Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.6 TDCI FAP - Uszkodzona 2 z kolei turbosprężarka

kubas10 12 Cze 2014 18:40 31371 91
  • #1 12 Cze 2014 18:40
    kubas10
    Poziom 25  

    Dwie z kolei turbiny uszkodzone przez prawdopodobnie zbyt wysoką temperaturę spalin. Podczas wymiany 1 turbiny, wymieniony przewód zasilający,wymyta miska oleju i smok (wszystko było zabite nagarem) potem nowy olej i filtr powietrza. Po tygodniu znowu to samo, zakład który regeneruje turbo po rozebraniu tych dwóch powiedział że obydwie zostały uszkodzone w ten sam sposób (zbyt wysoka temperatura po stronie wydechu). Czy ktoś z kolegów może się wypowiedzieć na ten temat ?

    1 29
  • #2 12 Cze 2014 18:53
    kasper1992
    Poziom 13  

    Sitko na przewodzie smarowania turbiny zmienione?

    1
  • #3 12 Cze 2014 20:15
    kubas10
    Poziom 25  

    Sitka brak. Od czego może "ugotować się" turbo ?? Po rozebraniu okazało się że wypaliła się zmienna geometria...

    0
  • #4 12 Cze 2014 20:52
    kasper1992
    Poziom 13  

    Dziwne rzeczy jakby się zatarło to tak, ale siadło od temperatury to dziwne :?:

    1
  • #5 12 Cze 2014 21:14
    tkacki
    Poziom 10  

    Dziwna diagnoza. W dieslu to mało prawdopodobne (zbyt wysoka temp). Raczej to kwestia smarowania. Zatkany powrót ?

    0
  • #6 12 Cze 2014 21:15
    kasper1992
    Poziom 13  

    A zużyte turbiny miały luz na wirniku?

    1
  • #7 12 Cze 2014 21:50
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Ten silnik ma tendencję do zapowietrzania się. W takich okolicznościach paliwo jest źle wtryśnięte, nie rozpylone (duże krople), więc proces spalania zachodzi dłużej, nawet po otwarciu zaworu wydechowego. Jeżeli te turbiny nie były z zrobione z plasteliny, to przyczyny szukał bym w układzie paliwowym.

    0
  • #8 12 Cze 2014 22:11
    robokop
    Moderator Samochody

    żałosna udręka napisał:
    Ten silnik ma tendencję do zapowietrzania się. W takich okolicznościach paliwo jest źle wtryśnięte, nie rozpylone (duże krople), więc proces spalania zachodzi dłużej, nawet po otwarciu zaworu wydechowego. Jeżeli te turbiny nie były z zrobione z plasteliny, to przyczyny szukał bym w układzie paliwowym.

    Przecież to CR - dopóki nie dobije ciśnienia na szynie, to nie otworzy wtryskiwacza. Bardziej przyczyny bym szukał w jakimś pseudotuningu.

    0
  • #9 12 Cze 2014 22:35
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Nie mówię o skrajności, czyli przewadze powietrza w przewodach paliwowych. Mam na myśli małe bąbelki, które nie mają wpływu na ciśnienie w układzie, ale zakłócają rozpylanie. Ten samochód nie ma pompki w zbiorniku, ale ma za to koszmarną obudowę filtra paliwa.

    1
  • #10 13 Cze 2014 09:12
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    kubas10 napisał:
    Po tygodniu znowu to samo, zakład który regeneruje turbo po rozebraniu tych dwóch powiedział że obydwie zostały uszkodzone w ten sam sposób (zbyt wysoka temperatura po stronie wydechu). Czy ktoś z kolegów może się wypowiedzieć na ten temat ?
    Zmień zakład - jeżeli ci szkoda kasy na nową turbosprężarkę...

    0
  • #11 13 Cze 2014 18:46
    kubas10
    Poziom 25  

    Panowie, dziękuje za cenne porady. Na obecną chwilę powiedziano mi że przyczyną jest zatkany DPF (stwierdził to zakład regenerujący tą turbinę). DPF wyjąłem i został wypłukany specyfikami, przelany gorącą wodą i powietrzem... chodź podczas testowania przed awarią 2 turbiny różnica ciśnienia na biegu jałowym wynosiła 10 mbar. ? Po podłączeniu kompa błąd "nieprawidłowa częstość regeneracji" i "czujnik otwarcia korka wlewu paliwa".

    Dodano po 8 [minuty]:

    Obydwie turbiny miały dość sporawy luz na wirniku, poza tym były wyjątkowo głośne. Jedna rzecz przyszła mi do głowy, samochód łapał dość szybko temperaturę i długo pracował wentylator chłodnicy (klima wyłączona) po dość krótkiej jeździe. Klient jak przyjechał 1 raz na rezerwie to stukały wtryskiwacze (wygoniłem go na stacje benzynową), zalał do pełna i w miarę się uspokoiło stukanie.

    0
  • #12 15 Cze 2014 10:47
    kubas10
    Poziom 25  

    Ford Focus 1.6 TDCI FAP - Uszkodzona 2 z kolei turbosprężarka

    Dodano po 1 [minuty]:

    Na zdjęciu powyżej uszkodzona (powyginana) zmienna geometria i rozwalony wirnik. Czy ktoś z szanownych kolegów jest w stanie stwierdzić jaka mogła być tego przyczyna ?

    0
  • #13 15 Cze 2014 15:36
    Don de Leon
    Poziom 24  

    kubas10 napisał:
    Klient jak przyjechał 1 raz na rezerwie to stukały wtryskiwacze (wygoniłem go na stacje benzynową), zalał do pełna i w miarę się uspokoiło stukanie.

    A tam czasem wtryski nie leją? Stąd diabelska temperatura na turbinie.

    1
  • #14 15 Cze 2014 15:40
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    KOlego ile masz samochód i co wcześniej było robione?
    W jakim stanie fap?

    1
  • #15 15 Cze 2014 15:50
    kubas10
    Poziom 25  

    Klient kupił samochód po rodzinie. Po montażu turbiny, różnica ciśnienia spalin na biegu jałowym 5mbar, niestety nie pamiętam korekty wtryskiwaczy. Dpf metodą chemiczną wypłukany, jutro będę montować go. Oczywiście błędy związane z nieprawidłową częstością regeneracji oraz błąd czujnika otwarcia klapki wlewu paliwa.

    0
  • Pomocny post
    #16 16 Cze 2014 23:23
    andexp
    Poziom 18  

    Miałem podobny przypadek na tapecie. Z bardzo podobnymi uszkodzeniami turbiny z tym, że kolor łopatek geometri i płytki był brązowo-beżowy. Przyczyna tkwiła w zbyt dużej temperaturze spalin spowodowanej przypchanym DPF. Poszedł do wycięcia. Turbina jeździ do dziś bez problemów.
    Proponuje jazde próbna z testerem na kolanach i obserwacje temp. spalin przed katalizatorem.

    0
  • #17 26 Cze 2014 19:50
    kubas10
    Poziom 25  

    Samochód jest już po wycięciu dpf-a, ale pozostały 3 błędy na silniku i od czasu do czasu traci moc zaś maksymalna prędkość do 160km/h (ponoć jeździł szybciej). Kody błędów:
    P2141
    P0488
    P0234
    Dwa pierwsze tyczą się przepustnicy EGR. Czy ktoś z szanownych kolegów przerabiał podobny problem ? W tym modelu jest bypass i przepustnica EGR (obydwie obok siebie). W momencie otwarcia zaworu EGR spada podciśnienie i prawdopodobnie przymykana jest klapa EGR (ta przy przepustnicy obok turbiny) bo standardowo jest cały czas otwarta. Na pierwszy rzut oka nic się nie zacina i pracuje prawidłowo...

    3
  • #18 01 Lip 2014 16:21
    andexp
    Poziom 18  

    Czy błędy pojawiły sie juz po wycieciu DPF?
    Przy tym układzie z przepustnicą EGR jeżeli silnik osiągnie zadane parametry i uruchamia EGR to jedna przepustnica jest zamknieta,a druga przymknieta na około 30% przepływu, a cisnienie doładowania w kolektorze wynosi 0,8 Bar (Normalnie jest 1 BAR czyli cisnienie atmosferyczne). Czyli jest podciśnienie.
    Natomiast jezeli chodzi o błędy, to jak sa zamykane/otwierane przepustnice. Elektrycznie czy podcisnieniowo?

    2
  • #19 01 Lip 2014 19:33
    kubas10
    Poziom 25  

    Przed wycięciem DPF-a były te błędy i jeszcze inne "nieprawidłowa częstość regeneracji". Po wycięciu pozostały te dotyczące pracy zaworu EGR i przepustnicy EGR-a. Owa przepustnica składa się z:
    -czujnik temperatury powietrza;
    -czujni ciśnienia doładowania;
    -przepustnica by-pass intercoolera;
    -przepustnica EGR;

    Obydwie przepustnice sterowane elektrycznie.

    0
  • #20 05 Lip 2014 08:41
    fil
    Poziom 10  

    Ja bym to tak poskładał w całość: wystąpił problem z czujnikiem klapki wlewu paliwa, spowodowało to zaprzestanie dodawania dodatku do paliwa który obniża temp. wypalania filtra. Sterownik probował wypalić filtr podnosząć temperatruę spalin, jednak nie był w stanie ze wzgledu na brak dodatku w paliwie. Auto musialo pokonac dluzszą trasę na uruchomionym dopalaniu co w koncu spowodowalo uszkodzenie turbo.
    BTW: pracujacy wentylator wskazuje na uruchomiony proces wypalania.

    Jesli chodzi o przepustnice do intercoolera to pytanie czy w wersji 109KM bez DPF wystepuje ten by-pass intercoolera (np. w wersji 90KM nie wystepuje wogole). Jesli nie to po wycieciu DPF i zmianie softu w sterowniku moze on nie sterowac tą przepustnica. Nalezaloby by ją wtedy odpiac i ustawic na stałe jako zamknieta albo zaślepić. W przeciwnym przypadku powietrze bedzie czesciowo przechodzic przez by-pass i silnik nie bedzie rozwijał pełnej mocy.

    2
  • #21 05 Lip 2014 13:46
    kubas10
    Poziom 25  

    Podwójna przepustnica występuje wyłącznie w silnikach z dpf. Otwierana jest ona dopiero podczas regeneracji, normalnie jest w pozycji zamkniętej. Druga przepustnica od EGR-a normalnie jest w pozycji otwartej i częściowo jest domykana podczas otwarcia zaworu EGR ! (ta przepustnica reguluje także ciśnienie doładowania). Po wycięciu DPF-a, zostają błędy związane z przepustnicą EGR-a. Pytanie tylko co się z nią dzieje, samochód powinien bardziej żwawo przyśpieszać od niższych obrotów czego nie ma.

    1
  • #22 05 Lip 2014 15:47
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Myśle że przepływy się zmieniają po wycięciu dpf .
    Wtedy gdy sterowany jest Egr innej możliwości nie ma.

    0
  • #23 05 Lip 2014 19:01
    kubas10
    Poziom 25  

    Nie rozumiem twojej wypowiedzi.

    0
  • #24 05 Lip 2014 21:51
    fil
    Poziom 10  

    A taka głupia rzecz - sprawdziles czy wszystkie połaczenia za turbo są 100% szczelne? Moze gdzies powietrze ucieka i nie ma wystarczajacego cisnienia na niskich obrotach mimo ze kierownica dobrze sie ustawia.

    0
  • #25 06 Lip 2014 14:47
    kubas10
    Poziom 25  

    Wywala błąd zbyt wysokiego ciśnienia doładowania, także raczej układ jest szczelny.

    0
  • #26 18 Lip 2014 18:23
    kubas10
    Poziom 25  

    Temat tego forda wraca jak bumerang. Klient był dzisiaj w ASO i po diagnozie stwierdzono że nieprawidłowo pracuje zmienna geometria w turbinie (uszkodzona turbina) i sterownik zarejestrował zbyt niskie ciśnienie doładowania. 3 z kolei turbina uległa uszkodzeniu, może ktoś się wypowiedzieć w temacie ? DPF-a nie ma już.

    0
  • #27 20 Lip 2014 15:04
    seat21
    Poziom 26  

    a ile kosztowała ta regeneracja turbiny

    0
  • #28 20 Lip 2014 20:22
    kubas10
    Poziom 25  

    Dałem starą dali zregenerowaną za 900zł

    0
  • #29 22 Lip 2014 19:11
    kubas10
    Poziom 25  

    Po wyjęciu 3 turbiny objawy identyczne. Rozwalony doszczętnie wirnik po stronie gorącej, zaś zmienna geometria popękana i powyginana. W tej turbinie widać że podczas regeneracji zamiast listków z cienkiej blaszki założono grube kawałki które także uległy uszkodzeniu ! Zmienna geometria "przyspawała się" i wszystko się zapiekło. Z czego może wynikać tak duża temperatura spalin w tym silniku ? Ta turbina jeździła na wyciętym DPF-ie.

    0
  • #30 22 Lip 2014 20:16
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Prawdopodobnie łopatki zmiennej geometrii wykonane z blachy albo są "regenerowane" - czytaj przywracane do poprzedniego kształtu, co na niewiele się zda, bo już utraciły swoją żarodporność, albo są montowane z kitów naprawczych z firmy "krzak"...
    Dobre, uznane zakłady regeneracyjne zastępują takie łopatki łopatkami pełnymi o podwyższonej odporności.

    A najlepiej - jeżeli robi się auto dla siebie lub klient godzi się na to - kupić oryginalną, nową turbinę.

    Już pisałem na początku wątku:

    wojciechjanusz napisał:
    Zmień zakład


    Też jest pytanie: czy auto jest chipowane?

    0