Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mechatroniczna makieta sterowania wtryskiwaczy gazowych

renault1998 30 May 2013 18:20 1935 13
  • #1
    renault1998
    Level 9  
    witam,
    w jaki sposób można zasymulować impulsy potrzebne sterownikowi wtryskiwaczy gazowych?
    Chodzi mi o zasymulowanie pewnych impulsów poza pojazdem samochodowym, w warunkach laboratoryjnych. Chcę zmontować mechatroniczną makietę obrazującą prace wtryskiwaczy gazowych.Dysponuje juz odpowiednim sterownikiem i wtryskiwaczami.Kolejnym krokiem będzie zadanie pewnych impulsów takich jak ciśnienie gazu,czas otwarcia wtryskiwaczy temp.paliwa w sposób elektroniczny. czy do tego celu wystarczy generator napięcia prostokątnego z potencjometrem?
    Będę wdzięczny za każdą podpowiedź. pozadawiam Sławek
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    Temperatura LPG i ciśnienie to zwykłe napięcie o odpowiedniej wartości.
    Co do kluczowania wtrysków to wystarczy generator o którym napisałeś.
    Potrzebny będzie jeszcze sygnał z cewki bo nie przełączy się na LPG.
    Nie możesz sterować tylko wtrysków LPG bez sterownika LPG?
  • #3
    renault1998
    Level 9  
    witam serdecznie,
    Dziekuje za zainteresowanie moim postem, każda informacja jest dla mnie bardzo cenna. Zasilanie będzie tylko LPG więc sterownik raczej nie będzie potrzebny.
    pozdrawiam
  • #4
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dowiedz się najpierw na jakiej zasadzie działa wtrysk gazu, a potem zadawaj pytania. Na razie udowadniasz, że nie masz pojęcia, nawet w przedmiocie swojej pracy, nie mówiąc o pracy instalacji. Informacji w necie jest multum. Temat na granicy kosza, założony w niewłaściwym dziale.
  • #5
    grala1
    VAG group specialist
    renault1998 wrote:
    Zasilanie będzie tylko LPG więc sterownik raczej nie będzie potrzebny.

    Jaki sterownik nie będzie potrzebny?
  • #6
    renault1998
    Level 9  
    źle się wyraziłem, chodziło mi o to ze sygnał z cewki nie będzie potrzebny gdyż zasilanie będzie tylko LPG. Sterownik o którym pisałem w pierwszym poscie musi być, chodzi o to żeby zobrazować istote działanie tego sterownika innym studentom.
  • #7
    grala1
    VAG group specialist
    renault1998 wrote:
    sygnał z cewki nie będzie potrzebny gdyż zasilanie będzie tylko LPG.

    Sterownik LPG będzie?
    Jeżeli tak to jak chcesz go sterować nie podawając sygnału o obrotach silnika?
  • #8
    ladamaniac
    Level 39  
    Potrzebny będzie sterownik gazowy, wiązka, emulatory ciśnienia i temperatury gazu, emulator temperatury silnika, sygnał obrotów, sygnał wtryskiwaczy, sygnał MAP sensora, TPSu, oczywiście nie wszystkie naraz, zależy od sterownika inst gazowej.
  • #9
    autoas
    Level 42  
    Do tego komputer z programem i interfejsem dedykowanym do sterownika gazowego, aby był ładny pokaz.... a niektóre programy gazowe są takie fajnie multimedialne...
  • #10
    renault1998
    Level 9  
    witam serdecznie po przerwie,

    Jeszcze raz dziekuje za wszystkie pomocne wskazówki, jestem w trakcie realizacji mojego projektu. Posiadam już sterownik gazowy, wiązki ora zpotrzebne czujniki. Czas otwarcia oraz częstotliwość pracy wtryskiwaczy będzie zastąpiona poprzez generator sygnału prostokątnego, prędkośc obrotowa również, całość zasilona będzie zasilaczem 12 V lub akumulatorem samochodowym. Mam jednak problem z symulacją sygnału czujników temp. zmierzyłem że ich rezystancja wynosi ok 15kΩ w temp. pokojowej, wraz ze wzrostem temp. rezystancja maleje i na tej podstawie wyznaczyłem charakterystykę tych czujnikaów, Jednak okazało się że do zasymulaowania sygnałów nie wystarczy tylko potencjometr o odpowiednim zakresie potrzebny będzie zasilacz 5v i potencjometr który poprzez zmianę rezystancji będzie zmieniał napięce. Niestety elektronika nie jest moją mocną stroną proszę więc o podpowiedź, gdzie mogę zakupić taki zasilacz, czy jest wogóle zasilacz którym będzie można płynnie regulować napięcie poprzez potencjometr. Bardzo proszę o pomoc i ewentualne sugestie czym zastąpić sygnał z czujnika temperatury. Pozdrawiam
  • #11
    grala1
    VAG group specialist
    Nie wiem czy o to Ci chodzi ale poszukaj pod hasłem "zasilacz laboratoryjny", masz tam regulacje napięcia 0-30V i regulację ograniczenia prądowego.
  • #12
    ociz
    Moderator of Cars
    renault1998 wrote:
    Jednak okazało się że do zasymulaowania sygnałów nie wystarczy tylko potencjometr o odpowiednim zakresie potrzebny będzie zasilacz 5v i potencjometr który poprzez zmianę rezystancji będzie zmieniał napięce. Niestety elektronika nie jest moją mocną stroną proszę więc o podpowiedź, gdzie mogę zakupić taki zasilacz, czy jest wogóle zasilacz którym będzie można płynnie regulować napięcie poprzez potencjometr.

    Weź sobie żartów nie rób. Pewnie że wystarczy potencjometr. Przecież te czujniki temperatury to zwykłe termistory NTC.
    Żadnego zasilacza nie potrzebujesz.
    Czujniki ciśnienia tak samo można zastąpić potencjometrami, tyle że tu już w układzie dzielnika napięcia.
  • #13
    carrot
    Moderator of Cars
    LM317, absolwent mechatroniki, no (nie mogę się wyrażać, jako moderator)
    Mc Donalds oczekuje z otwartymi ramionami
  • #14
    renault1998
    Level 9  
    Dziekuję za wskazówki i wyrozumiałość, też brałem pod uwagę że zasilacz nie będzie potrzebny, do regulacji temperayury ale słyszałem pewną opinię że jest odwrotnie. Czekam na części i składam....jak zadziała to dam znać.....człowiek uczy się na błędach.