Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mondeo 2.0TDDi Visteon alternator.

saly 23 Feb 2012 22:53 22642 39
Texa Poland
  • #1
    saly
    Level 32  
    Witam
    Potrzebuje podpowiedzi pomocy na jednoznazcze stwierdzenie czy problem leży w PCM czy w alternatorze, jak to sprawdzić.
    Kabel biały na pin 32 - sprawdzony ok
    Kabel brązowy na pin 72 - sprawdzony ok
    kabel pomarańczowy na pin 52 - sprawdzony ok,jest na nim 12V na stałe.

    Gruby kabel od altka do aku sprawdzony, mostkowany innym grubym przewodem bez zmian.
    W sterowniku błąd P1246- alternator, po odpaleniu lampka gaśnie na 10sek i się zapala, ładowanie na poziomie 13.2 -13.6V.
    W aucie właściciel wymienił alternator bo miał ładowanie rzędu 15,5V i wyższe, po wymianie altka ładowanie spadło do 13,2-13,6V i lampka nie gaśnie, zmieniono altek na kolejny i znowu napięcie koło 13,2-13,6V problem identyczny.

    Robiłem próbe z odłączonym kablem białym i brązowym od PCM, ładowanie było na takim samym poziomie i lampka się zapala się po 10sek.

    Czy w PCM wzbudzeniem reguluje ten driver jak na foto. do niego dochodzi brązowy przewód.
    Mondeo 2.0TDDi Visteon alternator.

    Czytałem na forum wszystko co dotyczy tego problemu w tym wypowiedzi eletrita, niestety nigdzie nie ma podpowiedzi na jednoznaczne stwierdzenie jak sprawdzić gdzie leży problem.
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    DziadzioMiecio
    Level 27  
    Nie wiem czego szukasz alternator musi mieć napięcie 14,2 volt jego napięcie zależy od regulatora umieszczonego w samym alternatorze według mnie masz włożony zamiennik(zły) i dlatego ci wyskakuje błąd ostatnio taki problem przerabiałem w Mercedesie b klase.Musieliśmy zamówić oryginał i kłopot się skończył. I tobie tak radze bo grzebanie w sterowniku na pewno nie pomorze.
  • Helpful post
    #3
    teodor76
    Level 17  
    Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
  • #4
    saly
    Level 32  
    Alternator to używka ten co był podstawiany to też używka, oryginału nie mam, bo klient nie dostarczył, ponoć był identyczny.
    Wiem jak jest rozwiązany układ regulacji, nie wiem tylko jak na 100% stwierdzić po której stronie leży wina. Postaram się dowiedzieć jaki był oryginalny altek i czy nr się zgadzają.
  • Texa Poland
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    DziadzioMiecio
    Level 27  
    A to ja poproszę Moda o kilka słów wyjaśnienia przy okazji inni też się czegoś nauczą . W moim opisie tego alternatora ma napisane że alternator ustawia regulatorem wewnętrznym napięcie minimalne 14,2 volta a sterownik w zależności od obciążenia i innych parametrów powoduje podniesienie napięcia do 14.4 wyzwalając odpowiednio prace regulatora dlatego jak jest niewłaściwy alternator ma on napięcie podczas rozruchu -wolne obroty bez obciążenia 13,6 v lub coś koło tego . Ewentualnie jakaś literaturę gdzie mógłbym o tym poczytać.
  • Helpful post
    #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    saly
    Level 32  
    Czy sterowanie tego alternatora jest PWM czy liniowe.
    Wiem że PCM zapala lampke jeśli regulacja wzbudzenia alternatora wychodzi poza zakres 9-97 %.

    Motronic wrote:
    [quote=] Saly poszukaj kogoś z WDS (bądź IDS) i zrobisz sobie test alternatora.

    Czyli WDS można zrobić test układu ładowania i adaptacje, po taki zabiegu układ zaczyna działać poprawnie czy tylko dowiadujemy się dokładnie z opisu błędów co jest nie tak z tym układem że zapala lampkę ładowania.

    Dołączam opis który kiedyś znalazłem na elektrodzie albo na necie.
  • #10
    DziadzioMiecio
    Level 27  
    To jeszcze jakbyś mi napisał ten sygnał sterujący prostokąt jaką ma częstotliwość i współczynnik wypełnienia. W linku który mi podałeś to sami cudacy (a może to a może tamto bez konsekwencji szukają usterki) . Ja miałem podobny przypadek w pracy jakiś dobry rok temu oczywiście altek sprawdzony wytarte pierścienie ( ślizgi) pod szczotkami diody sprawdzone ok regulator ok . Zamówiony alternator zamiennik zamontowany i kicha drugi to samo raz ok a raz się pali kontrolka w końcu krótka rozmowa z właścicielem auta Zamówiony alternator u forda portfel zajęczał ale wszystko ok samochód wyjechał i jeździ problemów brak. Proszę o te przebiegi bo resztę znam pomimo twojej niechęci do mnie.

    Kolego Saly tego mi brakowało do kompletu mam przebiegi jak wjedzie jakieś autko na warsztat to sobie wykonam pomiary i będę miał komplet .
  • #11
    saly
    Level 32  
    W tym linku co podał Motronic raczył wypowiedzieć sie dawny wódz elektrit nie nazywaj go cudakiem to fachowiec z górnej półki chodź oszczędnych w radach, i często dostało się mi po uszach za lamerstwo, ale facet ogarnął temat a że nie chce się dzielić swoimi rozwiązaniami to chyba zrozumiałe.

    Co do oparcowania które zamieściłem panów DZIUBIŃSKIEGO i KWIATKOWSKIEGO to za dużo o samym problemie się nie dowiesz tylko o rozwiązaniu.

    Kolego DziadzioMiecio skąd wiesz jakie przebiegi idą z PCMu do altka podziel się spostrzeżeniami. Nie mam aktualnie oscyloskopu nawalił mi i zbieram na coś porządnego więc oscylogramów sobie nie mogę ściągnąć.
  • Helpful post
    #12
    Anonymous
    Anonymous  
  • Helpful post
    #13
    DziadzioMiecio
    Level 27  
    Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz.
    A co do tematu to wydaje mi się że sprawa jest prosta . Alternator w zasadzie na wtyczce 3 pinowej ma +12 sygnał prostokątny -tak jak myślałem- z tym że sygnał bliski zeru wyzwala alternator a następnie wychodzi z niego impuls prostokątny będący funkcją prądową z jednoczesnym pomiarem napięcia uzyskanego na alternatorze i porównuje to z napięciem z linii akumulatora. Jak jest odchyłka to wali błędy . W pracy jak wjedzie takie autko to sobie pomierzę oczywiście jeśli będzie czas. Druga istotna sprawa jak alternator może się sam wzbudzić bez sygnału po osiągnięciu odpowiednich obrotów jednak bez sterowania sam się wyłączy jak obroty wzrosną i napięcie przekroczy wartość znalazłem coś o 15 voltach.
    to tyle reszta to masy brak styku i produkt wykonany dla kasy. Co do wodza elektrit to ja się go nie czepiam ale pozostali to tam nie złe głupoty wypisywali. Odpięcie czujnika temperatury silnika (płynu) wywołuje tryb awaryjny dlatego od razu na stałe zostaje włączony wentylator i pewnie aktywna regulacja alternatora też inaczej działa . Jeszce sporo muszę poszukać nie lubię naprawiać na zasadzie podmiany wolę jak mi usterka wyskakuje z algorytmu działania podzespołów . Tak jak w opisie zmieniłem prace z RTV na elektryka w pracy mam KTS Egzaminer Fiatowski i do Dewwo stary komp jakoś muszę sobie radzić szczególnie że niektórzy koledzy nie mogą zrozumieć że próbówką to raczej za wiele się nie zwojuje przy samochodach.
    Motronik będę wdzięczny za ten schemat.
  • #14
    Anonymous
    Anonymous  
  • #15
    miler80
    Level 34  
    saly wrote:
    Witam
    Potrzebuje podpowiedzi pomocy na jednoznazcze stwierdzenie czy problem leży w PCM czy w alternatorze, jak to sprawdzić.
    Kabel biały na pin 32 - sprawdzony ok
    Kabel brązowy na pin 72 - sprawdzony ok
    kabel pomarańczowy na pin 52 - sprawdzony ok,jest na nim 12V na stałe.

    Gruby kabel od altka do aku sprawdzony, mostkowany innym grubym przewodem bez zmian.
    W sterowniku błąd P1246- alternator, po odpaleniu lampka gaśnie na 10sek i się zapala, ładowanie na poziomie 13.2 -13.6V.
    W aucie właściciel wymienił alternator bo miał ładowanie rzędu 15,5V i wyższe, po wymianie altka ładowanie spadło do 13,2-13,6V i lampka nie gaśnie, zmieniono altek na kolejny i znowu napięcie koło 13,2-13,6V problem identyczny.

    Robiłem próbe z odłączonym kablem białym i brązowym od PCM, ładowanie było na takim samym poziomie i lampka się zapala się po 10sek.

    Czy w PCM wzbudzeniem reguluje ten driver jak na foto. do niego dochodzi brązowy przewód.
    Mondeo 2.0TDDi Visteon alternator.

    Czytałem na forum wszystko co dotyczy tego problemu w tym wypowiedzi eletrita, niestety nigdzie nie ma podpowiedzi na jednoznaczne stwierdzenie jak sprawdzić gdzie leży problem.

    W fordzie w silnikach Diesla musisz dobierac alternator po VIN, wlozyz inny, ladowanie bedzie ok ale jest jeden minus, bedzie Ci sie swiecic non stop kontrolka ladowania na zegarach i nie zgasnie dopóki nie włożysz prawidlowego alternatora. Poprostu elektronika altka musi być zgrana z wyposarzeniem auta: el. podgrzewana szyba czołowa czy fotele itd.
  • #16
    saly
    Level 32  
    Auto to 2.0TDDI a alternator włożyli z TDCi o nr 1S7T-BC, i to jest chyba cały knyf, że to nie lata.
    Dostałem oryginalny altek który przyjechał z autem z zachodu, imiał ponad 15V, przejrze go jutro i zamontuje w aucie stosując się do uwag kolegów z tematu i innych postów na temat.
  • Helpful post
    #17
    miler80
    Level 34  
    Włożysz odpowiedni i będzie OK.
  • Helpful post
    #18
    Anonymous
    Anonymous  
  • #19
    saly
    Level 32  
    Tak też myślałem ale koleś który jest właścicielem twierdzi że to żadna różnica i przywiózł skrzynie z kilkoma altkami i z orygianałem ale po rozbiórce które podstawiali.
  • #20
    DziadzioMiecio
    Level 27  
    No ładny bajzel to jednak moja pierwsza wypowiedz była prorocza.
  • #21
    saly
    Level 32  
    Dostałem oryginalny alternator w częściach, który wyjeli po przywiezieniu z zachodu, poskładałem gada, sprawdziłem uzwojenia prostownik połączenia z regulatorem, włożyłem i dalej nic.
    Brak ładowania napięcie 12V, teraz oprócz P1246 -Alternator(usterka), wywala mi jeszcze dodatkowo P1632 - Alternator (usterka obwodu/czujnika).

    W poniedziałek cd. znalazłem ciekawe materiały, które na elektrodzie zamieścił kolega "lediag".
    link
  • Helpful post
    #22
    viper555
    Level 39  
    miler80 wrote:

    W fordzie w silnikach Diesla musisz dobierac alternator po VIN, wlozyz inny, ladowanie bedzie ok ale jest jeden minus, bedzie Ci sie swiecic non stop kontrolka ladowania na zegarach i nie zgasnie dopóki nie włożysz prawidlowego alternatora. Poprostu elektronika altka musi być zgrana z wyposarzeniem auta: el. podgrzewana szyba czołowa czy fotele itd.



    Nie będę się wdawał w dyskusję ale pierwszy raz słyszę o tym. Do tego mondeo i niezależnie czy TDDi czy TDCi przychodzi jeden 115A alternator i nigdy nie było problemu. Jak dla mnie uszkodzona instalacja od alternatora.P
  • #23
    saly
    Level 32  
    Jak auto przyjechało to miał altek bez oznaczeń składany z trzech aluminiowych pokryw bez osłony plastikowej do nawiewu, z regulatorem napięcia białym zespolonym z szczotkami.
    Mam dwa altki od TDCi o nr 1S7T-BC Visteon z blaszaną osłoną na prostownik i plastikowym tunelem do chłodzenia. Regulator bez szczotek które są osobno.

    Instalacje prześwietliłem z pinami PCM tak jak pisałem w pierwszym poście.
  • Helpful post
    #24
    viper555
    Level 39  
    Powinien być nr 1S7T-BC z czarnym regulatorem.P
  • #25
    saly
    Level 32  
    viper555 wrote:
    Powinien być nr 1S7T-BC z czarnym regulatorem.P


    Powiedz viper555 skąd masz pewność że na 100% to jest ten nr. Klient przywiózł takie dwa, ponoć od TDCi chodzą w trybie awaryjnym na 13.10V wywala P1246.
    Kable do PCM sprawdzone gruby B+ również, dawałem nawet na próbe dodatkowo inny kabel od B+ do aku i nic.

    Czy po montażu oryginału, 100% sprawnej instalacji, wystarczy wykasować błąd i problemy znikają czy czasem trzeba zrobić test/adaptacje układu ładowania WDS i dopiero wtedy układ pracuje prawidłowo.



    Szukałem po necie i alternator na którym auto przyjechało z problemami to chyba zamiennik DELCO.

    Mondeo 2.0TDDi Visteon alternator.
  • Helpful post
    #26
    Anonymous
    Anonymous  
  • #27
    saly
    Level 32  
    Mniejsza o to co to za firma, wiadomo że zamiennik.

    Motronic powiedz czy po montażu oryginału, 100% sprawnej instalacji, wystarczy wykasować błąd i problemy znikają czy czasem trzeba zrobić test/adaptacje układu ładowania WDS i dopiero wtedy układ pracuje prawidłowo.
  • Helpful post
    #28
    pmrudek
    Level 12  
    U mnie wszystkie ori chodziły prawidłowo bez testu.pzdr.
  • Helpful post
    #29
    miler80
    Level 34  
    Oczywiście że bez testu/adaptacji pójdzie.
  • #30
    saly
    Level 32  
    Sprawdziłem
    - kable z trzypinowej wtyki, wymieniłem nawet jeden bo miał oberwane kilka nitek.
    - spadki napięcia między B+, a plus aku, oraz konstrukcja alternatora i minus akumulatora, nie przekraczają 0.1V przy pracującym w stanie awaryjnym alternatorze 13.30V.
    - na wypiętej wtyczce z alternatora na pracującym silniku na pomarańczowym mam 12.5V, na brązowym jest 8.7V, na białym jest 0.1V ( i to jest chyba nieprawidłowość)
    - Podstawione dwa alternatory używane o nr 1S7T-BC oba pracują w trybie awaryjnym około 13.30V, oraz jeden Motocraft.

    Poddałem się i oddałem auto, dużo trzeba się jeszcze nauczyć.
    Dzięki wszystkim za pomoc jak dowiem się co było przyczyną napiszę.