie piszesz!
  • #18
    Koszal_Sz
    Level 10  
    Masa na czujniku stukowego jest. Jak sprawdzam jej opornosc względem akumulatora (miernik ustawiony na 20k omh) pokazuje 2,30. Dobrze pokazuje?
  • #19
    saly
    Level 32  
    Jak dobrze 2.3kΩ między masą czujnika a minusem aku, no to chyba nie dobrze.
  • #20
    Aleksander_01
    Level 41  
    saly wrote:
    Jak dobrze 2.3kΩ między masą czujnika a minusem aku, no to chyba nie dobrze.


    Nawet gdyby było 2,3 Ω to i tak za dużo.
  • #21
    tzok
    Moderator of Cars
    Masa to punkt wspólny układu, ma być zawsze (niezależnie od położenia stacyjki), a jej rezystancja względem punktu odniesienia (karoserii samochodu) nie powinna przekraczać 1 Ohm'a.
  • #22
    saly
    Level 32  
    A wcześniej pisał że przewody sprawdził, że nawet podstawił, a problem tak błachy, ludzie się głowią a tu masa nie sprawdzona.
  • #23
    ociz
    Moderator of Cars
    Koszal_Sz wrote:
    Wtyczka od krokowego jest taka sama jak od stukowego ale u mnie jest podpięta okej.

    Jak widzisz tam gdzieś krokowy to powodzenia...
  • #24
    alum07
    Level 14  
    można było by popropwadzic osobono przewody od czujnika do komputera pomijając orginalną instalację lub sprawdzić dokładnie ustawienie rozrządu(koło na wale korbowym)
  • #25
    emeryt2
    Level 42  
    Nie krzyczcie na Koszala , z odpowiedzi wynika ,że dla Niego nie ten stopień wtajemniczenia , cholera wie na czym mierzył tą masę i to jeszcze na zakresie 20 kOm.
    Koszal , jeszcze raz sprawdz czy nie masz pomieszanych wtyczek , a masę sprawdzaj bez właczania zapłonu na zakresie miernika - dioda / taki mały trójkącik z czapką/ , jak masz liczydełko / cyfrowy / to dodatkowo będzie piszczeć!
  • #26
    Koszal_Sz
    Level 10  
    Więc tak sprawdzając masę na mierniku ustawionym na tzw pikanie :) poniżej foto jak mam ustawiony miernik

    Opel C20XE czujnik spalania stukowego odpięty a stuka

    Miernik pika i pokazuje sie na nim 001. Przewody były zarabiane nowe, przy samych pinach przy ECU lecz nie ciągnąłem ich do silnika tylko podpinałem czujnik w kabinie do wtyczki i nadal OpelScaner pokazywał, że cofa zapłon oraz check się zapalał.

    Wiem jak wygląda wtyczka od krokowego i wiem że nie jest pomylona z wtyczką od stukowego. Co do rozrządu astra ma regulowane koła rozrządu. Są lekko przestawione po 2 stopnie ale przed ich przestawieniem auto również pokazywało knock signal. Na odpiętym czujniku pokazuje również ze stuka przy wartości knock retard i knock signal (tak jak jest na foto z pierwszego postu).

    Sorry za nie zrozumiale pisanie :)
  • #27
    tomekkoszalin87
    Level 15  
    a sprawdziłeś poziom oleju?? to było w oplach częstą przyczyną wyświetlania błedu
  • #28
    Koszal_Sz
    Level 10  
    tomekkoszalin87 poziom oleju sprawdzany jest okej.
  • #29
    tomekkoszalin87
    Level 15  
    a sam czujnik spalania stukowego jest sprawny??
  • #30
    Koszal_Sz
    Level 10  
    Sprawdzane na 4 czujnikach w tym jednym nowym. Wszystkie czujniki boscha nie zamienniki.