Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B5 1.9TDI 115km AJM - Zimny ciężko odpala

09 Dec 2012 09:51 90708 128
  • Level 19  
    Witam,moja przygoda z dieslem zaczęła się końcem maja tego roku.Do tej pory wszystko było ok.Pierwszy problem pojawił się jak temperatura spadła do -4 stopni.Wchodzę do garażu(blaszak nieogrzewany)wsiadam do auta przekręcam klucz czekam jak zwykle do tej pory to robiłem,kręcę i nic,następna próba,to samo.Podgrzałem świece 3 razy z rzędu pokręcił,pokręcił i odpalił,przez parę sekund nierówno pracował ale przeszło mu.Pojechałem do mechanika wymienił świece żarowe(beru 120zł za kpl) mimo tego że tamte wskazywały na to że są sprawne i odrobinę lepiej zaczął odpalać ale nie wielka różnica.Teraz przed odpaleniem podgrzewam 3 do 5 razy z rzędu świece i dopiero odpalam,parę sekund muszę pokręcić zanim odpali.Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki sprawne.Sprawdziłem napięcie jakie dochodzi na świece podczas grzania 10,5-11,5V wydaje mi się że coś słabe ale nie wiem.Szukałem czujnika temperatury ale nie znalazłem,nie wiem gdzie go znaleźć.Kolejny problem jest taki że nie ma ogrzewania,silnik zagrzewa się do 90st po przejechaniu minimum 15 km a z nawiewu lekko letnie powietrze leci.Poziom płynu ok bo dolewałem,pompa wody nowa,w lipcu z rozrządem wymieniona.Przestudiowałem trochę tematów na różnych forach i sprawdziłem co potrafiłem i co wyczytałem.Co jeszcze mogę zrobić,sprawdzić zanim oddam auto do mechanika czy elektryka pomijając podłączenie do kompa bo nie mam do tego dostępu.Do najbliższego elektryka mam daleko,chcę jak naj więcej sam sprawdzić.
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • TermopastyTermopasty
  • Level 24  
    Lepiej jechać na komputer ,ale jeszcze warto wymienić filtr paliwowy ,ile to auto ma na jechane :idea: :?:
  • TermopastyTermopasty
  • Level 23  
    Filtr paliwa to podstawa , ale tu bym zajrzał do też do kompresji
  • Level 19  
    Wszystkie filtry i olej wymienione przy rozrządzie.Jeżeli są pompowtryski to jest też pompa wtryskowa?A co z tymi dodatkami zimowymi do paliwa?Stosować?Leję vervę diesla na orlenie.
  • Level 29  
    T5 wrote:
    Ustawienie pompy wtryskowej się kłania.
    Jakiej pompy?! Toż to PD.
  • Level 19  
    Podobno na zimę paliwa na stacjach są z dodatkami.Ja miałem paliwo z przed ponad miesiąca bo nie jeżdżę zbyt dużo więc było by to paliwo bez tego dodatku.Dziś zatankowałem do pełna i kupiłem ten dodatek do diesla,wlałem i jutro rano będę widział czy jest różnica.A odnośnie tego ogrzewania,pojeździłem dziś trochę,silnik zagrzany a ogrzewania nie ma dalej,takie letnie powietrze leci.Przewody do nagrzewnicy ciepłe bo teraz sprawdzałem jak wróciłem.Wąż od chłodnicy ciepły i odnośnie tego węża mam pytanie.Jak bardzo ma być twardy ten wąż przy rozgrzanym silniku,bo da się go w rękach ścisnąć.Odnośnie pytania o przebieg bo zapomniałem napisać,licznik pokazuje 180 tyś ale poprzedni właściciel powiedział że będzie miał koło 300 więc tego się trzymam.Podpowiedzcie co dalej.
  • Level 23  
    Jeżeli dasz ścisnąć wąż to jest ok. Z ogrzewaniem to albo masz zarośniętą nagrzewnicę albo nie przestawia klapy zimne - ciepłe. Tak czy inaczej trzeba grzebać pod dechą.
  • Level 19  
    Słuchajcie,dzisiaj -12 stopni,podgrzałem 2 razy świece kręcę kręcę i dopiero po 10 sek kręcenia zapalił.Żadnej poprawy.
  • Level 36  
    kajaba autoserwis wrote:
    T5 wrote:
    Ustawienie pompy wtryskowej się kłania.
    Jakiej pompy?! Toż to PD.


    PD też się ustawia, sprawdź kąt synchronizacji VAG gr. 4 poz. 4
  • Admin of Cars group
    ciuqu wrote:
    PD też się ustawia, sprawdź kąt synchronizacji VAG gr. 4 poz. 4
    Wiem, wiem chodziło mi że nie doczytałem że to PD.
    Do autora-
    młody2066 wrote:
    pomijając podłączenie do kompa
    Podłącz go przed odpaleniem i zobacz jaką temperaturę widzi sterownik silnika.
  • Level 36  
    Jedyne co można zrobić bez kompa to sprawdzić ustawienie rozrządu po znakach a co za tym idzie wyprzedzenie wtrysku.
  • Level 19  
    Mówiłem że pomijając kompa.Nie mam dostępu.Jutro jestem umówiony z mechanikiem i będzie się z ty wszystkim bujał,ja już więcej nic nie zrobię.Od południa ładowałem akumulator,poszedłem przed chwilą sprawdzić efekt i było niewiele lepiej.Dam znać jak mechanik zrobi,napiszę co było powodem.
  • Level 36  
    Dostęp kosztuje jakieś 50zł i pogwałcenie praw ACTA ;)
  • Level 30  
    Fajna ta ostatnia porada i urodzi się nam następny diagnosta już czekamy na pytania typu mam błąd ..... co teraz .....?.
  • Level 36  
    Masz rację, oddaj do mechanika, chyba że on też nie ma "kompa"
  • Level 29  
    ciuqu wrote:
    PD też się ustawia, sprawdź kąt synchronizacji VAG gr. 4 poz. 4
    Wiem że się ustawia, ale nie na pompie.
  • Level 19  
    Witam po przerwie.Jakiś czas temu elektryk zrobił mi rozrusznik bo słabo kręcił,nic nie pomogło.Mechanik zrobił uszczelniacze pompowtryskiwaczy nic nie pomogło.Zawór zwrotny paliwa wymieniłem.Kompresję pomierzył i mówił że jest ok.Wczoraj postawiłem auto na noc tyłem do góry (czyli tył jakieś 70 cm wyżej niż przód na najazd najechałem)i dziś rano przy temp -4 st odpalam i na rys zapalił.Sprawdzałem w ten sposób bo wyczytałem gdzieś że jak to pomoże to vacumpompa się kłania,co o tym myślicie?
    Jeśli chodzi o ogrzewanie to naggrzewnica była zarośnięta,wymieniłem i jest ok,grzeje elegancko.
  • Level 23  
    młody2066 wrote:
    Wczoraj postawiłem auto na noc tyłem do góry (czyli tył jakieś 70 cm wyżej niż przód na najazd najechałem)i dziś rano przy temp -4 st odpalam i na rys zapalił.Sprawdzałem w ten sposób bo wyczytałem gdzieś że jak to pomoże to vacumpompa się kłania,co o tym myślicie?
    Moim zdaniem niekoniecznie, raczej zapowietrzanie się układu paliwowego.Trzeba troszkę pokombinować żeby znaleźć usterkę, na początek spróbuj wstawić zawór zwrotny na przewodzie zasilającym przed filtrem.
    A filtr jaki masz założony? Ja miałem problemy zapowietrzania się nawet z filtrami boscha, a raz nawet z manem.
  • Level 19  
    Zawór zwrotny paliwa wymieniłem.Już pisałem.A filtr nie wiem bo się nie znam.

    Dodano po 4 [minuty]:

    I przypominam że to się dzieje tylko jak temperatura spadnie poniżej 0 stopni.Jak jest na plusie,jest igła.
  • Level 19  
    Coś tam było mokre ale co to jest nie wiem.Ja to bardziej teoretycznie piszę bo robi to wszystko mechanik.W okolicy najlepszy fachowiec ale dziś mi mówi że zaczyna go to przerastać a nie chce mnie naciągać na koszty.Nie dziwię mu się bo to jest problem.
  • Level 19  
    Zaczynają się przymrozki i wraca problem odpalania.Nie zrobiłem z tym bo zrobiło się ciepło na wiosnę.Doszedłem w sumie do pewnej sprawy.
    Pompa paliwa w zbiorniku po włączeniu zapłonu działa przez ok 1,5 s,wydaje mi się krótko.Odpiąłem pod maską przewód zasilający,włączyłem zapłon raz ,drugi,trzeci i dopiero po 6 włączeniu zapłonu zaczęło lecieć paliwo.Zrobiłem próbę któregoś dnia rano jak było -4st i przekręcałem zapłon tylko na tą chwilę co pompa działa i tak 9 razy raz po razie i za 10 razem odpalałem.Odpalił dużo lepiej.Zawór zwrotny jest pod maską,dziś chcę założyć jeszcze jeden zaraz na wyjściu króćca z pompy.
    Moje pytanie brzmi:
    -jak wydłużyć czas pracy tej pompy do ok 7-8 sekund(zastanawiałem się nad podłączeniem jej do świec żarowych,miało by to sens bo zrobiło by się chłodno to tak długo jak grzeją świece pracowałaby pompa )
  • Level 26  
    Sprawdź ciśnienie pompy paliwa, z twoich opisów wygląda że to koniec pompy lub problem z zasilaniem. Sprawdź przekaźnik pompy.
  • Level 19  
    https://obrazki.elektroda.pl/4059248500_1386401390.jpg
    Przewód nr 2 idzie do filtra paliwa a nr 3 do czego jest podłączony?
    Odpiąłem go i zaślepiłem na trójniku króciec i teraz po włączeniu zapłonu zaraz leci paliwo i to z normalnym ciśnieniem,przedtem ledwo leciało.Tylko co to jest za przewód ten który odłączyłem i czy może zostać odłączony?
  • Level 2  
    młody2066 witam . mam podobny problem ale powiedz mi gdzie znalazłeś tą pompę? bo z tego co mi wiadomo to pompa vacum wytwarza podciśnienie a pompy elektrycznej nie ma w schemacie , ale mogę się mylic . proszę o odpowiedz .pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    młody2066 a ten przewód zapewne jest tzw przelewem i nie możesz go odłączyć on powinien wracać do baku .
  • Level 20  
    W Passacie z silnikiem AJM nie ma pompy sprawdziłem instalacja elektryczna jest przystosowana ale pompy elektrycznej nie ma. Mam taki sam problem i nie ma to związku z temperaturą otoczenia jest teraz 25 stopni C i po długim staniu samochodu ciężko pali. Podejrzewam problem z zapowietrzaniem się układu paliwowego, ale jeszcze nic nie robiłem. Jak ma ktoś potwierdzoną diagnozę to proszę pisać!.
  • Level 19  
    Wiesz co,Ja mam pompę elektryczną w zbiorniku paliwa więc może masz jakieś przeróbki,u Mnie przy temp. powyżej 0st c pali na rys,dopiero przy minusowych temperaturach w zimie mam problem.
  • Level 19  
    Witam po przerwie,problem wraca wraz z zimą.
    W silniku filtry oleje powymieniane,świece sprawne,przekaźnik świec wymieniony,uszczelniacze pompowtrysków 2 razy zrobione,vacum pompa nowa(pierburg),rozrząd nowy,rozrusznik zregenerowany,aku sprawny,2 zaworki zwrotne założone.W poniedziałek czujnik temp wymieniony a we wtorek rano -2 stopnie i lipa.Ostatnio odłączyłem czujnik,przy -3 stopniach,zaczekałem aż świece zgasną odpalam i do strzału odpalił.Co dalej robić,proszę o pomoc.