Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1560cm 66kW Diesel '06 - Dwukrotna awaria turbiny.

09 Wrz 2015 18:45 3315 24
  • Poziom 6  
    Witam.
    Jestem kompletnym laikiem, więc proszę wybaczyć terminologie.

Opiszę sprawę krótko, choć mógłbym złożyć z tego co się do tej pory wydarzyło, nie małą epopeję.

Grudzień 2014r.:
    Padła turbina. Serwisował go autoryzowany serwis WIKAR Nowy Targ.
    Wymieniona turbina, wszystkie wężyki, silnik płukany. Rachunek na 7700PLN.

Wrzesień 2015r.:
    Padła turbina. Nie mała radość że na szczęście na gwarancji bo inaczej bankrut.
    Samochód dostarczony do WIKAR Kraków. Diagnostyka potwierdza że turbina.
    Okazuje sie jednak, iz awaria turbiny to usterka wtórna. Powodem były opiłki które produkuje silnik.
    Nie ma gwarancji na turbinę, a proponowane postepowanie przez Forda to wymiana silnika i turbiny. Koszt ok 20 000PLN.
    Samochód warty pewnie z 12 000.

Zostałem pozostawiony z problemem sam. Nie znam się na tym ale czuje intuicyjnie iż robi się mnie, nie ładnie mówiąc w wała.

Czy jest tu ktoś, kto mógłby pomóc w tym temacie?
    np:
    Co w silniku może produkować opiłki?
    Dlaczego serwis w Nowym Targu ( grudzień 2014 ), nie wspomniał o opiłkach, od tamtej pory samochód zrobił nie całe 10 000km). Czy w tak krótkim czasie możliwe jest nagromadzenie tak wielkiej masy tych opiłków ( w załączniku zdjęcia ) zrobione przez WIKAR Kraków.

Nowy zrozpaczony forumowicz.

PS. A mówili nie naprawiaj w ASO.
  • PCBway
  • Poziom 33  
    Jaki jest przebieg samochodu?
    Wszystko zależy od tego co jest wpisane w historii serwisowej pojazdu, od tego co ktoś wcześniej wpisał zależy czy naprawa powinna zostać uznana za gwarancyjną czy też nie. Ale z pewnością nie ma tam ani słowa o opiłkach w układzie.
    I przede wszystkim na jakim to latało oleju, bo to bardziej jest jeden wielki szlam.