Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna 1.6 16V - Niedziałający nawiew climatronic

pejot2004 06 Jun 2014 18:58 5874 18
  • #1
    pejot2004
    Level 8  
    Witam.
    Czy może mi ktoś napisać jakie powinny być napięcia na przewodach w kostce zasilającej silnik wentylatora znajdujący się po stronie pasażera. Laguna 1.6 16V - Niedziałający nawiew climatronic

    Na pierwszych dwóch grubych czerwonych mam 12,36V na pozostałych przewodach nic nie pokazuje.

    Wymontowałem wentylator i w gnieździe u dołu styków jakby były lekko nadtopione. Nie chcę w ciemno kupować wentylatora.
    Czy jeżeli napięcie jest ok na kostce to na 100% silnik jest zepsuty?
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #2
    rnb_bolii
    Level 38  
    Wyjmij wtyczkę i zrób porządek z nią i pinami w gnieździe. Brak styku...
    Opisów na elektrodzie jest sporo na ten temat.
  • #3
    pioart
    Level 38  
    pejot2004 wrote:
    … Czy jeżeli napięcie jest ok na kostce to na 100% silnik jest zepsuty?
    Pozdrawiam.

    A jaki masz problem ze sprawdzeniem silnika, skoro masz go wymontowanego?
  • #4
    pejot2004
    Level 8  
    Własnie że wtyk jest ok. Gniazdo ( żeńskie) w obudowie jest nadtopione.
    Potrzebuje się dowiedzieć czy napięcie musi być na każdym przewodzie w momencie przekręcenia stacyjki.
    Pewnie jest sporo ale albo nie potrafię znaleźć albo za słabo szukam. Do tego nie mam za dużo czasu dla tego proszę o pomoc na forum.


    Proszę o podpowiedź jak go sprawdzić na stole. :D

    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #5
    szymon198312
    Level 30  
    Sprawdź rezystor. Mieści się on w przewodzie od nawiewu.
  • #6
    pejot2004
    Level 8  
    Czy do sprawdzenia zasilania na kostce wystarczy żarówka H7?
  • Helpful post
    #8
    pioart
    Level 38  
    szymon198312 wrote:
    Sprawdź rezystor. Mieści się on w przewodzie od nawiewu.

    A gdzie Ty tam widziałeś rezystor? To jest z climatronikiem i rezystora nie ma. Całe sterowanie obrotami jest realizowane elektronicznie i umieszczone jest wewnątrz podstawy silnika dmuchawy.
    Dlaczego nie sprawdzisz samego silnika czy działa?
    pejot2004 wrote:
    Czy do sprawdzenia zasilania na kostce wystarczy żarówka H7?

    Wystarczy.
  • #9
    pejot2004
    Level 8  
    Rozebrałem ten wentylator. Mam w rękach samą metalową kopułę ale za cholere nie wiem w którym miejscu znajdują się szczotki. :|
  • Helpful post
    #10
    rnb_bolii
    Level 38  
    Tam nie ma szczotek.
  • #11
    pejot2004
    Level 8  
    Sprawdzę gniazdo wentylatora czy przepływa prąd do płytki. Sprawdzę czy jest masa na wtyku i zobaczymy co dalej.
  • #13
    pejot2004
    Level 8  
    Panowie podłączyłem w domu silnik wentylatora pod zasilacz komputerowy i zakręcił.
    Czy po takim sprawdzeniu możemy stwierdzić że silnik jest sprawny a problemu powinienem szukać gdzie indziej?
  • Helpful post
    #14
    grala1
    VAG group specialist
    Pewnie problem w aucie.
    Podłącz pod te 2 przewody gdzie masz 12V żarówkę od przedniej lampy.
    Możliwe że gdzieś nie łączy na złączach lub nadtopione gniazdo bezpiecznika.
  • #15
    pejot2004
    Level 8  
    Zapomniałem dodać że klima od jakiegoś czasu szwankowała. Raz działała a raz nie by po chwili znów załapać.
    Wsadziłem wentylator z powrotem i nie działała. Dziś z nów załapała by po 3 godzinach przestać. Zacząłem opukiwać i ugniatać różne miejsca pod konsolą i okazało się że załapała gdy ruszałem w miejscu bezpieczników. :D
    Także w 50% miejsce usterki zlokalizowane.
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #16
    automix
    Level 19  
    wywal tą oryginalną wtyczkę i podłącz kable do pinów bezpośrednio. Stary problem w tych wentylatorach, lub uszkodzony wentylator ( też częsty przypadek ). Problem ten sam występował w safrane i innych z klimatronikiem. Tam na grubych czerwonych jest stale plus a na grubych czarnych minus. Na cienkich kabelkach idą sterowania. Jeszcze raz radzę wywal wtyczkę i lutuj bezpośrednio.
  • #17
    pejot2004
    Level 8  
    Jechałem ostatnio 200km i po drodze w aucie coś zaśmierdziało spalonym plastikiem.
    Dziś zaglądałem na tą płytkę z bezpiecznikami od dołu żeby wyczaić w którym miejscu nie łapie ta klimatyzacja. Wyciągałem bezpieczniki po kolei ( te z dołu) okazało się że jeden z nich jest faktycznie od klimatyzacji bo przestała chodzić. Jednak pojawił się kolejny problem. Okazało się że bezpiecznik ten jest cały stopiony. :cry:

    Wymieniłem go i klima chodzi, jednak zastanawia mnie dla czego się aż tak stopił. Czy powinienem wyciągnąć tą całą skrzynkę z bezpiecznikami i posprawdzać czy tam wszystko łączy? Ciężko ją wyciągnąć, coś trzyma a odczepiłem dwa plastikowe zatrzaski. poza tym bez zdemontowania deski rozdzielczej będzie bardzo ciężko wsadzić skrzynkę z bezpiecznikami na miejsce. :/
    Laguna 1.6 16V - Niedziałający nawiew climatronic Laguna 1.6 16V - Niedziałający nawiew climatronic
  • Helpful post
    #18
    grala1
    VAG group specialist
    Bezpiecznik się topi bo w skrzynce na stykach jest jakaś rezystancja (brudne styki bądź luźne) + prąd pobierany przez wentylator i wtedy wytwarza się większa temperatura która zaczyna topić bezpiecznik.
    Włożenie nowego nic nie da bo za jakiś czas znów się stopi.
  • Helpful post
    #19
    User removed account
    User removed account