Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Twingo 2000 75ps - immobilizer, potrzebna rada fachowców

hustler86 20 Feb 2014 10:09 6405 24
  • #1
    hustler86
    Level 9  
    Witam, jestem posiadaczem Renault Twingo 2000 rok. Zacznę od początku, aby wyjaśnić objawy mojego problemu. Auto ma 130tys. przebiegu, wszystko chodzi poprawnie, wszystko regularnie wymieniane. Zaczęło się podczas pobytu w PL na święta, gdy mój kluczyk przestał zamykać drzwi, musiałem po parę razy wciskać przycisk, pomyślałem "na pewno bateria", bo nie była wymieniana od zakupu. Kupiłem w sklepie motoryzacyjnym identyczną, wymieniłem i działało wszystko, ale tylko przez ok. 2 dni, potem podczas wciskania tego przycisku na pilocie ta dioda nie pokazywała sygnału regularnie wraz z wciśnięciem tylko jakoś chaotycznie, co się wiąże z tym przestał działać centralny, a samochód odpalał się po którymś przekręceniu kluczyka w stacyjce z pozycji OFF na ON. Z czasem było coraz gorzej, chcąc odpalić swoje auto ta lampka od immo po przekręceniu kluczem powinna się pojawić i zniknąć, a mi zaczęła cały czas migać, co się wiąże z tym, że odcinało mi zapłon. Wyczaiłem, że gdy wkładam kluczyk i podczas przekręcania nim trzymam wciśnięty przycisk, to immo puszcza. No i tak go odpalałem przez ok. 2 może 3 tygodnie. Ostatnim razem wyszedłem z auta pierwszy raz; tak sobie pomyślałem po czasie bez zamykania go, wróciłem po około 20min i nastąpił koniec. Immo cały czas mruga, zero reakcji, nic nie pomaga. Rozebrałem stacyjkę, zdjąłem tą nakładkę ze stacyjki, odczepiłem tą wtykę; nie pomogło, odłączyłem go poprzez mostkowanie drutem w odpowiednich kablach na tej wtyce od zasilania, wyłączył się całkiem, ale i tak motor nie palił. Posprzawdzałem bezpieczniki, znalazłem ten od immo, był lekko okopcony; wymieniłem na nowy i nadal nic. Podejrzewam, że ma jeszcze dalej jakieś blokady na zapłonie oprócz tej głównej przy stacyjce (takie auto a ukraść to byłby horror hehe). Przeczytałem u was na forum, jak zakodować kluczyk, udało się, przytrzymałem przycisk od centralnego, potem dwa razy kluczykiem przy immo, wcisnąłem i kluczyk się naprawił, tzn. w sensie, że teraz mryga prawidłowo przy wciśnięciu go, ale i tak nie zamyka auta stojąc na zewnątrz i nadal lampka mryga i nie idzie odpalić. Byłbym bardzo wdzięczny, jeśli jest ktoś w stanie mi pomóc i udzielić paru rad, co można spróbować jeszcze zrobić, aby to naprawić albo po prostu przerwać udrękę moją, bo się nie da już nic zrobić. Pomocy :-)
  • #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Wyjmij ECU i wyślij na immooff i temat zamknięty na lata. A sterowanie zamka podłąćz nowe uniwersalne w kabinie do przycisku.
  • #3
    PiM_FM
    Level 25  
    Daj kluczyk do naprawy, bo raczej tam jest uszkodzenie.
  • #4
    darek2505
    Level 20  
    Do zrobienia,ale nie na odległość.
  • #5
    hustler86
    Level 9  
    Mam wygenerowany klucz do odpalenia go w trybie awaryjnym.Probowalem zrobic ta czynnosc ale dioda nadal miga,przeczytalem o tym na modelu z 99 roku jest moze roznica gdy posiadam rok 2000? Liczylem ilosc blysniec i puszczalem przycisk ten kierujacy danymi od licznika itd ale zero reakcji.Ma ktos jakis pomysl ? Opcja z wybebeszaniem calego imobilizera to raczej odpada
  • #6
    darek2505
    Level 20  
    To wyjmij komputer.Jest Przy aku.
  • #7
    WinWoj
    Level 12  
    Diagnoza OBD sterowników, może w UHC bedzie błąd który naprowadzi w czym problem.
  • #8
    spocona_pacha
    Level 21  
    hustler86 wrote:
    ,co mozna sproboeac jeszcze zrobic aby to naprawic albo po prostu przerwac udreke moja bo się nie da juz nic zrobic
    hustler86 wrote:
    Opcja z wybebeszaniem calego imobilizera to raczej odpada


    To jedyna i najtańsza opcja.
  • #9
    milejow
    Level 43  
    Idź do zakładu napraw RTV, niech ci przelutuje cewkę na płytce kluczyka.
  • #10
    hustler86
    Level 9  
    Byl u mnie facet ktory pracuje w salonie Renault i wytlumaczyl mi ze nie istnieje opcja wyjecia immo z mojego auta gdyz przewody ida razem ze wszystkimi innymi zwiazanymi z zaplonem poprzez aku do silnika co sie wiaze z tym ze jak ich nie bedzie auto tez nie bedzie chodzic...Dowiedzialem sie ze do kazdego boxa immo mozna zaprogramowac do 4 kluczykow,myslicie ze jesli zamowie kluczyk do mojego auta pomoze to go odpalic?

    Dodano po 2 [sekundy]:

    Byl u mnie facet ktory pracuje w salonie Renault i wytlumaczyl mi ze nie istnieje opcja wyjecia immo z mojego auta gdyz przewody ida razem ze wszystkimi innymi zwiazanymi z zaplonem poprzez aku do silnika co sie wiaze z tym ze jak ich nie bedzie auto tez nie bedzie chodzic...Dowiedzialem sie ze do kazdego boxa immo mozna zaprogramowac do 4 kluczykow,myslicie ze jesli zamowie kluczyk do mojego auta pomoze to go odpalic?
  • #11
    spocona_pacha
    Level 21  
    A uświadomił cię ile kluczyk z immo kosztuje?
  • #12
    hustler86
    Level 9  
    2 nowe kluczyki z funkcja otwierania drzwi 120€ ale zamowil mi taki awaryjny za 30€ tylko do odpalania samochodu,tylko sek w tym czy to jest w stanie pomoc? Auto nie chce nawet przejsc w tryb awaryjny,dioda miga non stop szybko....
  • #13
    grala1
    VAG group specialist
    Nie wiem co to za koleś z Renault który myśli że wywalenie immo to zabawa z przewodami.
    Co Ty mostkowałeś drutem przy stacyjce?
    To nie musi być wina kluczyka.
  • #14
    hustler86
    Level 9  
    Przy stacyjce jedynie gdy mi nie chcial ostatnio calkiem odpalic zdjelem ta opaske i odlaczylem okablowanie ale to i tak nic nie dalo,nie mialem wykupionego adac a nie chcialem lawety bo bylem w centrum miasta to probowalem na roznorakie metody go jakos odpalic.
  • #15
    andrzej20001
    Level 43  
    Odkrywanie gumiaka na nowo. Jakbyś słuchał rad to juz by jeździło.
  • #16
    hustler86
    Level 9  
    Odkrywanie gumiaka, sor ale nie rozumiem.Staram sie sluchac rad probowalem z generowaniem numeru trybu awaryjnego itd ale teraz to pierwsze slysze.
  • #17
    spocona_pacha
    Level 21  
    Twój kalkulator silnika to gumiak.
  • #18
    hustler86
    Level 9  
    Czyli jesli mozecie jeszcze raz mi przewinac ta opcje to na czym to ma polegac ale bym prosil tak dokladniej po polsku bo ja naprawde w tym zakresie mam slabe pojecie i sam juz nie wiem co i jak, troche jestem zmieszany.Kazdy mowi inaczej,jeden z salonu mowi tak drudzy ze on nic nie wie itp.Dzieki
  • #19
    andrzej20001
    Level 43  
    W salonie to sprzedaja auta i częsci a nie naprawiają. Wyślij ecu na czyszczenie potem ciach 1 kabelek i pali. Raczej najtańsza i co najważniejsze pewna na lata opcja.
  • #20
    WinWoj
    Level 12  
    gumiak to znaczy że po otworzeniu sterownika silnika masz zalany komputer gumą i trzeba grzebać w tym gó... w tej gumie żeby się dostać do pamięci i ją postawić na palenie auta.. bo nie jestem pewny czy tego da sie po złączu modzić.
  • #22
    hustler86
    Level 9  
    Okey ale jesli nawet dostane sie przez ta gume do tego sterownika silnika, to jak mam to odlaczyc od przewodow i komus to wyslac aby przeczyscil a potem to zamontowal z powrotem? Dobrze was rozumiem?
  • #23
    WinWoj
    Level 12  
    wyjmij ecu wypnij wtyczke i calosc zawiez na immo off
  • #24
    grala1
    VAG group specialist
    Tam nie ma gumiaka tylko Sirius.
    Gumiaki to były przy pilotach IR i silnikach 8V, tutaj jest 16V i radiówka i nie ma opcji by odpalić go po wklepaniu kodu jak w przypadku gumiaka.
  • #25
    hustler86
    Level 9  
    Odebralem kluczyk od znajomego z salonu Renault i auto od razu odpalilo,immo puscilo.Dziekuje wszystkim za porady i pomoc,temat zamykam na szczescie ;-)