Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 308 benzyna 120 KM - czujnik położenia wałka rozrządu

19 Kwi 2013 11:55 13197 8
  • Poziom 2  
    Podejrzewam uszkodzenie jednego z czujników wałka rozrządu. W ubiegłym roku miałem jeden wymieniany. Silnik teraz pracuje normalnie, ale wyświetla sie ikona silnika i komunikat z komputera "foulty antipollution". Samochód wyraźnie więcej pali wg wskazan komputera ( przy rozruchu takze wchodzi na wyższe niż uprzednio obroty ). Czy można sprawdzić czy czujnik jest sprawny, bez podpinania auta pod komputera? Miernikiem sprawdzałem oporność pomiędzy poszczególnymi pinami ( wychodzą 3 ). Pytanie brzmi jakie powinny być prawidłowe parametry? Liczę na pomoc. Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 21  
    Witaj, miernikiem można sprawdzić czy dany czujnik jest całkiem uwalony lub coś wysyła.
    Do prawidłowej diagnozy oscylogram.
    Masz w opisie ( elektronika ) , więc posługiwanie oscyloskopem nie obce.
    Co do miernika czujnik magnetyczny sprawny w trakcie pracy wysyła napięcie zmienne.
    Halotronowy można sprawdzić zwykłym led-em.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Podaj kod błędu jaki odczytałeś oryginalnym diagnoskopem.
  • Poziom 2  
    Moją opinię opieram na doświadczeniu z ubiegłego roku, kiedy pojawił się taki sam komunikat i były takie same objawy, czyli zwiększone spalanie. Byłem wtedy u polecanego elektryka. Podłączył auto pod planeta, w zasadzie było ok, skasoawał błąd i przy wyjeździe znów się pojawił komunikat foulty atipollution. Powtórne podłączenie i okazało się że to jeden z czujników położenia wałka rozrządu jest wadliwy. Po wymianie i skasowaniu komunikatu wszystko było w porządku. Powszechne jest zrzucanie winy na złe paliwo, więc teraz po wystąpieniu komunikatu wlałem specyfik do czyszczenia wtrysków - bez efektu. Na mój chłopski rozum , to wina czujnika na którymś wałku rozrządu. Podaje nieprawidłowy sygnał i silnik dostaje za dużo paliwa. Te nie jest całkowicie spalane i stąd komunikat wadliwego oczyszczania. Dziś kupiłem nowy czujnik bosch 0232103064. Zmierzyłem w nim oporność między poszczególnymi pinami i wyniki porównałem z wynikami z czujników z samochodu. Nowy czujnik i jeden z samochodu na pinach 1 i 3 mają oporność ok. 260 kΩ a na 1 i 2 oraz 2 i 3 oporność wyrazaną w Ω. Drugi z czujników z samochodu na pinach 1 i 3 oporność ok. 260 kΩ ( czyli jak tamte ) ale na pinach 1 i 2 też ma też oporność ok. 260 kΩ (a tamte miały w Ω) i na pinach 2 i 3 ma oporność wyrazaną w Ω. Wydaje mi się że ten drugi jest wadliwy. Proszę o opinię. Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Nie lepiej byłoby zdiagnozować, niż wymieniać na pałę czujnik. Taki błąd może wyskoczyć nawet jak masz niskie ciśnienie paliwa.
  • Poziom 2  
    Masz rację że najlepiej byłoby zdiagnozować. Co do niskiego poziomu paliwa, błąd owszem. Tylko nie miałoby to wpływu na wysokie spalanie ( wg wskazań komputera często mam 12-15 l/100km ). Zacząłem od tyłu, jak nie pomoże kierunek diagnosta a czujnik pewnie się kiedyś przyda. Jutro dzień próby.
  • Poziom 2  
    Wczoraj wymieniłem podejrzany czujnik. Po odpaleniu komunikat dalej pojawił się i wciąż świeciła się ikona silnika. Podczas jazdy trochę przygazowałem i pozwoliłem aż spadna obroty na biegu ( gdzieś na forum czytałem że nieraz znikają wtedy błędy ), lecz niestety bez efektu na wyświetlaczu. Przejechałem z 15 km. Dziś rano po odpaleniu - niespodzianka. Nie ma komunikatu, ikona silnika zgasła. Pełny sukces , choć po omacku !