Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf3 1.9 td - ładowanie alternatora ,akumulator,

22 Cze 2014 10:56 2130 13
  • Poziom 9  
    Witam. W moim Golfie 3 1.9td jest usterka tego typu że podczas odpalenia autka obrotomierz na chwilę drgnie a następnie nic, w alternatorze słychać piszczenie jakby pasek.Po ściągnięciu klemy + obrotomierz działa poprawnie a altek przestaje piszczeć. Pasek napięty o.k , altek ładuje sprawdzony, ale tylko jak założe klemę usterka powraca. :cry: Proszęo jakąś rade. Pozdrawiam
  • SterControl
  • Poziom 27  
    No kurcze człowieku jeśli dobrze rozumiem zdejmujesz klemę na pracującym silniku. Niewolono tego robić, tyle razy już o tym pisane było.Alternator nie może pracować bez obciążenia . Piszesz że masz ładowanie ale jakim napięciem ładuje akumulator być może ze masz już uwalony akumulator bo ładujesz zbyt dużym napięciem i zapewne alternator też. Dodam że obrotomierz w silnikach td jest sterowany z alternatora . Ciekawe co ci jeszcze w aucie padło radio żyje?"
  • Poziom 43  
    adam-gbl napisał:
    Po ściągnięciu klemy + obrotomierz działa poprawnie a altek przestaje piszczeć.pasek napięty o.k ,altek ładuje sprawdzony aletylko jak założe tylko kleme usterka powraca. Proszęo jakąś rade.pozdrawiam


    Kolego naostrz się - przecież pasek masz lużny i alternator nie może ładować akumulatora.
  • SterControl
  • Poziom 42  
    Wymień pasek, bo pewnie żużyty. Sprawdź koła pasowe, naładujesz akumulator i sprawdź grzanie świec.
    Masz voltomierz i amperomierz cengowy? To zrób z nich użytek.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    A jeszcze jedno zapomniałem dodać pasek od alternatora polej wodą . Jak przestanie piszczeć to masz uszkodzony(słabo napięty) pasek lub koło wytarte.
  • Poziom 22  
    Alternator jest prądnicą trój fazową prądu zmiennego. Pod każdą fazę jest podłączony prostownik/ diody /,które prostują zmienne napięcie na stałe. Do wirnika jest podłączone regulator napięcia jeden koniec do szczotek a drugi do napięcia ze stacyjki. Regulator utrzymuje ustalone napięcie ładowania. W regulatorach mechanicznych można ustawić prąd ładowania akumulatora. naciągając sprężynkę zwiększamy prąd a zmniejszając naciąg zmniejszamy prąd ładowania. Odłączenie akumulatora na pracującym silniku jest wielkim błędem i tego nie należy robić. / INACZEJ jest w prądnicy ponieważ ona jest samowzbudna. Co się tyczy Twego problemu. To po pierwsze sprawdził bym czy napięcie na akumulatorze na pracującym silniku ma 14,2v , czy połączenie silnika z nadwoziem jest dobre. /masa/ Po zdjęciu paska z alternatora kręcąc kółkiem wsłuchał bum się czy łożyska nie zacierają się. Nie wiem jaki masz aparat zapłonowy mechaniczny /z przerywaczem czy elektoniczny. Jeśli z przerywaczem to bym sprawdził przewody na zaciskach bo w starych modelach obrotomierz tam był połańczany. Zasilanie i oświetlenie obrotomierza po przekręceniu kluczyka masa ogólna a sterowanie obrotomierza z styku przerywacza aparatu zapłonowego. Jeśli elektroniczny aparat to szukałbym w podłączeniu masy w tablicy. Pozdrawiam Miro.Nasz
  • Poziom 9  
    pasek nowy.altek; nowy reg.nap szcz.nowe łożyska sprawdzony ład 14,4 sygnał na obr 7,2 .świeczki o.k aku naładowany sprawny .kleme ścignąłem tylko na chwilkę żeby znależć jakąś przyczyne. gdy mam wszystko podłączone ładowanie 12 to max asygnał na obr 5,4 regulator stoi.kabel od altka do rozr ido aku sprawdzony ładuje ,radia niema wszystkie urządzenia działają.może gdzieś jakieś zwarcie . l
  • Poziom 27  
    gdy mam wszystko podłączone ładowanie 12 to max
    To coś z ładowaniem jest nie tak . Sprawdź spadki napięć pomiędzy masą alternatora a minusem na aku i pomiędzy śrubą plusową alternatora a plusem aku .Jak sprawdziłeś to 14.4 bo trochę nie jasno piszesz.
  • Poziom 9  
    Dodam obrotomierz wskazuje około 200 obr. po dodaniu gazu nie reag.
  • Poziom 27  
    DziadzioMiecio napisał:
    gdy mam wszystko podłączone ładowanie 12 to max

    To coś z ładowaniem jest nie tak . Sprawdź spadki napięć pomiędzy masą alternatora a minusem na aku i pomiędzy śrubą plusową alternatora a plusem aku .Jak sprawdziłeś to 14.4 bo trochę nie jasno piszesz.
    Kolego -miro.nasz- my piszemy o silniku td a nie o benzynie chyba że ja coś pomyliłem.

    Sprawdziłbym we wtyczce od alternatora masz dwa cienkie przewody jeden to plus wzbudzenia drugi to właśnie obroty . Podaj dokładnie kod silnika to sprawdzę w schemacie.
  • Poziom 22  
    Zacznij sprawdzać napięcie na akumulatorze podałeś 14,4 jest bardzo dobre. Zmierz przy włączonych światłach, zobacz ile spadnie.Przy takich sprawdzeniach bardzo przydatny jest amperomierz. Ustal co Ci obciąża. Dotykaj przewodów zobacz czy nie grzeją się. Spadek taki może być spowodowany żarówkami. Obecne rozwiązują sprawę obciążenia żarówkami diodowymi a jeszcze lepiej diodowe dzienne. Sprawdź grube przewody, końcówki są zaciskane, gdyby były nie pewne to pod lutuj będzie lepszy kontakt. Posprawdzaj daj znać jak Ci poszło Miro.Nas
  • Poziom 9  
    Witam Cie DziadzioMiecio,kod silnika to będzia AAZ 75kucy 93r 1.9gtd a co dotego ładowania to sprawdzane były u elektryka na stole takim do sprawdzania pokazywał 14.4 sprawdzał go także pod obciążeniem ,powiedział że wszystko ok.Po zamontowaniu na wyjściu z altka też ma tak samo ,tylko jak jest podłączony do aku to już niepokzuje tylko jakieś 12 -12.20.a co do alternatora to taki jak npisałeś .Pozdrawiam Kolego . P.S chwilowo nie będzie mnie w temacie ale jak tylko wróce to si e odezwe.
  • Poziom 38  
    miro.nasz napisał:
    Odłączenie akumulatora na pracującym silniku jest wielkim błędem i tego nie należy robić. / INACZEJ jest w prądnicy ponieważ ona jest samowzbudna.

    Mała uwaga - alternatory 9-diodowe też są samowzbudne.
  • Poziom 9  
    Usterka znaleziona tak jak kolega wyżej napisał koło pasowe po wymianie wszystko jest O.K :D Dziękuję wszyskim za pomoc.