Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Katalog Megger
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

corsa X 10XE - za bogata mieszanka

dob12 21 Kwi 2013 23:23 2598 5
  • #1 21 Kwi 2013 23:23
    dob12
    Poziom 21  

    Witam
    Jak w temacie Opel corsa z silnikiem 1.0 12V na teście spalin wyszła lambda 0.90
    i emisja CO 2.57 vol% czyli za bogaty skład mieszanki.
    Po podpięciu do kompa nie ma żadnych błędów check też się nie pali.
    Gdzieś wyczytałem że opel daje na wszystkie silniki normę CO 0.5 vol%.
    Na rozgrzanym silniku sprawdziłem napięcia sondy i na wolnych obrotach i są one w zakresie od 160 mv do 800 mv,czyli wydaja się ok,po podniesieniu obrotów do 3000
    wartość sondy utrzymuje sie na stałym poziomie ok 850 mV.Pomiar wykonany skanerem,sprawdzę ją jeszcze testerem diodowym.Natomiast nie podoba ja mi sie wartości przepływki niby na wolnych obrotach pokazuje napięcie w zakresie 1.3 V aotodata podaje 1.5 V na pinach (moje wartości są z testera) a po podniesieniu do 3000 pokazuje max wartość od 1.9-2.1 V,wg autodaty przy podniesieniu obrotów wartość powinna wynosić 4.2 V.
    Poza tym skaner pokazał oczekiwane powietrze biegu jałowego 3.0 kg/h a rzeczywiste
    6-7 kg/h,czyli teoretycznie komputer widząc taką masę powietrza dodaje mu paliwa powodując przez to za bogata mieszankę.
    Impuls wtrysku na wolnych wynosił 4.2 ms a przy podniesieniu obrotów do 3000
    max wartość zarejestrowana to 9.0 ms a ustabilizowana wynosiła 3.8 ms
    Gdyby ktoś mógł zerknąć na te czasy wtrysku ,bo nie mam z czym porównać.
    Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

    PS.\czy katalizator który już nie spełnia swojego zadania może mieć wpływ na taki wynik testu spalin?
    Tu niema sondy za katalizatorem wiec pewnie dlatego nie pali sie check

    0 5
  • Katalog Megger
  • #2 21 Kwi 2013 23:50
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    dob12 napisał:
    czy katalizator który już nie spełnia swojego zadania może mieć wpływ na taki wynik testu spalin?

    Jest to możliwe i najbardziej prawdopodobne. Nie podałeś temperatury silnika w momencie, kiedy robiłeś analizę - domniemam, iż silnik był nagrzany do "normalnej" temperatury = ok. 90stopni C. Filtry oczywiście czyste (powietrza/paliwa) - czasy wtrysku "ciut" za długie.

    0
  • Katalog Megger
  • #3 22 Kwi 2013 08:30
    dob12
    Poziom 21  

    Tak silnik rozgrzany do dziewięćdziesięciu paru stopni,filtry po wymianie,na pierwszym i drugim cylindrze świece lekko przykopcone,(tez wymienione na nowe)Poprzednio brał olej ,wył zalany 10w 40 ,wiec zmieniłem teraz na mineralny 15w40.Czym mogą być spowodowany przy długie czasy otwarcia wtrysków?

    0
  • #4 22 Kwi 2013 09:31
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale skoro bierze więcej powietrza to i czasy wtrysków większe.
    Spróbuj podmienić przepływkę.

    0
  • #5 22 Kwi 2013 19:50
    dob12
    Poziom 21  

    I jeszcze sprawdziłem skanerem mieszankę "stosunek powietrze/paliwo" cały czas pokazuje ubogi,nawet jak przygazuję to się nie zmienia.
    Tez właśnie myślę ze to przepływka,bo zużycie paliwa w jeździe miejskiej jest dość wysokie jak na ten mały silniczek,no i ta różnica miedzy powietrzem wymaganym a rzeczywistym.
    Właśnie nie mam skąd wziąć na podmiankę ,ale pomierzę ja jeszcze dokładnie multimetrem wg.danych z autodaty,ewentualnie wyczyszczę ją i zrobię pomiar jeszcze raz.

    Ps.Znalazłem tabelę z napięciami sondy i stosunkiem mieszanki paliwowo/powietrze,
    i napięcie sondy przy 3000 obr 840 mV odpowiada stosunkowi 13,2:1 i wartości lambda 0.90 czyli bogatej mieszance.
    Czyli lambda "widzi" bogatą mieszankę ale ecu z jakichś powodów nie może tego skorygować,gdyby skład mieszanki był ok wartość sondy przy tych obrotach powinna wskazywać w granicach 400-500 mV lub wykrywając za bogatą mieszankę (ok 800 mv)ecu powinno przeprowadzić korekcje co powinno być wyłapane przez sondę (napięcie po niżej 400mV)

    Poprawcie mnie jeśli się mylę.
    Z tego co wyczytałem to sonda powinna oscylować w pełnym zakresie na wolnych jak i an wysokich obrotach,i tu nasuwa się pytanie czy stały sygnał sondy na wysokich obrotach świadczy o jej uszkodzeniu czy tak jak pisałem wcześniej ecu nie robi korekty mieszanki.
    Najlepiej by było tez podmienić.

    0
  • #6 08 Maj 2013 14:50
    dob12
    Poziom 21  

    Podmieniłem przepływkę na Magneti Marelli ,pomiar napięcia na niej zgodny ze specyfikacją.Wymieniłem sondę lambda na NGK,oscyluje w zakresie 0.1-0.9 na wolnych obrotach i na podniesionych do 3000.Zrobiony reset O2 bloków BLM.
    Ciśnienie na listwie sprawdzone (z odpiętym podciśnieniem ma wartość 3.0 Bar)Wtryski wyciągane ,wyczyściłem i sprawdziłem (drugi wtrysk nie jest idealny,rozpylenie lekko odbiega od pozostałych,ale nie jest bardzo źle)
    EGR sprawny,zawór odpowietrzania zbiornika z węglem też ,a mimo to wydaje mi sie że jeszcze nie jest ok. Co prawda nie byłem jeszcze na analizatorze ale tak wynika z obserwacji
    Na wolnych obrotach powietrze biegu jałowego wynosi 6 kg/h czyli prawidłowo a komputer żąda 4 kg/h.
    Integrator O2 po resecie ma wartość 128 kroków,a podczas pracy oscyluje w górę w kierunku wzbogacania mieszanki co widać na czasach otwarcia wtrysków(oscylacja od 4.0-4.3 ms, a stosunek powietrze/paliwo cały czas pokazuje ubogi i nie zmienia się to po przegazowaniu ani podniesieniu obrotów,Czy to jest normalne , czy ten stosunek powinien się zmieniać?
    Ps.czujnik temperatury też sprawny,prawidłowo pokazuje na zegarze i na skanerze,jak i rezystancja przy danej temperaturze jest odpowiednia.

    Ps.A jednak pomiar na analizatorze spalin wskazał poprawne wartości.
    Lambda książkowa 1.00
    CO- 0.18% a HC 74ppm.
    Lekko wydłużone czasy wtrysków jak i zmieniające się wartości integratora w kierunku wzbogacania mieszanki spowodowane mogą być kompresja na cylindrach (na drugim jest trochę słabsza)

    0
  Szukaj w 5mln produktów